Computerized early identification test and intervention for space-time perception deficits in a narrative form for children 4-6,5 years old

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2011 (EL)
Πρώιμη ανίχνευση διαταραχών του χωρόχρονου και παρέμβαση σε παιδιά προσχολικής ηλικίας διαμέσου των παραμυθιών με υποστήριξη Η.Υ.
Computerized early identification test and intervention for space-time perception deficits in a narrative form for children 4-6,5 years old

Μακράτζη, Αναστασία

Perception of space and time is a crucial factor for the adaptation in physical and social environment as well as for the development of academic dexterities. The fact that early intervention has a greater chance of preventing later academic and social problems because it prevents the cumulating risk factors made us to clarify the causality, development as well as, intervention solutions for spatiotemporal perception deficits and to develop a computer administrated test, (Space Time Electronic Test-SteTest), and an electronic intervention program (Space Time Electronic Intervention program- STeIP) for preschool children aged 4-6;5. The computerized test and intervention program are created in a narrative colorful animated form which is familiar to young children. They are able to use the computerized test and intervention alone and enjoy the activity. Moreover parent and teacher questioners and a report form which is filled by the responsible for the administration are combined to make a definitive and accurate diagnosis.A two step research was conducted: a) an intervention program with control team which aimed to find the precautions for the development and the usability of the above mentioned instruments, b) standardization of the SteTest administration at 432 children 4-6;5 years old, in Crete Greece.Data analysis results revealed that the intervention program was successful. More over, Exploratory and Confirmatory factor analysis have proved the validity of SteTest as well as that space and time perception is a multifactor ability compromising of 10 factors. The Cronbach’s Alpha based on standardized values reliability of the computerized SteTest is ,892.
Η αντίληψη του χωρόχρονου συνιστά βασικό προαπαιτούμενο για τη λειτουργική προσαρμογή του ανθρώπου στο φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον αλλά και στις αλλαγές ενώ εμπλέκεται στην κατάκτηση βασικών δεξιοτήτων, όπως η ανάγνωση και η γραφή. Η απουσία στον ελληνικό και διεθνή χώρο ηλεκτρονικής μορφής εργαλείων ανίχνευσης και αναγνώρισης της διαταραχής της αντίληψης του χωρόχρονου αλλά και παρέμβασης για διεύρυνση της αντίληψής του, κατάλληλων για παιδιά προσχολικής ηλικίας, μας ώθησε στη διερεύνηση της δυνατότητας, των προϋποθέσεων και στη δημιουργία, σε αφηγηματικό περιβάλλον δράσης, λογισμικού (ηλεκτρονικού εργαλείου) ανίχνευσης-αναγνώρισης της διαταραχής για παιδιά ηλικίας 4 - 6;5 ετών και λογισμικού παρέμβασης-διεύρυνσής της για παιδιά 5-6 ετών το οποίο ήταν και ο σκοπός της έρευνας μας. Έτσι προχωρήσαμε: α) στην εννοιολόγηση της αντίληψης του χωρόχρονου, της εξέλιξης, της διεύρυνσης και των διαταραχών της, β) στη δημιουργία ηλεκτρονικού τεστ ανίχνευσης και αναγνώρισης της διαταραχής της αντίληψης του χωρόχρονου, το οποίο ελέγχθηκε για την εγκυρότητα, και την αξιοπιστία του σε πιλοτικούς ελέγχους, γ) στη δημιουργία πρωτοτυπικού προγράμματος παρέμβασης ελεγμένου με πειραματική παρέμβαση σε ομάδες ελέγχου και πειραματική σε δείγμα συνολικά 70 παιδιών ηλικίας 5-6 ετών, τόσο μέσω του ηλεκτρονικού τεστ που δομήσαμε όσο και μέσω, συμβατικού (δεν είναι ηλεκτρονικής μορφής) τεστ της αντίληψης του χωρόχρονου που εμείς δομήσαμε. δ) Tη στάθμιση του ηλεκτρονικού τεστ ανίχνευσης και αναγνώρισης της διαταραχής της αντίληψης του χωρόχρονου και έλεγχο για την αξιοπιστία την εγκυρότητα και τη σταθερότητά του σε δείγμα 342 παιδιών ηλικίας 4 - 6;5 ετών, ε) στη δημιουργία ερωτηματολογίου γονέα, νηπιαγωγού και κλείδας παρατήρησης εξεταστή. Τα παραπάνω εργαλεία ελέγχθηκαν και επιβεβαιώθηκε η αξιοπιστία και η εγκυρότητά τους με διερευνητικές και επιβεβαιωτικές παραγοντικές αναλύσεις και συσχετίστηκαν μεταξύ τους. Έτσι, μπορούμε να ισχυριστούμε ότι η αντίληψη του χωρόχρονου, την οποία ονομάσαμε «αντιληπτική διακριτικότητα του χωρόχρονου», είναι ένα πολυπαραγοντικό φαινόμενο, του οποίου είναι δυνατή η πρώιμη ανίχνευση και η αναγνώριση διαταραχών της εξέλιξής του, με τη χρήση ηλεκτρονικού ψυχοδιαγνωστικού εργαλείου σε αφηγηματικό πλαίσιο δράσης, και η παρέμβαση για τη διεύρυνσή του με ηλεκτρονικό πρόγραμμα παρέμβασης επίσης σε αφηγηματικό πλαίσιο δράσης σε παιδιά προσχολικής ηλικίας.

Animated computerized intervention
Τεστ πρώιμης ανίχνευσης μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή
Deficit
Narration
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ
Αφήγηση
Spatiotemporal
Χώρος χρόνος
Αντίληψη χωρόχρονου
Animated computerized test
Παραμύθια
Perception
Παρέμβση μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή
Space time perception

Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ) (EL)
National Documentation Centre (EKT) (EN)

Ελληνική γλώσσα

2011


Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
University of Ioannina



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.