Teacher education in Greece and England: initial education and in service training for secondary teachers

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα και στην Αγγλία: αρχική εκπαίδευση και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Teacher education in Greece and England: initial education and in service training for secondary teachers

Γεωργιάδης, Μιχαήλ

PhD Thesis

2002


Στην εργασία αναλύονται τα προγράμματα της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών που προορίζονται για την ελληνική δευτεροβάθμια εκπαίδευση καθώς και της εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών της τεχνικής εκπαίδευσης. Διερευνάται επίσης το θεσμικό πλαίσιο για τη λειτουργία των θεσμών για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών της ίδιας βαθμίδας. Όλα τα στοιχεία που αναφέρονται τοποθετούνται μέσα στο ιστορικό τους πλαίσιο και στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής πολιτικής, αλλά και της γενικότερης συζήτησης για τα αντίστοιχα θέματα. Αντιστοίχως, διερευνάται η εκπαιδευτική πραγματικότητα της Αγγλίας, όπου μια μορφή επαγγελματικής εκπαίδευσης για τους εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έχει θεσπισθεί από τις αρχές του 20ου αιώνα, ενώ στην παρούσα φάση επιχειρείται να ενισχυθεί το πρακτικό και σχολικό στοιχείο των σχετικών προγραμμάτων και η ενδοσχολική επιμόρφωση έχει καταστεί αποκλειστική μορφή επιμόρφωσης. Αντίθετα, στην Ελλάδα μέχρι σήμερα απουσιάζουν τα επαγγελματικά κριτήρια στο σχεδιασμό των προγραμμάτων. Κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει στην περίπτωση των εκπαιδευτικών της τεχνικής εκπαίδευσης, ενώ η επιμόρφωση έχει εισέλθει σε μια περίοδο αναζήτησης της πολυτυπίας και πολυμορφίας.
This thesis includes a critical analysis f secondary teacher education curricula in Greek universities for those who teach in general secondary education and technical secondary education as well. It is also investigates the institutional context for in service teacher education. All the elements mentioned above are examined in the context of educational policy, in their historical context and in their ideological context. The same elements of English education system are also submitted to critical analysis. In the English education system a kind of professional training for teachers has been established since the beginning of 20th century and in the last twenty years, the enhancement of practical element is being promoted. The school based in service training has become the dominant form. On the contrary, there is a lack of professional element in the teacher education curricula of Greek universities and the in service training passes through a period of transition.

Κοινωνικές Επιστήμες ➨ Εκπαίδευση

Συνεχιζόμενη επαγγελματική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών
Social Sciences
Συγκριτική παιδαγωγική
Continuing professional teacher education
Παιδαγωγική κατάρτιση εκπαιδευτικών
Εκπαίδευση
Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών
Initial teacher education
Education
Comparative education
Teacher education
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση εκπαιδευτικών
Αρχική εκπαίδευση εκπαιδευτικών
Paedagogical training of teachers
In service teacher education

Ελληνική γλώσσα

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ)
Aristotle University Of Thessaloniki (AUTH)

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.