Εφαρμογή παρεμβατικού προγράμματος για την ανάπτυξη ολυμπιακών αξιών στη φυσική αγωγή

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Implementation of the intervention program for developing the olympic values through physical education
Εφαρμογή παρεμβατικού προγράμματος για την ανάπτυξη ολυμπιακών αξιών στη φυσική αγωγή

Lioumpi, Paraskevi
Λιούμπη, Παρασκευή

PhD Thesis

2011


AbstractThe purpose of the present study is the creation, implementation and evaluation of αn intervention programme as part of the Physical Education lesson in the sixth year of junior school. In particular the programme has the dual aim of cultivating knowledge about the Olympic Movement and developing attitudes towards Olympic Values. The intervention programme focused on a) fair play b) do your best c) healthy attitudes and d) knowledge and attitudes towards the Olympic Values. The sample consisted of 165 pupils; a control group of 119 and an experimental group of 46. The InterventionProgramme comprised 25 lessons over 6 months. For the assessments four valid and reliable questionnaires were used. Changes were measured by three repeated assessments: before the beginning of programme; at its end and three months after it finished. The changes that were assessed were in the following areas: A. Knowledge and attitudes towards the Olympic Movement and the Olympic Values B. Fair play related behaviors C. Personal goals orientation behaviorsd. healthy lifestyle related behaviours. Interviews with pupils and the PE teachers who implemented the programme took place as additional research tools. The analysis showed that the Intervention Programme: contributed towards maintaining the pupils’ of the experimental group positive attitudes after the programme had ended something that didn’t happen with the control group. Positive changes occurred only on knowledge of the Olympic Movement among the students of the experimental group.
ΠερίληψηΣκοπός της παρούσης μελέτης ήταν η δημιουργία, εφαρμογή και αξιολόγηση ενός παρεμβατικού προγράμματος στο μάθημα της φυσικής αγωγής σε μαθητές και μαθήτριες της ΣΤ΄ δημοτικού με στόχο την ανάπτυξη γνώσεων και στάσεων ως προςτις Ολυμπιακές Αξίες. Ειδικότερα το παρεμβατικό πρόγραμμα εστίασε: α) στο τίμιο παιχνίδι, β) την προσπάθεια για το καλύτερο, γ) τις υγιεινές συμπεριφορές και δ) τις γνώσεις και στάσεις των μαθητών ως προς τις Ολυμπιακές Αξίες. Έγινε αρχική μέτρηση στις αρχές του σχολικού έτους στο συνολικό δείγμα των μαθητών/τριών (165) που από αυτούς οι 119 αποτέλεσαν την ομάδα ελέγχου και οι 46 την πειραματική ομάδα. Το παρεμβατικό πρόγραμμα περιελάμβανε 25 μαθήματα στη διάρκεια 6 μηνών. Για τη μέτρηση χρησιμοποιήθηκαν τέσσερα έγκυρα και αξιόπιστα ερωτηματολόγια. Οι μεταβλητές μετρήθηκαν σε τρεις επαναλαμβανόμενες μετρήσεις.Πριν την παρέμβαση, μετά την παρέμβαση και τρεις μήνες μετά το τέλος της παρέμβασης. Οι μεταβλητές που αξιολογήθηκαν ήταν: Α. Γνώσεις και Στάσεις των μαθητών /τριων για το Ολυμπιακό Κίνημα και τις Ολυμπιακές Αξίες Β. Συμπεριφορές που σχετίζονται με διαστάσεις του τίμιου παιχνιδιού Γ. Συμπεριφορές που σχετίζονται με προσωπικούς στόχους επίτευξηςΔ. Συμπεριφορές που σχετίζονται με διαστάσεις ενός υγιεινού τρόπου ζωής. Ως συμπληρωματικά εργαλεία μέτρησης στην έρευνα χρησιμοποιήθηκαν συνεντεύξεις με μαθητές/τριες και τους καθηγητές που εφάρμοσαν το πρόγραμμα.Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν μετά την ποσοτική και ποιοτική ανάλυση που κάναμε έδειξαν πως υπήρξε σταθερότητα στις στάσεις και των μαθητών/τριών της πειραματικής ομάδας ενώ η ομάδα ελέγχου παρουσίασε μεγαλύτερη αστάθεια ως προς τις στάσεις της προς τις μεταβλητές που εξετάστηκαν. Θετικές μεταβολές εντοπίστηκαν μόνο στις γνώσεις των μαθητών/τριών της πειραματικής ομάδας για το Ολυμπιακό Κίνημα και τις Ολυμπιακές αξίες.

Κοινωνικές Επιστήμες ➨ Εκπαίδευση

Υγιεινές συμπεριφορές
Olympic Values
Healthy behaviors
Φυσική αγωγή
Social Sciences
Επίτευξη στόχων
Fair play
Attitudes
Εκπαίδευση
Ολυμπιακές αξίες
Goal orientations
Στάσεις
Education
Τίμιο παιχνίδι
Κοινωνικές Επιστήμες
Physical education

Ελληνική γλώσσα

Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
University of Peloponesse

Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Σχολή Ανθρώπινης Κίνησης και Ποιότητας Ζωής. Τμήμα Οργάνωσης και Διαχείρισης Αθλητισμού




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.