The institutional framework and the ideological function of education in the greek island of Samos in the period of the principality (August 1834-March 1913)
Το θεσμικό πλαίσιο και η ιδεολογική λειτουργία της ελληνικής εκπαίδευσης στη Σάμο την περίοδο της ηγεμονίας (Αύγουστος 1834-Μάρτιος 1913)
The institutional framework and the ideological function of education in the greek island of Samos in the period of the principality (August 1834-March 1913)
Orfanou, Alexia
Ορφανού, Αλεξία
Η παρούσα ερευνητική προσπάθεια έχει ως σκοπό την αποτύπωση και ερμηνεία της εκπαιδευτικής ιστορίας του ελληνισμού της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, με εστίαση στην τοπική ιστορία της Σαμιακής Ηγεμονίας ή Πριγκιπάτου, που αποτέλεσε «ημιαυτόνομο» ιδιότυπο καθεστώς με οθωμανική επικυριαρχία. Οι επιμέρους στόχοι της μελέτης συνίσταται: α) στην παρουσίαση και ανάλυση της ιδιαιτερότητας του θεσμικού πλαισίου της ελληνικής εκπαίδευσης στη Σαμιακή Ηγεμονία, περίπτωση που καθιστά αναγκαία την επιστημονική εστίαση, αφού δεν υπάγεται στο θεσμικό πλαίσιο των υπόλοιπων ελληνικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και β) στην παρουσίαση και ανάλυση της ιδεολογικής λειτουργίας της εκπαίδευσης για τη διαμόρφωση μίας ολοκληρωμένης εικόνας της αλληλεπίδρασης της πολιτικοκοινωνικής και εκπαιδευτικής πραγματικότητας. […]