The Educational Policy for Primary Education in Greece in the 1980s: social dynamics, formation processes, institutions and implementation

 
This item is provided by the institution :

Repository :
National Archive of PhD Theses
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share



PhD thesis (EN)

2014 (EN)

Η εκπαιδευτική πολιτική στην Ελλάδα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση τη δεκαετία του ’80: κοινωνική δυναμική, διαδικασίες διαμόρφωσης, θεσμοί και εφαρμογή
The Educational Policy for Primary Education in Greece in the 1980s: social dynamics, formation processes, institutions and implementation

Kelesidis, Evangelos
Κελεσίδης, Ευάγγελος

This thesis deals with the always topical issue of the formulation and implementation of educational policy. The focus of this study is the educational policy of the 80s, which is the first ever policy to be continuation of the previous one and is still effective today. This study is located at the intersection of the fields of History of Education, Educational Policy and Sociology. Drawing on these fields and through the use (analysis) of historical sources, it attempts to record in detail all the processes during the formulation and implementation of the aforementioned educational policy. Through scrutiny of the educational policy, this study seeks to identify the social, ideological and political conditions within which these educational changes emerged focus it particularly focused on the processes of shaping educational policies, with a view to interpreting them and critically analyzing them as well as establishing the correlation between these policies and the extent of their implementation.Bringing such relations to light is expected to provide answers to such questions as to how and why some aspects of the policy are effectively implemented while others are not, despite many efforts, and to illuminate the critical factors that secure the effective implementation of the policy.Through these answers this study attempts to highlight the critical parameters necessary for the study of any other case of educational policy whether past or future.
Η παρούσα εργασία πραγματεύεται το, πάντα επίκαιρο, θέμα της διαμόρφωσης και της εφαρμογής της εκπαιδευτικής πολιτικής. Ερευνητικό αντικείμενο της μελέτης αποτελεί η εκπαιδευτική πολιτική της δεκαετίας του ’80, η οποία αφενός είναι η πρώτη που καθίσταται συνέχεια της προηγούμενης και αφετέρου συνεχίζει να ισχύει μέχρι σήμερα. Η προσπάθεια αυτή θεμελιώνεται στα επιστημονικά πεδία της Ιστορίας της Εκπαίδευσης, της Εκπαιδευτικής Πολιτικής και της Κοινωνιολογίας. Από τη οπτική αυτών των πεδίων, αποπειράται να καταγράψει αναλυτικά όλες τις διαντιδράσεις, μέσα από τις ιστορικές πηγές, που έλαβαν χώρα κατά τη διαδικασία διαμόρφωσης, θέσπισης και εφαρμογής της εκπαιδευτικής πολιτικής, μελετώντας τες μέσα στο ιστορικό και κοινωνικό τους πλαίσιο. Από τη μελέτη αυτής της πολιτικής επιχειρείται να αναδειχθούν οι κοινωνικές, ιδεολογικές και πολιτικές συνθήκες μέσα στις οποίες συγκροτούνται οι εκπαιδευτικές αλλαγές. Η μελέτη εστιάζει ιδιαίτερα στις διαδικασίες διαμόρφωσης των εκπαιδευτικών πολιτικών, ενώ ταυτόχρονα επιδιώκεται η ερμηνεία, η κριτική ανάλυση αυτών των διαδικασιών καθώς και η συσχέτισή τους με το βαθμό εφαρμογής των.Η ανάδειξη τέτοιων σχέσεων αναμένεται να δώσει απαντήσεις στα ερωτήματα, πώς και γιατί ενώ εφαρμόζονται αποτελεσματικά κάποιες πτυχές μιας πολιτικής, κάποιες άλλες, παρά τις προσπάθειες, δεν καθίσταται εφικτή η εφαρμογή τους; Ποιοι είναι οι κρίσιμοι παράγοντες για μια αποτελεσματική εφαρμογή; Μέσα από αυτές τις απαντήσεις επιχειρείται η ανάδειξη των κρίσιμων παραμέτρων για τη μελέτη και άλλων περιπτώσεων εκπαιδευτικής πολιτικής τόσο του παρελθόντος όσο και του μέλλοντος.

PhD Thesis

Primary education
Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Social Sciences
Εκπαίδευση
Formation and implementation of educational policy
Μεταπολίτευση
Educational policy
History of educational reforms in Greece
Education
Κοινωνικές Επιστήμες
History of education
Εκπαιδευτική πολιτική
Ιστορίας της εκπαίδευσης


Greek

2014


Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ)
Aristotle University Of Thessaloniki (AUTH)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)