Classical item analysis for language tests in the context of multilingualism in education and towards the development of language proficiency of Greek speaking and Turkish speaking bilingual students of public and minority schools in Greece

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Classical item analysis στην ανάλυση εργαλείων - τεστ γλωσσομάθειας στα πλαίσια της πολυγλωσσίας στην εκπαίδευση και στην ανάπτυξη της γλωσσομάθειας ελληνόφωνων και τουρκόφωνων (δίγλωσσων) μαθητών δημόσιων και μειονοτικών σχολείων
Classical item analysis for language tests in the context of multilingualism in education and towards the development of language proficiency of Greek speaking and Turkish speaking bilingual students of public and minority schools in Greece

Tiliakou, Chrysanthi
Τηλιακού, Χρυσάνθη

PhD Thesis

2016


The present thesis aimed to investigate the quality of the items which compose the test battery of the Greek State Certificate for Proficiency in English, Level A known as KPG. The scope of this study is limited to the May 2012 examination suite which was distributed to 141 students of the sixth grade of Primary and the first grade of Secondary school of State and Minority schools of different parts of Greece. This study applied Classical Item Analysis to explore the fitness of the items of the above mentioned battery. Furthermore, Reliability and Factor Analysis were used to examine the Validity and Reliability of the particular test. As it is outlined in the literature review, the centrality of language tests in today’s job market, the multitude of tests in the Greek reality call for controls of the testing tools to ensure fairness for test takers. The Common European Framework of Reference Languages is also presented in broad lines as a base of the existing language tests in terms of their specification and level classification. Chi square test was further used to control the items of the KPG test of the study. The aim was to investigate whether the age, gender or mother tongue affected candidates’ performance. The analysis yielded significant influence of their mother language for the 40 Turkish speaking bilingual students who participated in the research. The complexity and width of English being taught as a Third Language to bilinguals was presented as it appears in the literature. Finally, particularities of specific language combinations of first, second and third languages were discussed as they emerge in today’s multilingual societies. Further research was recommended to other language tests and bilingual populations of different language combinations than the one of the present study.
Η παρούσα εργασία αποσκοπεί στη διερεύνηση της ποιότητας των ερωτημάτων τα οποία αποτελούν την εξέταση του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας στα Αγγλικά Επιπέδου Α. Η έρευνα περιορίζεται στην εξέταση του Μαΐου του 2012 την οποία συμπλήρωσαν 141 μαθητές της έκτης τάξης του Δημοτικού και της πρώτης τάξης του Γυμνασίου Δημόσιων και Μειονοτικών Σχολείων από δύο περιοχές της Ελλάδας. Στη συνέχεια χρησιμοποιήθηκε η Κλασσική Ανάλυση Ερωτημάτων (Classical Item Analysis) για να ελεγχθεί η καταλληλότητα των ερωτημάτων της παραπάνω εξέτασης. Επίσης, χρησιμοποιήθηκε η Ανάλυση Αξιοπιστίας και η Παραγοντική Ανάλυση για να διερευνήσει την Εγκυρότητα και την Αξιοπιστία του συγκεκριμένου τεστ. Όπως αναφέρεται στη βιβλιογραφική επισκόπηση, η σπουδαιότητα των γλωσσικών τεστ στη σημερινή αγορά εργασίας, η πληθώρα των τεστ στην Ελληνική πραγματικότητα απαιτούν έλεγχο αυτών των εργαλείων αξιολόγησης για να διασφαλισθεί η δικαιότητα για τους υποψηφίους. Το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Γλώσσες παρουσιάζεται αφού αποτελεί τη βάση των γλωσσικών τεστ ως προς τις προδιαγραφές και τη διάκρισή τους σε επίπεδα. Χρησιμοποιήθηκε η ανάλυση χ2 στον έλεγχο των ερωτημάτων της ΚΠΓ εξέτασης που ερευνάται στην παρούσα εργασία για να διαπιστωθεί εάν η ηλικία, το φύλλο ή η μητρική γλώσσα επηρέασε την απόδοση των εξεταζόμενων. Η ανάλυση απέδωσε σημαντική επιρροή της μητρικής γλώσσας για τους 40 Τουρκόφωνους δίγλωσσους μαθητές που συμμετείχαν στην έρευνα. Η πολυπλοκότητα και το εύρος του τομέα της Αγγλικής ως Τρίτης Γλώσσας ( πρόκειται για τη διδασκαλία των Αγγλικών σε δίγλωσσους μαθητές) αναδείχθηκε όπως προέκυψε από τη βιβλιογραφία. Τέλος, αναφέρθηκαν ιδιαιτερότητες συγκεκριμένων γλωσσικών συνδυασμών πρώτης, δεύτερης και τρίτης γλώσσας όπως εμφανίζονται στις σημερινές πολύγλωσσες κοινωνίες. Περαιτέρω έρευνα συστήθηκε για τη μελέτη άλλων γλωσσικών τεστ και δίγλωσσων πληθυσμών διαφορετικών γλωσσικών συνδυασμών από αυτόν της παρούσας εργασίας.

Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες ➨ Γλώσσα και Λογοτεχνία
Κοινωνικές Επιστήμες ➨ Εκπαίδευση

Κλασσική ανάλυση ερωτημάτων
Γλωσσικά τεστ
Multilingualism
Social Sciences
Humanities and the Arts
Ποιότητα ερωτημάτων
Εκπαίδευση
Languages and Literature
Εγκυρότητα
Crosslinguistic influence
Απόκτηση τρίτης γλώσσας
Αξιοπιστία
Classical item analysis
Γλώσσα και Λογοτεχνία
Πολυγλωσσία
Item fitness
Validity
Education
Third language acquisition
Κοινωνικές Επιστήμες
Reliability
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες

Αγγλική γλώσσα

University of Western Macedonia
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Παιδαγωγική Φλώρινας. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.