Η ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗ ΜΕΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. Η ΠΑΡΟΧΗ ΓΝΩΣΕΩΝ ΚΑΙ Η ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΩΜΕΝΗ ΕΥΡΩΠΗ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ
LA DIMENSION EUROPEENNE DANS L'EDUCATION SECONDAIRE. L'ACROISSEMENT DE CONNAISSANCES ET LA FORMATION DES ATTITUDES POSITIVES A L'EGARD DE L'EUROPE UNIE VIA L'ENSEIGNEMENT DE TEXTES LITTERAIRES
Η ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗ ΜΕΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. Η ΠΑΡΟΧΗ ΓΝΩΣΕΩΝ ΚΑΙ Η ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΩΜΕΝΗ ΕΥΡΩΠΗ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ
Παντίδης, Σταμάτιος
ΣΚΟΠΟΙ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ Ε.Κ., ΜΕΤΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ, ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΝ ΜΕΤΑΒΟΛΩΝ ΣΕ ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟ ΦΥΛΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ. ΤΟ ΔΕΙΓΜΑ ΑΠΕΤΕΛΕΣΑΝ 226 ΜΑΘΗΤΕΣ ΩΣ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ (Ν=114) ΚΑΙ ΟΜΑΔΑ ΕΛΕΓΧΟΥ (Ν=112), ΠΡΟΕΡΧΟΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΜΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΙΔΙΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ, ΩΣ ΤΥΧΑΙΟ ΔΕΙΓΜΑ ΦΥΣΙΚΩΝ ΟΜΑΔΩΝ, ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΚΛΗΡΩΣΗ ΚΑΤΑ ΣΤΑΔΙΑ. ΑΚΟΛΟΥΘΗΘΗΚΕ Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΕΠΙΔΟΣΗΣ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ, ΠΡΙΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ, ΚΑΙ Η ΑΔΟΜΗΤΗ, ΑΛΛ'ΕΣΤΙΑΣΜΕΝΗ ΣΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ, ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ. ΑΠΟ ΤΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΕΥΡΗΜΑΤΩΝ ΠΡΟΕΚΥΨΑΝ ΟΡΙΣΜΕΝΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ: ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ, ΜΕΤΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ 1) ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ, ΒΑΛΚΑΝΙΚΗ, ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΚΑΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ, 2) ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΟΤΙ Η ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΣΥΜΒΑΛΛΕΙ ΣΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΜΙΑΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ, 3) ΕΚΦΡΑΖΟΥΝ ΘΕΤΙΚΕΣ ΣΤΑΣΕΙΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗΝ Ε.Κ., 4) ΘΕΛΟΥΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΝΑ ΤΑΞΙΔΕΨΟΥΝ ΣΕ ΜΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΧΩΡΑ ΓΙΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟ, ΣΠΟΥΔΕΣ, ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΤΕΝΟΤΕΡΩΝ ΔΕΣΜΩΝ ΜΕ ΤΟ ΛΑΟ ΤΗΣ, 5) ΘΕΩΡΟΥΝ ΘΕΤΙΚΗ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΣΤΗΝ Ε.Κ., 6)ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΣΤΗ ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ ΟΗΕ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΕΙΡΗΝΗΣ, 7) ΕΓΚΡΙΝΟΥΝ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΗΣ Ε.Κ. ΠΡΟΣ ΤΙΣ ΤΡΙΤΕΣ ΧΩΡΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΞΕΝΩΝ ΕΡΓΑΤΩΝ ΣΕ ΜΙΑ ΧΩΡΑ, 8) ΕΧΟΥΝ ΕΝΑ ΥΨΗΛΟΤΕΡΟ ΒΑΘΜΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΓΙΑ ΒΑΣΙΚΟΥΣ ΘΕΣΜΟΥΣΤΗΣ Ε.Κ., ΤΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ, ΤΑ ΣΥΜΒΟΛΑ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΟΡΙΣΜΕΝΩΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΩΝ ΚΡΑΤΩΝ. (ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΠΕΡΙΛΗΨΗΣ)