Contribution to economic and environmental assessment of road transport infrastructure

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2012 (EL)

Συμβολή στην οικονομική και περιβαλλοντική αποτίμηση των οδικών μεταφορικών υποδομών
Contribution to economic and environmental assessment of road transport infrastructure

Στάμου, Κωνσταντίνος

As part of this thesis, an effort was comprehensive environmental impact assessment (SEA) and the acceptance criteria of a route. Determine the significance of impacts, the concept of range of the environmental value of individual environmental parameters, the range of environmental acceptability of a route segment and the total formulation. Recorded and analyzed the environmental impacts depending on the ages, intensity, etc. given the synergy process of impact assessment with qualitative and quantitative pricing relationship with a general form. It also gives the financial evaluation of air pollution in relation to the axis of the geometry of the road, traffic volume and speeds; it becomes a financial assessment of the accident, the statistical value of life, morbidity, land, groundwater and surface water. He then proposed a process of funding road projects and their integration into public investment programs. The procedure proposed bilateral funding key transport infrastructure, be based on net present value (NPV) of the project. Hierarchical inclusion criteria - ranking a road project in the program of public investment, is the ratio of discounted NPV of the project to potentially expected total social surplus from the implementation of all proposed projects, the relative opportunity cost or scarcity of money factor. Calculate an analog "green tax or user fee roads" under the installed anti-pollution technology in order to recoup the additional monetary environmental costs caused by road users. Discusses the relationship of public expenditure for environmental protection and economic growth of a developing or developed economy and proves that investing in environmental protection causes. economic growth. Highlights the positive role of environmental quality in human capital accumulation and economic growth, pollution rather than to cause other adverse health effects on people by reducing the ability to learn.
Στα πλαίσια της συγκεκριμένης διατριβής, έγινε προσπάθεια συνολικής αποτίμησης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΣΠΕ) και των κριτηρίων αποδοχής μιας όδευσης. Καθορίζεται η σημασία των επιπτώσεων, η έννοια του εύρους της περιβαλλοντικής τιμής των επιμέρους περιβαλλοντικών παραμέτρων, το εύρος περιβαλλοντικής αποδοχής τμημάτων μιας όδευσης και συνολικά της χάραξης. Καταγράφονται και αναλύονται οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις ανάλογα με την διαχρονικότητα, την ένταση, την συνέργεια κλπ. Δίνεται η διαδικασία αξιολόγησης των επιπτώσεων με ποιοτική και ποσοτική κοστολόγηση με μία σχέση γενικής μορφής. Επίσης γίνεται χρηματική αξιολόγηση της αέριας ρύπανσης σε σχέση με την γεωμετρία του άξονα της οδού, τον κυκλοφοριακό φόρτο και τις ταχύτητες, γίνεται χρηματική αξιολόγηση των ατυχημάτων, της στατιστικής αξίας της ζωής, της νοσηρότητας, της γης και των υπόγειων και επιφανειακών υδάτων. Στην συνέχεια προτείνεται μιας διαδικασίας χρηματοδότησης οδικών έργων και ένταξης τους στα προγράμματα δημοσίων επενδύσεων. Προτείνεται η διαδικασία διμερούς χρηματοδότησης των σημαντικών υποδομών μεταφορών, να γίνεται με βάση την καθαρή παρούσα αξία (ΚΠΑ) του έργου. Κριτήριο ιεραρχικής ένταξης - κατάταξης ενός οδικού έργου στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, να αποτελεί ο λόγος της προεξοφλημένης Καθαρής Παρούσας Αξίας του έργου, προς το δυνητικά αναμενόμενο συνολικό κοινωνικό πλεόνασμα από την εκτέλεση όλων των προτεινόμενων έργων, σε σχέση το ευκαιριακό κόστος ή συντελεστή σπανιότητας του χρήματος. Υπολογίζεται ενός αναλογικός «πράσινος φόρος ή τέλος χρήσης οδικού δικτύου» με βάση την εγκατεστημένη στο οχήματα αντιρρυπαντική τεχνολογία, με σκοπό την απόσβεση του πρόσθετου νομισματικού περιβαλλοντικού κόστους που προκαλείται από τους χρήστες της οδού. Αναλύεται η σχέση δημόσιων δαπανών προστασίας περιβάλλοντος και οικονομικής μεγέθυνσης μιας αναπτυσσόμενης ή αναπτυγμένης οικονομίας και αποδεικνύεται ότι οι επενδύσεις στην προστασία του περιβάλλοντος, προκαλούν οικονομική μεγέθυνση. Αναδεικνύεται ο θετικός ρόλος της ποιότητας του περιβάλλοντος στην συσσώρευση ανθρώπινου κεφαλαίου και την οικονομική ανάπτυξη, με την ρύπανση αντίθετα να προκαλεί εκτός των άλλων αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία των ατόμων μειώνοντας την ικανότητα μάθησης.

PhD Thesis

Αξιολόγηση επιπτώσεων
Ranking of projects
Επιστήμη Πολιτικού Μηχανικού
Βέλτιστο διόδιο
Civil Engineering
Environmental impacts
Environmental factors
Ιεραρχική κατάταξη των έργων
Περιβαλλοντικός συντελεστής
Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογία
Engineering and Technology
Optimal diodio
Impact assessment
Περιβαλλοντικές επιπτώσεις


Ελληνική γλώσσα

2012


Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ)
Aristotle University Of Thessaloniki (AUTH)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.