Ο σχολικός κήπος ως πεδίο εισόδου αλλαγών για την εξέλιξη του σχολείου στην κατεύθυνση της αειφορίας

This item is provided by the institution :
National Documentation Centre (EKT)   

Repository :
National Archive of PhD Theses  | ΕΚΤ NA.Ph.D.   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



The school garden as a field for entering changes aiming at the evolution of the school in the direction of sustainability
Ο σχολικός κήπος ως πεδίο εισόδου αλλαγών για την εξέλιξη του σχολείου στην κατεύθυνση της αειφορίας

Garitsis, Ioannis
Γαρίτσης, Ιωάννης

PhD Thesis

2016


This dissertation`s aim has been to scrutinize actions which may promote changes that meet certain criteria of evolution of the school to sustainable school, and which refer to two levels according the Breiting, Mayer and Mogensen (2005) classification: the change of the teaching approach and the opening of the school to the community. The interest of the research has been focused on the pupils` activities who participated in the reforming of the outdoor area of the school by planning, creating, maintaining and utilizing the school garden. The method used for the research is “action research” and it was implemented for one school year on the 3rd class of an elementary school in a semi-urban area in the Prefecture of Thessaloniki. The researcher played a dual role in the researching venture, as he was not only the researcher but the teacher of the class as well. The critical, thoughtful assessment of the participatory planning, creation and, maintenance of a school garden may lead to changes in teaching/learning approaches, in the opening of the school to the local society and the strengthening of the bonds between school and family, changes that characterize the evolution of the sustainable school.
Σκοπός της εργασίας υπήρξε η διερεύνηση δράσεων οι οποίες μπορούν να προωθήσουν αλλαγές που να ανταποκρίνονται σε συγκεκριμένα κριτήρια εξέλιξης του σχολείου σε αειφόρο/βιώσιμο σχολείο, και οι οποίες αφορούν σε δύο επίπεδα σύμφωνα με την κατάταξη των Βreiting, Μayer και Mogensen (2005): στην αλλαγή της διδακτικής προσέγγισης και στο άνοιγμα του σχολείου στην τοπική κοινότητα. Το ερευνητικό ενδιαφέρον εστιάστηκε σε δράσεις των μαθητών/τριών για τη συμμετοχική αναμόρφωση του σχολικού υπαίθριου χώρου μέσω του σχεδιασμού, της κατασκευής, της συντήρησης και της εκπαιδευτικής αξιοποίησης του σχολικού κήπου. Ως ερευνητική μέθοδος χρησιμοποιήθηκε η έρευνα δράσης, η οποία εφαρμόστηκε για μια σχολική χρονιά στη Γ΄ τάξη ενός δημοτικού σχολείου ημιαστικής περιοχής του νομού Θεσσαλονίκης. Ο ερευνητής συμμετείχε με διττό ρόλο στην ερευνητική προσπάθεια, τόσο ως ερευνητής όσο και ως δάσκαλος της τάξης. Η κριτική, στοχαστική αποτίμηση των αποτελεσμάτων της έρευνας ανέδειξε ότι η εκπαιδευτική αξιοποίηση του συμμετοχικού σχεδιασμού, της κατασκευής και της συντήρησης ενός σχολικού κήπου μπορεί να οδηγήσει σε αλλαγές στις διδακτικές/μαθησιακές προσεγγίσεις, στο άνοιγμα του σχολείου στην τοπική κοινωνία και στην ενίσχυση των δεσμών σχολείου – οικογένειας, αλλαγές οι οποίες χαρακτηρίζουν την εξέλιξη του αειφόρου σχολείου.

Κοινωνικές Επιστήμες ➨ Εκπαίδευση

Αειφορία
School garden
Social Sciences
Education
Sustainability
Sustainable school
Αειφόρο βιώσιμο σχολείο
Εκπαίδευση
Κοινωνικές Επιστήμες
Σχολικός κήπος

Greek

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ)
Aristotle University Of Thessaloniki (AUTH)

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)