Music librarianship: academic music libraries and information literacy

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2014 (EL)

Μουσική βιβλιοθηκονομία: ακαδημαϊκές μουσικές βιβλιοθήκες και πληροφοριακός γραμματισμός
Music librarianship: academic music libraries and information literacy

Aslanidi, Maria
Ασλανίδη, Μαρία

Μέσα από το παρόν πόνημα προβάλλεται ο σχεδιασμός και η πιλοτική εφαρμογή και υλοποίηση ενός Προγράμματος Πληροφοριακού Γραμματισμού με έμφαση στη Μουσική, ειδικά σχεδιασμένου και προορισμένου για την κάλυψη των αναγκών της κοινότητας του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου. Για την εφαρμογή του Προγράμματος προτείνεται το μοντέλο της ενσωματωμένης διδασκαλίας (course integrated instruction) στο Πρόγραμμα Σπουδών του ΤΜΣ-Ι.Π. στην Κατεύθυνση «Μουσικές Επιστήμες».Σε σχέση με το πλαίσιο, η παρούσα έρευνα εστιάζει και αφορά:1. Στη μελέτη, διερεύνηση και δημιουργία των απαραίτητων προϋποθέσεων στην ακαδημαϊκή μουσική βιβλιοθήκη Παράρτημα-Μονάδα ΒΙΚΕΠ-ΤΜΣ-Ι.Π. (μελέτη περίπτωσης) για την πλήρη ένταξη και ενσωμάτωση του Προγράμματος Πληροφοριακού Γραμματισμού στο Πρόγραμμα Σπουδών του ΤΜΣ-Ι.Π.2.Στη διερεύνηση των τρόπων/μεθόδων μέσω των οποίων μπορεί το συγκεκριμένο Πρόγραμμα να λειτουργήσει αποτελεσματικά, όντας πλήρως συμμορφωμένο και εναρμονισμένο με τους στόχους, την αποστολή και τις ανάγκες του Ιδρύματος και του Τμήματος.3.Στην προβολή προς το σύνολο της ακαδημαϊκής κοινότητας ΤΜΣ-Ι.Π. της ανάγκης διαμόρφωσης πληροφοριακά εγγράμματων φοιτητών. 4.Στη μελέτη των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του πληθυσμού της κοινότητας του ΤΜΣ-Ι. Π. στην οποία απευθύνεται και για την οποία προορίζεται το Πρόγραμμα.5.Στη μελέτη, αξιολόγηση, χρήση και διαχείριση συγκεκριμένων πληροφοριακών εργαλείων, παραδοσιακών και μη, στενά συνδεδεμένων με τη μουσική.6.Στη συστηματική συλλογή δεδομένων που αφορούν αυστηρά στην αξιολόγηση του προγράμματος.7.Στη συστηματική συλλογή δεδομένων που συμβάλλουν στην αξιολόγηση του μουσικού βιβλιοθηκονόμου σε ρόλο εκπαιδευτή-διδάσκοντα.8.Στην προβολή της σημασίας που έχει για τους μουσικούς βιβλιοθηκονόμους η τυποποίηση των γνώσεων και των δεξιοτήτων τους αναφορικά με: α. το ίδιο το επάγγελμα και τις απαιτήσεις του, β. την εξέλιξη της αναπαράστασης της μουσικής γνώσης και πληροφορίας, μέσα από τις δυνατότητες που παρέχει κάθε φορά η τρέχουσα τεχνολογία και γ. την τυποποίηση της εκπαίδευσης που οφείλουν να λαμβάνουν οι μουσικοί βιβλιοθηκονόμοι, εφόσον καλούνται να αναλάβουν ρόλο συμβούλου-εκπαιδευτή (educator όχι instructor) συμμετέχοντας ενεργά στην εκπαιδευτική διαδικασία.
This thesis aims to present the design and implementation of a specialized Information Literacy Program with emphasis on Music, appropriate to serve the specific needs of the Dept. of Music Studies (faculty and students). The author suggests the “Course-Integrated Instruction model” as the most appropriate for the integration of the Program into the Curriculum of the Music Department in general or the Direction of “Music Sciences” in particular. With respect to its context and frame this work focuses and tries to prove:1.The study, research and establishment of certain presuppositions which are essential to the full incorporation and integration of the Program (Case Study).2.Which set of the most appropriate and effective methods can be used for the implementation and establishment of a well compliant with the targets, goals and mission of the Dept. Of Music Studies, Program. 3.The ways that the Program can contribute to the making of information-literate students. 4.The special and distinct features, needs and behavior of the population constituting the Dept. of Music Studies society. 5.The essence of studying, evaluating and using certain information tools, traditional or /and not, closely related to music. 6.The importance of a systematic and consistent collection of data strictly regarding the evaluation of the Program.7.The importance of a systematic and consistent collection, regarding and contributing to an objective and complete evaluation of the music librarian as educator-instructor.8.The essence of consistent and standardized knowledge and skills in regard with: a. Music librarianship, the discipline, the profession and its particular demands. b. The available ways of organizing and representing music knowledge and music information. c. The essence of standardization of qualifications and skills, formal and informal (substantial), which music librarians should obtain or/and possess in order to undertake the role of the educator-teacher-consultant-instructor and play a unique role all the way through to the educational process.

PhD Thesis

Άλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Media and Communications
Social Sciences
ΜΟΥΣΙΚΟΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΟΙ--ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΣ
Other Humanities
REFERENCE SERVICES
Humanities and the Arts
MUSIC LIBRARIANSHIP—INFORMATION SCIENCE
ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ
ΜΜΕ και Επικοινωνίες
COURSE-INTEGRATED INSTRUCTION
INFORMATION TOOLS
Music information
MUSIC LIBRARIANS—INSTRUCTORS
GREEK ACADEMIC MUSIC LIBRARIES
ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΕΣ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ
ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ
ΜΟΥΣΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑ—ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ
Κοινωνικές Επιστήμες
ΕΝΣΩΜΑΤΩΜΕΝΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ—ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
Πληροφοριακά εργαλεία
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες


Ελληνική γλώσσα

2014


Ionian University
Ιόνιο Πανεπιστήμιο

BY_NC_ND



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.