AGRICULTURAL PRODUCT DESIGN METHODOLOGY: THE CASE OF OLIVE OIL
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ: Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟΥ
Μπαουράκης, Γεώργιος
Η ΠΑΡΟΥΣΑ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΗ ΔΙΑΤΡΙΒΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΝΑ ΑΝΑΠΤΥΞΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΞΕΤΑΣΕΙ ΤΗΝ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ, ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΜΟΝΤΕΛΑ ΒΑΣΙΣΜΕΝΑ ΣΤΗΝΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ. Η ΟΛΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΜΕΘΟΔΟΥΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΘΟΡΙΣΕΙ ΤΙΣ ΤΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΚΑΙ ΝΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΕΙ ΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΝΕΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ.
THIS RESEARCH ATTEMPTS AN INNOVATION IN THE FIELD BY INTRODUCING AN AGRICULTURAL PRODUCT DESIGN RESEARCH METHODOLOGY BASED ON A LARGE-SCALE CONSUMER STUDY.SEVERAL DATA ANALYSIS AND MULTICRITERIA PREFERENCE ANALYSIS MODELS INCORPORATED INTO AN ALREADY DEVELOPED DECISION SUPPORT SYSTEM HAVE BEEN UTILISED. CONSUMER PREFERENCES, TENDENCIES AND POTENTIAL MARKET SHARES FORECASTING WERE IMPLEMENTED FOR THE OLIVE OIL PRODUCT IN PARIS, FRANCE.