The virtual school in the information society: a systemic research on students of primary education about the incentives for the use of internet and internet addiction factors through the interdisciplinary fields of social informatics and cognitive science

RDF 

 
This item is provided by the institution :
National Documentation Centre (EKT)
Repository :
National Archive of PhD Theses
see item page
in the web site of the repository *
share



Semantic enrichment/homogenization by EKT

2012 (EN)
Το ψηφιακό σχολείο στην κοινωνία της πληροφορίας: μια συστημική έρευνα σε μαθητές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τα κίνητρα χρήσης του διαδικτύου και των παραγόντων εθισμού σε αυτό, με την αξιοποίηση των διεπιστημονικών πεδίων της κοινωνικής πληροφορικής και της γνωσιακής επιστήμης
The virtual school in the information society: a systemic research on students of primary education about the incentives for the use of internet and internet addiction factors through the interdisciplinary fields of social informatics and cognitive science

Ευθυμιόπουλος, Αχιλλέας

Ο σκοπός της διδακτορικής διατριβής είναι η εξέταση του φαινομένου του εθισμού των Ανθρώπινων Συστημάτων και ειδικότερα των μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, στο διαδίκτυο, μέσω της δημιουργίας ενός Μοντέλου κινήτρων χρήσης του διαδικτύου και εθισμού σε αυτό, βασισμένου στη Συστημική Μεθοδολογία της «Θεωρίας Χρήσεων και Ανταμοιβών» (Uses and Gratifications Theory / UGT) και της αξιοποίησης των διεπιστημονικών πεδίων της Κοινωνικής Πληροφορικής και της Γνωσιακής Επιστήμης. Η διατριβή απαρτίζεται από την Εισαγωγή και τέσσερα μέρη. Στην Εισαγωγή αναπτύσσεται η προβληματική της έρευνας.Το Πρώτο Μέρος, το οποίο αποτελείται από τρία κεφάλαια, επικεντρώνεται στο φιλοσοφικό και θεωρητικό υπόβαθρο της μελέτης. Το Δεύτερο Μέρος αποτελείται από τέσσερα κεφάλαια, στα οποία αποσαφηνίζονται περαιτέρω τα εννοιολογικά πεδία της διατριβής και προσδιορίζεται και αναπτύσσεται το θεωρητικό και το ερευνητικό πλαίσιο της μελέτης. Στο Τρίτο Μέρος, το οποίο αποτελείται από δύο κεφάλαια, παρουσιάζεται η έρευνα της διατριβής. Διατυπώνεται ο κύριος σκοπός, αναλύεται το δείγμα της έρευνας, διατυπώνονται τα ερευνητικά ερωτήματα, αναφέρονται οι ερευνητικές υποθέσεις και επεξηγείται η ερευνητική μεθοδολογία. Το Τέταρτο Μέρος αποτελείται από ένα κεφάλαιο, στο οποίο επιχειρείται μια σύνθεση και κριτική αποτίμηση των αποτελεσμάτων της έρευνας.
In recent years, the Internet has developed rapidly and Internet use has become a prominent communication and social phenomenon. People have concerned with the effects of the Internet on people and society. A plethora of research conducted from the UGT perspective has indicated that individual dispositional factors and motivation are important antecedents affecting Internet uses and effects. This study was predicated on the UGT assumption that the impact of the antecedent factors on Internet uses and effects may be mediated by other factors such Mental and Emotional Involvement and finally. We used purposive sample and the participants were school students in primary education. The results of this study suggest that important predictors of Internet Use are not demographics, individual difference variables or Internet Exposure.

Primary education
Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Systemic research
Incentives
Συστημική έρευνα
Κίνητρα χρήσης διαδικτύου
Γνωσιακή επιστήμη
Cognitive science

Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ) (EL)
National Documentation Centre (EKT) (EN)

2012


National and Kapodistrian University of Athens
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ)



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)