Risk factors, driver behaviour and accident probability: the case of distracted driving

This item is provided by the institution :
National Documentation Centre (EKT)   

Repository :
National Archive of PhD Theses  | ΕΚΤ NA.Ph.D.   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Παράγοντες κινδύνου, συμπεριφορά οδηγού και πιθανότητα ατυχήματος: η περίπτωση της απόσπασης της προσοχής του οδηγού
Risk factors, driver behaviour and accident probability: the case of distracted driving

Papantoniou, Panagiotis
Παπαντωνίου, Παναγιώτης

PhD Thesis

2015


The objective of the PhD thesis is the analysis of the effect of road, traffic and driver risk factors on driver behaviour and accident probability at unexpected incidents, with particular focus on distracted driving. For this purpose, a large driving simulator experiment took place in which 95 participants were asked to drive under different types of distraction (no distraction, conversation with passenger, cell phone use) in different road (urban/rural) and traffic conditions (high/low). Then, within the framework of an advanced statistical methodology, latent analysis through a sequence of four Structural Equation Models allowed to go well beyond the piecemeal analyses of driving performance measures to a sound combined analysis of the interrelationship between risk factors, driving performance, driver error and accident probability at unexpected incidents. Results indicate that more likely to commit driving errors are young or old female drivers at urban areas while more likely to be involved in an accident at an unexpected incident are female drivers in low traffic conditions while talking on the cell phone.
Στόχος της διδακτορικής διατριβής είναι η ανάλυση της επιρροής χαρακτηριστικών του οδηγού και του οδικού περιβάλλοντος στην οδηγική συμπεριφορά και την πιθανότητα ατυχήματος σε μη αναμενόμενο συμβάν, με έμφαση στην απόσπαση της προσοχής του οδηγού. Για το σκοπό αυτό, πραγματοποιήθηκε πείραμα σε προσομοιωτή οδήγησης κατά τα οποίο 95 συμμετέχοντες οδήγησαν υπό διαφορετικές συνθήκες απόσπασης της προσοχής (κινητό τηλέφωνο, συνομιλία με συνεπιβάτη), εντός/εκτός κατοικημένης περιοχής σε χαμηλό/υψηλό κυκλοφοριακό φόρτο. Στη συνέχεια, στο πλαίσιο της ανάλυσης λανθανουσών μεταβλητών, αναπτύχθηκε μια αλληλουχία τεσσάρων Δομικών Μοντέλων Eξισώσεων που επέτρεψε τη συνολική συνδυαστική ανάλυση της επιρροής των εξεταζόμενων παραγόντων κινδύνου απευθείας στην οδηγική επίδοση, το οδηγικό λάθος και την πιθανότητα ατυχήματος σε μη αναμενόμενο συμβάν. Τα αποτελέσματα υποδεικνύουν ότι πιο πιθανό να υποπέσουν σε οδηγικό λάθος είναι νέες ή ηλικιωμένες γυναίκες οδηγοί εντός κατοικημένης περιοχής ενώ πιο πιθανό να εμπλακούν σε ατύχημα σε μη αναμενόμενο συμβάν είναι γυναίκες οδηγοί, σε χαμηλό κυκλοφοριακό φόρτο ενώ μιλούν στο κινητό τηλέφωνο.

Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογία ➨ Επιστήμη Πολιτικού Μηχανικού

Οδηγική συμπεριφορά
Επιστήμη Πολιτικού Μηχανικού
celll phone
Civil Engineering
Απόσπαση της προσοχής
Οδική ασφάλεια
Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογία
Driver distraction
Engineering and Technology
Accident probability
Κινητό τηλέφωνο
Πιθανότητα ατυχήματος
Road safety
Driving behaviour

English

Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ)
National Technical University of Athens (NTUA)

Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)