Parents' perceptions of bullying and children's rights

This item is provided by the institution :
National Documentation Centre (EKT)   

Repository :
National Archive of PhD Theses  | ΕΚΤ NA.Ph.D.   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Οι απόψεις των γονιών γύρω από τον σχολικό εκφοβισμό και τα δικαιώματα του παιδιού
Parents' perceptions of bullying and children's rights

Karga, Stavroula
Κάργα, Σταυρούλα

PhD Thesis

2013


Η μελέτη των απόψεων και πρακτικών των γονιών γύρω από τον σχολικό εκφοβισμό και τα Δικαιώματα του Παιδιού είναι ιδιαίτερα σημαντική. Διευκολύνει την ολόπλευρη κατανόηση του προβλήματος, αναδεικνύει προβλεπτικούς παράγοντες που οδηγούν σε μείωση του φαινομένου, εντοπίζει πιθανά στερεότυπα που παρεμποδίζουν την αντιμετώπισή του και επιτρέπει το σχεδιασμό επαρκών, κατάλληλων και αποτελεσματικών δράσεων κατά του εκφοβισμού. Στην παρούσα έρευνα, συμμετείχαν 1127 γονείς των οποίων τα παιδιά φοιτούσαν σε δημοτικά σχολεία της Β. Ελλάδας. Οι γονείς συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια για τη διερεύνηση των απόψεών τους γύρω από α) τη συχνότητα εμπλοκής των παιδιών τους σε περιστατικά εκφοβισμού β) τις στρατηγικές που υιοθετούν τα παιδιά τους, όταν εκφοβίζονται και όταν είναι παρατηρητές, γ) τις στρατηγικές που συστήνουν στα παιδιά όταν εκφοβίζονται δ) τις στρατηγικές που οι ίδιοι ακολουθούν, όταν τα παιδιά τους εμπλέκονται σε περιστατικά εκφοβισμού ε) τις γενικές αντιλήψεις τους γύρω από το φαινόμενο.Διερευνήθηκαν επίσης οι πρακτικές ανατροφής και η ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών τους.Τα αποτελέσματα της έρευνας καταδεικνύουν ότι οι εμπειρίες των παιδιών από τον σχολικό εκφοβισμό και οι στρατηγικές που υιοθετούν για να τον αντιμετωπίσουν (ως θύματα ή παρατηρητές) σχετίζονται με τις αντιλήψεις των γονιών γύρω από τον σχολικό εκφοβισμό και τις πρακτικές ανατροφής. Σημαντικό εύρημα αποτελεί η διαφοροποίηση των προτεινόμενων στρατηγικών, εκ μέρους των γονέων, ανάλογα με το αν τα παιδιά τους εκφοβίζουν ή εκφοβίζονται. Οι γονείς προτείνουν σημαντικούς τρόπους αντιμετώπισης προς το σχολείο, που χρειάζεται να ληφθούν σοβαρά υπόψη στο σχεδιασμό προγραμμάτων πρόληψης και παρέμβασης για τον εκφοβισμό.
Research has identified a number of ways by which students involved in bullying practices cope with the negative effects of bullying, but less research has been carried out in relation to the parents’ knowledge of bullying and suggested ways of dealing with it. The current research undertakes this challenge by utilizing the parents as agents of information regarding their children’s bullying experiences and ways of dealing with them. Data from 1127 parents of children attending 14 primary schools mainly situated in the geographical area of Thessaloniki were used for the analyses. The ways of coping that parents would recommend to their children were different when they were classed as being bullied as opposed to bullying others and were significantly related to the parenting styles of the participants. Parental assessment of their children psychosocial well being and acknowledgement of Children's Rights was also related to their parenting styles and their ways of dealing with bullying practices. The results of the present study underline the significance of home-school collaborations for dealing with bullying and suggest ways of developing appropriate parental involvement and cooperation for adequate anti -bullying training programs and practices.

Κοινωνικές Επιστήμες ➨ Ψυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Κοινωνικές Επιστήμες ➨ Εκπαίδευση

Bullying
Ψυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Social Sciences
Aggression
Εκπαίδευση
Αντιλήψεις
Psychology and Cognitive Sciences
Επιθετικότητα
Rights
Εκφοβισμός
Education
Δικαιώματα
Perception
Κοινωνικές Επιστήμες

Greek

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ)
Aristotle University Of Thessaloniki (AUTH)

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)