TRIARY TECHNOLOGICAL EDUCATION AND INDUSTRIAL DEVELOPMENT

 
This item is provided by the institution :

Repository :
National Archive of PhD Theses
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share



PhD thesis (EN)

1989 (EN)
ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ: ΣΥΜΒΟΛΗ ΣΤΗ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΗΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΗΣ ΤΤΕ ΣΤΟΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ Χ...
TRIARY TECHNOLOGICAL EDUCATION AND INDUSTRIAL DEVELOPMENT

ΓΛΑΜΠΕΔΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΗΛ

Η ΔΙΑΤΡΙΒΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΚΑΤΕ, ΚΑΤΕΕ ΚΑΙ ΤΕΙ), ΤΙΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥΕΚΔΗΛΩΘΗΚΑΝ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΗΣ ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΗΣ ΣΤΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ. ΑΚΟΛΟΥΘΗΘΗΚΕ Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΤΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΜΕΣΩ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ, ΟΙ ΔΕ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΑΝΑΛΥΘΗΚΑΝ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΕ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ. ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΡΟΕΚΥΨΑΝ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΟΤΙ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΟΠΟΙΑΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΑΝ ΚΑΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΡΚΕΤΕΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΤΤΕ, ΔΕΝ ΑΠΟΡΡΟΦΗΣΕ ΟΜΟΙΟΜΟΡΦΑ ΤΟΥΣ ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΥΣ ΤΗΣ ΤΤΕ, ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΣΤΡΙΒΛΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ (ΠΟΛΛΕΣ ΜΙΚΡΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣΜΟΡΦΗΣ). ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΚΕ ΔΗΛΑΔΗ ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ, ΜΟΝΑΔΕΣ ΤΗΣ ΙΔΙΑΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΠΟΛΛΟΥΣ Η ΚΑΙ ΚΑΝΕΝΑΝ ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΥΣ. ΣΤΙΣ ΜΕΣΑΙΕΣ ΚΑΙΜΕΓΑΛΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΣΤΗΝ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΗ ΜΗ ΤΩΝ ΠΤΥΧΙΟΥΧΩΝ. ΤΟ ΙΔΙΟ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΚΑΙ ΑΝ ΕΞΕΤΑΣΘΟΥΝ ΑΠΟ ΑΠΟΨΗ ΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ. ΑΛΛΗ ΑΝΤΙΦΑΣΗ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ. ΑΛΛΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣΔΗΛΩΝΟΥΝ ΠΩΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΥΣ ΤΤΕ ΛΟΓΩ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΩΝ ΣΩΣΤΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝΠΟΥ ΠΗΡΑΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΠΩΣ ΑΠΕΛΥΣΑΝ ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΥΣ ΛΟΓΩ ΤΩΝ ΕΛΛΙΠΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ. ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΚΑΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ ΑΛΛΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΙ ΣΤΗ ΔΙΑΤΡΙΒΗ ΑΥΤΗ.
THE TREATISE IS AIMED TO PROVIDE ANSWERS TO QUESTIONS SUCH AS: THE CONSTITUTION OF THE TRIARY TECHNOLOGICAL EDUCATION (ΤΤΕ) (ΚΑΤΕ, ΚΑΤΕΕ, ΤΕΙ), THE OPPOSITIONS AGAINST TTE AND FINALLY, THE CONTRIBUTION OF THE TTE GRADUATES TO THE INDUSTRIAL DEVELOPMENT OF THE COUNTRY. DATA HAVE BEEN COLLECTED THROUGH QUESTIONNAIRES SENT TO INDUSTRIAL UNITS: ALL ANSWERS HAVE BEEN STATISTICALLY ANALYSED USING MATH MODELS. THE RESULTED INFOMATION LEAD TO THE CONCLUSION THAT THE GREEK INDUSTRY IN FAVOR OF WHICH MANY SPECIALIZATIONS OF TTE HAVE BEEN ESTABLISHEDHAS NOT PROVIDED THE PROPER JOBS FOR THE TTE GRADUATES DUE TO ITS OWN UNORTHODOX DEVELOPMENT (MANY SMALL FAMILY UNITS). IT HAS BEEN OBSERVED THAT MANY UNITS OF THE SAME TYPE EMPLOY, NONE OR MANY GRADUATES HAVE BEEN REPORTED IN THE ENGAGEMENT OR NOT OF THE TTE GRADUATES IN THE MIDDLE OR LARGE UNITS. IDENTICALRESULTS HAVE EMERGED WHEN DATA HAVE BEEN EXAMINED ACCORDING TO THE REGIONAL DISTRIBUTION OF THE INDUSTRIAL UNITS. A CONTRADICTION RELEVANT WITH THE CURRICULUM HAS ALSO BEEN REPORTED. ON ONE HAND THERE HAVE BEEN UNITS THAT EMPLOY TTEGRADUATES BECAUSE OF THEIR KNOWLEDGE. ON THE OTHER HAND THERE HAVE BEEN UNITS THAT FIRE TTE GRADUATES FOR LACK OF SPECIAL AND CORRECT KNOWLEDGE. ALL THE ABOVE, AS WELL AS MANY OTHER QUESTIONS, ARE ANALYSED IN THIS TREATIZED.

Industry
ΚΑΤΕΕ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ, ΑΝΕΡΓΙΑ)
GRADUATES OF TECHNOLOGICAL EDUCATION
ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ (ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΑΝΑΠΤΥΞΗ)
Technological education
ΤΕΙ
EDUCATIONAL ECONOMY
ΚΑΤΕ
Οικονομία εκπαίδευσης

Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ) (EL)
National Documentation Centre (EKT) (EN)

Greek

1989


University of Crete (UOC)
Πανεπιστήμιο Κρήτης



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)