Ανάπτυξη μεθόδων εκτίμησης κατανομής της ζήτησης στα μέσα μαζικής μεταφοράς σε συνθήκες συμπληρωματικής λειτουργίας

This item is provided by the institution :
National Documentation Centre (EKT)   

Repository :
National Archive of PhD Theses  | ΕΚΤ NA.Ph.D.   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Development of methods for estimating public transport shares under complementary operating conditions
Ανάπτυξη μεθόδων εκτίμησης κατανομής της ζήτησης στα μέσα μαζικής μεταφοράς σε συνθήκες συμπληρωματικής λειτουργίας

Milioti, Christina
Μηλιώτη, Χριστίνα

PhD Thesis

2014


In this thesis demand aspects of a multimodal public transportation system are investigated using econometric methods for analyzing non-stationary data. The case of the Athens public transport system, where different modes may operate in competition or cooperation, is used as a test bed. Two different but complementary aspects of public transport demand are analyzed. Ridership of each mode and share of each mode in total ridership. The econometric analysis adopted is based on cointegration and error correction techniques. This allows for treating non-stationary data, for determining short and long run elasticities and at the same time estimating the speed of adjustment towards long run equilibrium. According to the results, demand elasticities with respect to the explaining factors are significantly different for the different modes. Short run elasticities appear to be lower than the long run ones both in the models explaining ridership and in the models explaining the share of each mode, because short run elasticities are governed by resistance to change.
Σκοπός της διατριβής είναι να διερευνηθούν οι παράγοντες που επηρεάζουν τόσο τις βραχυχρόνιες όσο και τις μακροχρόνιες μεταβολές στη ζήτηση ενός συστήματος αστικών συγκοινωνιών, το οποίο αποτελείται από πολλά συνεργαζόμενα μέσα. Η μελέτη της ζήτησης πραγματοποιείται με δύο προσεγγίσεις. Στην πρώτη, εξετάζονται οι παράγοντες που ερμηνεύουν την μηνιαία επιβατική κίνηση του κάθε μέσου. Στη δεύτερη, αναλύεται το ποσοστό (μερίδιο) της συνολικής ζήτησης που καλύπτει το κάθε Μέσο Μαζικής Μεταφοράς. Η μεθοδολογική προσέγγιση που χρησιμοποιήθηκε βασίζεται στις οικονομετρικές μεθόδους της Συνολοκλήρωσης και Δυναμικού Υποδείγματος Διόρθωσης Λαθών, οι οποίες επιτρέπουν την αξιόπιστη ανάλυση μη στάσιμων χρονολογικών σειρών και επιπλέον παρέχουν τις βραχυχρόνιες και μακροχρόνιες ελαστικότητες, καθώς και την ταχύτητα σύγκλισης στην μακροχρόνια κατάσταση ισορροπίας. Οι ελαστικότητες της ζήτησης ως προς τους ερμηνευτικούς παράγοντες είναι σημαντικά διαφορετικές για τα διάφορα Μ.Μ.Μ. Tόσο στα μοντέλα της επιβατικής κίνησης όσο και στα μοντέλα του μεριδίου αγοράς κάθε μέσου οι βραχυχρόνιες ελαστικότητες είναι μικρότερες από τις αντίστοιχες μακροχρόνιες.

Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογία ➨ Επιστήμη Πολιτικού Μηχανικού

Συνολοκλήρωση
Μερίδια αγοράς
Υπόδειγμα διόρθωσης λαθών
Επιστήμη Πολιτικού Μηχανικού
Civil Engineering
Error correction models
Mode shares
Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογία
Μέσα μαζικής μεταφοράς
Non-stationary time series
Engineering and Technology
Μή στάσιμες χρονολογικές σειρές
Cointegration
Public transport
Μακροχρόνιες βραχυχρόνιες ελαστικότητες
Long and short term elasticities

English

Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ)
National Technical University of Athens (NTUA)

Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)