Architecture design and evaluation for flexible support of collaboration through internet: technological and educational perspectives

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Σχεδίαση και αξιολόγηση αρχιτεκτονικής για την ευέλικτη υποστήριξη της συνεργασίας στο διαδίκτυο: τεχνολογική και εκπαιδευτική προσέγγιση
Architecture design and evaluation for flexible support of collaboration through internet: technological and educational perspectives

Magnisalis, Ioannis
Μαγνήσαλης, Ιωάννης

PhD Thesis

2016


The objective of this thesis is the design and evaluation of a proposed software architecture (MAPIS3 - Mediating Adaptation Patterns and Intelligent Systems) as a solution to the problem of flexible design and implementation of collaborative learning scenarios with computer support ("CSCL scenarios"). The aim of the thesis is that the architecture is based on accepted standards in the area of technology supported learning (such as IMS-LD web services) that enhance flexibility. The architecture was evaluated: a) from the technological viewpoint of developers, and b) from the pedagogical aspect of designers-teachers and learners. Technological evaluation focuses on data exchange and technological interconnection of tools used in CSCL scenarios. The pedagogical evaluation focuses on orchestration of tools and their integration into CSCL scenarios that require flexible design and more importantly execution.
Στόχος της παρούσας διατριβής είναι η σχεδίαση και αξιολόγηση μιας προτεινόμενης αρχιτεκτονικής λογισμικού (MAPIS3 – Mediating Adaptation Patterns and Intelligent Systems) ως λύσης στο πρόβλημα του ευέλικτου σχεδιασμού και εκτέλεσης σεναρίων συνεργατικής μάθησης με υποστήριξη υπολογιστή («σενάρια ΣΜΥΥ»). Σκοπός της διατριβής είναι η αρχιτεκτονική να βασίζεται σε αποδεκτά πρότυπα στο χώρο της τεχνολογικά υποστηριζόμενης μάθησης (όπως είναι το IMS-LD) και υπηρεσιών δια-δικτύου (web services) που ενισχύουν την ευελιξία. Η αρχιτεκτονική αξιολογήθηκε: α) από τεχνολογικής πλευράς από προγραμματιστές-δημιουργούς (developers), και β) από παιδαγωγικής πλευράς από σχεδιαστές-εκπαιδευτικούς και εκπαιδευόμενους. Η τεχνολογική αξιολόγηση εστιάζει στο επίπεδο ανταλλαγής δεδομένων και τεχνολογικής διασύνδεσης εργαλείων που χρησιμοποιούνται σε σενάρια ΣΜΥΥ. Η παιδαγωγική αξιολόγηση επικεντρώνεται στην ενορχήστρωση εργαλείων και την ένταξη αυτών σε σενάρια ΣΜΥΥ που απαιτούν ευέλικτη σχεδίαση και κυρίως εκτέλεση.

Φυσικές Επιστήμες ➨ Επιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική
Κοινωνικές Επιστήμες ➨ Εκπαίδευση

Ενορχήστρωση εργαλείων
Evaluation
IMS-LD
Social Sciences
Architecture
Εκπαίδευση
Computer supported collaborative learning (CSCL)
Tool orchestration
Αρχιτεκτονική
ΣΜΥΥ
Computer and Information Sciences
Φυσικές Επιστήμες
Υπηρεσιοστρεφής αρχιτεκτονική
Web services
Συνεργατική μάθηση υποστηριζόμενη από υπολογιστή
Education
Κοινωνικές Επιστήμες
Επιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική
Natural Sciences

Ελληνική γλώσσα

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ)
Aristotle University Of Thessaloniki (AUTH)

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Πληροφορικής




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.