The educational and cultural dimension of the social aggregation in Cephalonia (1864-1910): the utilization of it in the tuition of the general and local history in primary education
Εκπαιδευτική και πολιτισμική διάσταση της κοινωνικής συσσωμάτωσης στην Κεφαλλονιά (1864-1910): αξιοποίησή τους στη διδασκαλία της γενικής και της τοπικής ιστορίας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
The educational and cultural dimension of the social aggregation in Cephalonia (1864-1910): the utilization of it in the tuition of the general and local history in primary education
Καμήλος, Νικόλαος
Η παρούσα μελέτη έχει ως αντικείμενο τη διερεύνηση της συγκρότησης, δομής και λειτουργίας των κοινωνικών συσσωματώσεων των κατοίκων της Κεφαλονιάς, μετά την Ένωση και σε μια χρονική περίοδο μισού περίπου αιώνα (1864-1910)¹. Στόχος της εργασίας είναι να μελετηθεί το ιδεολογικό υπόβαθρο της συγκρότησης των συλλόγων σε συνάρτηση με την οικονομική και κοινωνική κατάσταση, να ανιχνευθούν τα αίτια και οι παράγοντες που υπαγόρευσαν τη σύσταση των συλλόγων και να ερευνηθεί η κοινωνική τους διαστρωμάτωση. Στο πλαίσιο αυτό, επιχειρείται να σκιαγραφηθεί ο τρόπος διοίκησης και λειτουργίας αυτών των σωματειακών οργανώσεων, η δράση τους και να διερευνηθεί η απήχηση της δραστηριοποίησής τους στην κοινωνία. Επιδιώκεται, παράλληλα, να εξεταστούν οι σχέσεις μεταξύ των συλλόγων και να μελετηθούν τα πιθανά αίτια και οι παράγοντες που οδήγησαν στην μετεξέλιξη, αναστολή ή παύση της λειτουργίας τους. Το φαινόμενο της κοινωνικής συσσωμάτωσης προτείνεται να αξιοποιηθεί διδακτικά στο μάθημα της Ιστορίας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. […]