Η ευρωπαϊκή εκπαίδευση υπό το φως της ευρωπαϊκής ενοποίησης.: μια συγκριτική προσέγγιση εκπαιδευτικών ιστοριών και συστημάτων σε Ελλάδα και Γερμανία: η περίπτωση του ομόσπονδου κράτους της Βαυαρίας

This item is provided by the institution :
National Documentation Centre (EKT)   

Repository :
National Archive of PhD Theses  | ΕΚΤ NA.Ph.D.   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



European education, in the light of the european unification approach: a comparative approach of the educational history and systems in Greece and Germany: the case of Bavaria
Η ευρωπαϊκή εκπαίδευση υπό το φως της ευρωπαϊκής ενοποίησης.: μια συγκριτική προσέγγιση εκπαιδευτικών ιστοριών και συστημάτων σε Ελλάδα και Γερμανία: η περίπτωση του ομόσπονδου κράτους της Βαυαρίας

Μπούμπας, Δημήτριος

PhD Thesis

2011


The aim of this study is to investigate the education offered by the EU Member States with a view to the unifying process and the finalizing of this system. First I investigated the historical and educational influences and interactions between Greece and Bavaria in the 19th century as well as significant educational influences of the education of the enslaved Greeks in the Ottoman Empire from the Bavarian education in the 19th and 20th century (Urban Schools-Bürgerschule) by the method of historical research sources. Followed by a comparative analysis of school textbooks (Social and Political Education of the third class of high school-economy principles A Lyceum -Introduction to Law and Political Institutions of the second class of Lyceum Sociology of third class of Lyceum) and the corresponding books of the Bavarian Hauptschule -Realschule-Gymnasium and the curricula of the two countries with reference to the European Studies. Then I investigated the knowledge of the EU Of institutions, bodies, educational policy and its role in world affairs between teachers and pupils, mainly of Secondary Education of the two countries, using questionnaires and interviews. In conclusion, the study demonstrated that the educational reform of the Bavarians in Greece during the 19th century has not been successful, however, the transfer of educational models from Bavaria and their application in communities of enslaved Greeks produced significant benefits. Furthermore, the books offered comparatively correct information to teachers and pupils for the EU, the development and integration effort. Finally, the responses of teachers and students to political and educational questions of empirical research on the EU supported the attempted effort to consolidate and integrate the European idea.
Στόχος της διατριβής είναι η διερεύνηση της προσφοράς της εκπαίδευσης που παρέχει η Ε.Ε. στα κράτη-μέλη, με σκοπό την ενοποιητική της διαδικασία και ολοκλήρωση.Αρχικά διερευνήθηκε η ιστορικότητα των εκπαιδευτικών αλληλοεπιρροών και αλληλεπιδράσεων μεταξύ της Ελλάδας και της Βαυαρίας κατά τον 19ο αιώνα καθώς και οι σημαντικές εκπαιδευτικές επιρροές της εκπαίδευσης του υπόδουλου στην Οθωμανική Αυτοκρατορία Ελληνισμού από τη Βαυαρική εκπαίδευση κατά τον 19ο και 20ο αιώνα (Αστικές Σχολές-Bürgerschule) με τη μέθοδο της έρευνας ιστορικών πηγών. Ακολούθησε η συγκριτική ανάλυση των σχολικών εγχειριδίων ( Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή της Γ΄Γυμνασίου-Αρχές της Οικονομίας της Α΄Λυκείου- Εισαγωγή στο Δίκαιο και στους Πολιτικούς Θεσμούς της Β΄Λυκείου- Κοινωνιολογία της Γ΄ Λυκείου) με τα αντίστοιχα βαυαρικά βιβλία της Hauptschule-Realschule-Gymnasium και τα αναλυτικά προγράμματα Σπουδών των δύο χωρών με αναφορά στις Ευρωπαϊκές Σπουδές.Στη συνέχεια διερευνήθηκε η γνώση της Ε.Ε. , των θεσμών, των οργάνων, της εκπαιδευτικής της πολιτικής και του ρόλου της στην παγκόσμια σκηνή, μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών , κυρίως της Δ/θμιας Εκπ/σης των δύο χωρών, με τη χρήση ερωτηματολογίων και συνεντεύξεων. Συμπερασματικά η μελέτη απέδειξε ότι η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση των Βαυαρών στην Ελλάδα κατά τον 19ο αιώνα δεν υπήρξε επιτυχής, ενώ αντιθέτως η μεταφορά εκπαιδευτικών μοντέλων από τη Βαυαρία και η εφαρμογή τους στις κοινότητες του υπόδουλου ελληνισμού απέδωσε σημαντικά οφέλη και πλεονεκτήματα.Επίσης, τα συγκρινόμενα βιβλία προσφέρουν σχετικά σωστή πληροφόρηση σε εκπαιδευτικούς και μαθητές για την Ε.Ε., την εξέλιξη και την προσπάθεια για ενοποίηση. Τέλος οι απαντήσεις των εκπαιδευτικών και μαθητών στα πολιτικά και εκπαιδευτικά ερωτήματα της εμπειρικής έρευνας σχετικά με την Ε.Ε., υποστήριξαν την επιχειρούμενη προσπάθεια για ενοποίηση και ολοκλήρωση της ευρωπαϊκής ιδέας.

Εκπαίδευση
Κοινωνικές Επιστήμες
Κοινωνιολογία

Looking into opinons and views thechers and students
Εκπαιδευτικές αλληλοεπιρροές Ελλάδας - Βαυαρίας
Social Sciences
E.U. identities and educational policy
Ευρωπαϊκή ολοκλήρωση
Εκπαίδευση
European wholeness
Σύγκριση σχολικών βιβλίων Ελλάδας - Βαυαρίας με αναφορά στις ευρωπαϊκές σπουδές
Educational interactive effects between Greece - Bayaria
Education
Sociology
Comparison of greek - bayarian school books referring to european studies
Ταυτότητες της Ε.Ε. και εκπαιδευτική πολιτική
Κοινωνικές Επιστήμες
Κοινωνιολογία
Διερεύνηση στάσεων και απόψεων εκπαιδευτικών μαθητών για την Ε.Ε.

Greek

Πανεπιστήμιο Αιγαίου
University of the Aegean

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Κοινωνιολογίας




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)