Study - research on education of the primary health care executives

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Μελέτη - διερεύνηση της εκπαίδευσης των στελεχών της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας
Study - research on education of the primary health care executives

Nikitidis, Nikolaos
Νικητίδης, Νικόλαος

PhD Thesis

2012


In our times, a period of economic and institutional crisis, every system has to prove its effectiveness. The education and vocational training of personnel working in Primary Health Care (P.H.C) is also included in this frame. It is a well-known fact that the most important element upon which effectiveness in various work related environments is dependent on, is the education and prior vocational training that is provided. Therefore, what PHC has to offer is directly linked to the level of the education and adequate training previously provided. The method used in order to make the evaluation is a mixed one. It is a combination of qualitative and quantitative approaches with the ultimate aim of increasing the validity of the findings. The quantitative part is implemented by means of questionnaire which the directors of Health Centers were kindly invited to answer. It is the directors' responsibility, by law, to monitor and evaluate their subordinates for their work performance but also care for the vocational training and education they get. It is presumed, therefore, that they are sensitized and knowledgeable about the subject in question. The qualitative part is materialized through interviews of distinguished individuals who are prestigious and highly influential, possessing vital posts directly concurrent with the subject at hand. Consequently they have full knowledge on the particular subject. Through the findings and the results it became apparent that the situation in PHC is bleak and according to many even completely absent. There are many problems that can be identified in the field of education and vocational training in terms of politics, resources, institutional framework and quality. Taking these problems into consideration, various proposals are formulated and advisable solutions are suggested. The material mentioned above is in the position to engrave directions of Educational Politics and Health Politics thus contributing to a much more efficient Organization and Management of Educational Units but also of services provided in Primary Health Care or even Health in general.
Στην εποχή μας, εποχή της οικονομικής και θεσμικής κρίσης, κάθε σύστημα οφείλει να αποδεικνύει την αποτελεσματικότητα του. Στα πλαίσια αυτά εντάσσεται και η αξιολόγηση της εκπαίδευσης των στελεχών της Π.Φ.Υ. Είναι γνωστό ότι σημαντικό στοιχείο στην απόδοση κάθε χώρου αποτελεί η εκπαίδευση, που παρέχεται γι' αυτόν. Επομένως, η προσφορά της Π.Φ.Υ., συναρτάται άμεσα με το επίπεδο της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Προκειμένου να γίνει η αξιολόγηση χρησιμοποιείται μικτή μέθοδος, δηλαδή ένας συνδυασμός ποιοτικής και ποσοτικής μελέτης, με σκοπό την αύξηση της αξιοπιστίας των ευρημάτων. Το ποσοτικό μέρος υλοποιείται με ερωτηματολόγιο, που κλήθηκαν να απαντήσουν οι διευθυντές των κέντρων υγείας. Αυτοί είναι εκ του νόμου υπεύθυνοι να ελέγχουν και να βαθμολογούν τους υφισταμένους τους για την προσφορά και την εκπαίδευση τους. Τεκμαίρεται, λοιπόν, ότι είναι ευαισθητοποιημένοι και γνώστες του εν λόγω θέματος. Το ποιοτικό σκέλος υλοποιείται με συνεντεύξεις ατόμων, που διαθέτουν κύρος, επιρροή και κατέχουν καίριες θέσεις, σχετικές με το αντικείμενο. Επομένως, κατέχουν το συγκεκριμένο αντικείμενο. Από την επεξεργασία των αποτελεσμάτων προέκυψε ότι η κατάσταση στην Π.Φ.Υ. είναι ζοφερή, μάλιστα κατά πολλούς παντελώς απούσα. Στην εκπαίδευση εντοπίζονται πολλά προβλήματα σε επίπεδο πολιτικών, πόρων, θεσμικού πλαισίου και ποιότητας. Βάσει αυτών διατυπώνονται προτάσεις και προβάλλονται οι ενδεδειγμένες λύσεις. Το ανωτέρω υλικό χαράσσει κατευθύνσεις Εκπαιδευτικής Πολιτικής και Πολιτικής Υγείας και συμβάλλει στην αρτιότερη Οργάνωση και Διοίκηση εκπαιδευτικών μονάδων, αλλά και υπηρεσιών πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας και υγείας γενικότερα.

Ιατρική και Επιστήμες Υγείας ➨ Επιστήμες Υγείας

Evaluation
Αξιολόγηση
Διοίκηση υπηρεσιών υγείας
Επιστήμες Υγείας
Medical and Health Sciences
Primary health care
Διοίκηση εκπαιδευτικών μονάδων
Πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας
Εκπαίδευση
Πολιτική υγείας
Educational evaluation
Educational policy
Health services management
Health policy
Εκπαιδευτική αξιολόγηση
Education
Educational management
Ιατρική και Επιστήμες Υγείας
Εκπαιδευτική πολιτική
Health Sciences

Ελληνική γλώσσα

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ)
Aristotle University Of Thessaloniki (AUTH)

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Ιατρικής




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.