Επιδράσεις της ρωσικής και σοβιετικής τέχνης στη διαμόρφωση του θεατρικού κοστουμιού από την προεπαναστατική περίοδο έως τα πρώτα μεταεπαναστατικά χρόνια (1910-1932)

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2010 (EL)

The impact of Russian and Soviet art in the evolution of theater costume from pre-revolutionary period to the first post-revolutionary years (1910-1932)
Επιδράσεις της ρωσικής και σοβιετικής τέχνης στη διαμόρφωση του θεατρικού κοστουμιού από την προεπαναστατική περίοδο έως τα πρώτα μεταεπαναστατικά χρόνια (1910-1932)

Μάντακα, Χρυσάνθη

The aim of this thesis is to look through the impact and the interaction of the Russian avant-garde artistic movements to the formation of the theater costume during the pre- and the post- revolutionary period, in order to make their most important features emerge. Along with the parameters of the socio-political environment of the period, such as ideology, morals, philosophy fashion, that influence the theater practice, there are a number of new theories for an anti-realistic theater that impose new experimenting forms in directing, acting and scenography. The conclusion of the research is to determine the way that the Russian avant-garde movements as the cubofuturism, the suprematism, the constructivism and the productivism kept their own native characteristics and offered an abstractive, innovating and daring option in the soviet theater and costume. This challenging connection and daring interaction of the Russian avant-garde movements with the theater costume during the middle-war period, established a school of art and managed to attract many disciples.
Στόχος αυτής της εργασίας είναι να διερευνηθούν οι επιδράσεις των κινημάτων της Ρωσικής πρωτοπορίας στη διαμόρφωση του θεατρικού κοστουμιού στην προεπαναστατική και μετεπαναστατική εποχή, προκειμένου να αναδειχθούν τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά που το διέπουν. Παράλληλα εξετάζονται το κοινωνικοπολιτικό κλίμα της εποχής, αλλά και άλλοι σημαντικοί παράγοντες όπως οι ηθικές αντιλήψεις, οι ιδεολογίες, η φιλοσοφία, η μόδα. Σημαντικό ρόλο επίσης παίζουν οι νέες θεωρίες για το αντιρεαλιστικό θέατρο και οι πειραματισμοί στην σκηνοθεσία, υποκριτική και σκηνογραφία. Προκύπτει ότι η Ρωσική πρωτοπορία αξιοποίησε τις δυτικές επιδράσεις προς την αφαίρεση μέσα από ακόμα πιο τολμηρές προσεγγίσεις. Ωστόσο πολλά γηγενή στοιχεία από τον εθνικό της πολιτισμό προσέδωσαν στα αμιγώς Ρωσικά κινήματα όπως ο κυβοφουτουρισμός, ο σουπρεματισμός, ο κονστρουκτιβισμός και παραγωγισμός το ιδιαίτερό τους ιδιόλεκτο. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα η ίδια η Ρωσική πρωτοπορία στην ενδυματολογική της εκδοχή να επηρεάσει πολλούς καλλιτέχνες από την εποχή του μεσοπολέμου μέχρι σήμερα.

PhD Thesis

Semiology of costum
Theatre costume
Costume design for the theatre
Avant-garde theatre
Σημειολογία κοστουμιού
Humanities and the Arts
Ρωσική πρωτοπορία
Θεατρικό κοστούμι
Russian and soviet theatre
Τέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Ρωσικό και σοβιετικό θέατρο
Ρωσικό θέατρο και τέχνη
Russian avant-garde
History of costume
Arts (arts, history of arts, performing arts, music)
Πρωτοποριακό θέατρο
Russian theatre and art
Θεατρική ενδυματολογία
Ιστορία κοστουμιού
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες


Ελληνική γλώσσα

2010


Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ)
Aristotle University Of Thessaloniki (AUTH)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.