Αποκλίνουσα συμπεριφορά παιδιών σχολικής ηλικίας: διερεύνηση της σχέσης με την κινητική αδεξιότητα, τη σχολική επίδοση και το αυτοσυναίσθημα

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Relationship between pupil's deviant behavior and motor clumsiness, school achievement and self-esteem
Αποκλίνουσα συμπεριφορά παιδιών σχολικής ηλικίας: διερεύνηση της σχέσης με την κινητική αδεξιότητα, τη σχολική επίδοση και το αυτοσυναίσθημα

Kanioglou, Aggelos
Κανίογλου, Άγγελος

PhD Thesis

2004


Pupil with deviant behavior present special problems in phychosocial development. The stample of the study consisted of 319 pupil from the fiveth and sixth class of primacy school. According to correlation analysis it was revealed that there was a statistical positive correlation between the factors of deviant behavior and parameters of motor clumsiness and an inverse correlation with school achievement and most of factors of self-esteem. From Mann-Whitney U analysis it was revealed that a)children who performed internalized behavior were delayed to the parameters of the Motor clumsiness, whereas children with externalized form of deviant behavior except for group with tention-anxiety, performed lower achievements in the school performance c)children with ohychoemotional problems presented lower rates in the parameters of self-esteem, which are correlated to school and sport achievement. However, children with behavior problems demonstrated differences in the parameters of self-esteem related to social acceptance and socila relations. At the and according to regression analysis it was revealed that the most important predictor factor was the withdrawal with attention deficit.
Τα παιδιά με αποκλίνουσα συμπεριφορά παρουσιάζουν ιδιαίτερα ψυχοκοινωνικά προβλήματα προσαρμογής. Ερωτήματα ανακύπτουν κατά πόσο η συμπεριφορά των παιδιών αυτών έχει αντίκτυπο στην κινητική τους ανάπτυξη, τη σχολική επίδοση, όπως και στην ίδια την ψυχοκοινωνική τους εξέλιξη. Στην έρευνα αυτή έλαβαν μέρος 319 μαθητές της Ε' και Στ' τάξης του Δημοτικού σχολείου(Μ.Ο.=11.2 έτη, Τ.Α.=79). Από την ανάλυση συσχέτισης προέκυψε ότι η αποκλίνουσα συμπεριφορά παρουσίασε θετική συσχέτιση με τις παραμέτρους της κινητικής αδεξιότητας και αρνητική συσχέτιση με τη σχολική επίδοση και τους περισσότερους παράγοντες του αυτοσυναισθήματος. Από την ανάλυση Mann Whitney διαπιστώθηκε ότι : α) τα παιδιά που παρουσιάζουν εσωτερικευμένη μορφή αποκλίνουσας συμπεριφοράς υστερούσαν στις παραμέτρους της κινητικής αδεξιότητας, ενώ τα παιδιά με εξωτερικευμένη μορφή σε ορισμένες περιπτώσεις είχαν καλύτερες β)τα παιδιά με αποκλίνουσα συμπεριφορά, εκτός την ομάδα με άγχος, ανησυχία, είχαν χαμηλότερες επιδόσεις στο σύνολο των μαθημάτων γ)τα παιδιά με εσωτερικευμένη μορφή αποκλίνουσας συμπεριφοράς παρουσίασαν χαμηλότερες τιμές στις παραμέτρους του αυτοσυναισθήματος που σχετίζονται με τις σχολικές και αθλητικές επιδόσεις, ενώ τα παιδιά με εξωτερικευμένη με τις παραμέτρους που σχετίζονται με την κοινωνική προσαρμογή. Από την ανάλυση παλινδρόμησης προέκυψε ότι ο σημαντικότερος παράγοντας πρόβλεψης είναι η ελλειματική προσοχή.

Ψυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Εκπαίδευση
Κοινωνικές Επιστήμες

Σχολική επίδοση
Ψυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Social Sciences
Hyperactivity
Αποκλίνουσα συμπεριφορά
Problem children
Εκπαίδευση
Educational phychology
Κινητική αδεξιότητα
Υπερκινητικότητα
Motor clumsiness
Psychology and Cognitive Sciences
Physical education for problem children
Προβληματικά παιδιά
School achievement
Education
Αυτοσυναίσθημα
Εκπαιδευτική ψυχολογία
Κοινωνικές Επιστήμες
Self-esteem
Φυσική αγωγή για προβληματικά παιδιά
Deviant behavior

Ελληνική γλώσσα

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ)
Aristotle University Of Thessaloniki (AUTH)

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τομέας Ανθρωπιστικών Σπουδών




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.