Μελέτη επίδρασης συνεργατικών τεχνολογικών μαθησιακών δραστηριοτήτων σε ομάδα μαθητών με κινησιακές αναπηρίες: αξιοποίηση τεχνολογικών εργαλείων σύγχρονης και ασύγχρονης επικοινωνίας κατά τη διδασκαλία της πληροφορικής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Study the impact of collaborative technology in group learning activities of students with physical disabilities: optimize technological tools of synchronous and asynchronous communication in the teaching of computer science in secondary education
Μελέτη επίδρασης συνεργατικών τεχνολογικών μαθησιακών δραστηριοτήτων σε ομάδα μαθητών με κινησιακές αναπηρίες: αξιοποίηση τεχνολογικών εργαλείων σύγχρονης και ασύγχρονης επικοινωνίας κατά τη διδασκαλία της πληροφορικής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Πέτρου, Αργυρούλα
Petrou, Argyroula

PhD Thesis

2012


Η παρούσα διατριβή λαμβάνοντας υπόψη: 1) την ελληνική πραγματικότητα για την Ειδική Αγωγή. 2) τη γενικότερη τάση σε Ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο, 3) τις βασικές αρχές της, κινείται σε τρεις βασικούς άξονες: μελετά (Α) το υπάρχον αναλυτικό πρόγραμμα για μαθητές με σωματικές αναπηρίες, (Β) τα εργαλεία τεχνολογίας και επικοινωνίας και αναζητά μεθόδους μάθησης που θα προάγουν τη μάθηση και την ένταξη. Εστιάζει στη μελέτη: 1) του υπάρχοντος αναλυτικού προγράμματος για μαθητές με σωματικές/πολλαπλές αναπηρίες υπό το πρίσμα της ένταξης στο μάθημα της Πληροφορικής, 2) εργαλείων τεχνολογίας και επικοινωνίας ως εργαλεία μάθησης, διδασκαλίας και ένταξης. Μελετά υπάρχοντα περιβάλλοντα μάθησης, καταγράφει τις απαιτήσεις όλων των εμπλεκόμενων στην Ε.Α.. Αξιολογεί το χρησιμοποιούμενο από την έρευνα περιβάλλον. Μελετάται η ανάπτυξη σεναρίων μάθησης πέραν της παραδοσιακής μεθόδου διδασκαλίας, η συνεισφορά τους στη βελτίωση της μαθησιακής κατάστασης των μαθητών, στη βελτίωση της αυτοεικόνας και αυτοεκτίμησής τους, στο «κτίσιμο» κοινωνικών δεσμών. Η εύρεση μεθόδων αξιολόγησης μέσα από τη διδακτική διαδικασία που ανατροφοδοτούν τους μαθητές μέσα από τη διαδικασία μάθησης και τους παρέχουν κίνητρα βελτίωσης, και εφαρμογή εξατομικευμένων προγραμμάτων (όπου απαιτούνται) χωρίς διαταραχή της ομαλής λειτουργίας της τάξης ως ομάδα και έγερσης διακρίσεων.
This thesis taking into consideration: 1) The Greek reality for special education, 2) The general trend in European and global level, 3) The basic principles. It moves on three fundamental axes: study (A) the existing curriculum for students with physical disabilities, (B) the tools of technology and communication and learning and it seeks methods of learning that will promote the learning and integration. It focus in the study: 1) the existing curriculum for students with physical/multiple disabilities in the light of integration for the Informatics courses, 2) tools of technology and communication as tools of learning, teaching and integration. Study existing learning environments; record all the requirements of the people who are involved in special education. It evaluates the used environment (School+) from the research. The development of learning scenarios beyond the traditional teaching method, their contribution to the improvement of the learning status of students, in their improvement of self-image and self-esteem, and in the "building" of social ties is studied. Search methods of evaluation through the teaching process that feedback students through the learning process and provide motivation for improvement, and allow the implementation of Individual Education Plan (IEP) (where they are required) without disturbing the function of the class as a team and without raising discriminations.

Εκπαίδευση
Κοινωνικές Επιστήμες
Κοινωνιολογία
Επιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική
Φυσικές Επιστήμες

Μαθητές με σωματικές αναπηρίες
Teaching of computer science
Διδακτική της πληροφορικής
Social Sciences
Students with physical disabilities
Εκπαίδευση
Σενάρια συνεργατική μάθηση με τη χρήση Η/Υ
Computer supported collaborative learning (CSCL)
Computer and Information Sciences
Φυσικές Επιστήμες
Ένταξη - ενσωμάτωση
Αξιολόγηση περιβάλλοντος μάθησης
Information and communication technologies
Intagration - mainstream - incorporation
Education
Sociology
Κοινωνικές Επιστήμες
Κοινωνιολογία
Επιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική
Natural Sciences
Εργαλεία τεχνολογίας και επικοινωνίας
Evaluation of learning environment

Ελληνική γλώσσα

Πανεπιστήμιο Αιγαίου
University of the Aegean

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.