Geography and citizenship teaching in global education approach for global citizenship

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η συμβολή της διδασκαλίας της γεωγραφίας και της κοινωνικής και πολιτικής αγωγής στην προσέγγιση της οικουμενικής εκπαίδευσης για την παγκόσμια ιδιότητα του πολίτη
Geography and citizenship teaching in global education approach for global citizenship

Voudrislis, Nikolaos
Βουδρισλής, Νικόλαος

PhD Thesis

2016


The thesis aims to highlight the contribution of geography and citizenship education to Global Education. To achieve this we survey the contemporary trends in geography education and citizenship education in current research and academic publications. We explore the origins and historical evolution of Global Education and Global Citizenship Education, and analyse the diverse approaches to the concept of Global Citizenship. We then discuss the theoretical framework, aims, content and dimensions of these two movements. We examine the conceptualisation of identity and the ways it is constituted. We juxtapose national identity to cosmopolitan identity, and review the bibliography that looks into the geography studies examining the relationship between identity and space. We also examine the contribution of geographical education to citizenship education, the notion of geographic literacy, the need to cultivate spatial thinking and spatial literacy and the contribution of geo-technology to problem-solving. Finally, we seek to make clear the essential skills and capabilities brought by geography and spatial education on the formation of the global geo-citizen.
Σκοπός της διδακτορικής διατριβής ήταν να καταδείξει τη συμβολή της διδασκαλίας της γεωγραφίας και της κοινωνικής και πολιτικής αγωγής στην προσέγγιση της Οικουμενικής Εκπαίδευσης. Για το λόγο αυτό εξετάσαμε τις σύγχρονες τάσεις στη γεωγραφική εκπαίδευση και την εκπαίδευση για την ιδιότητα του πολίτη μέσα από υπάρχουσες έρευνες και την αρθρογραφία των τελευταίων ετών. Διερευνήσαμε τις ρίζες και την ιστορική εξέλιξη της οικουμενικής εκπαίδευσης και της εκπαίδευσης για την παγκόσμια ιδιότητα του πολίτη και καταγράψαμε τις διαφορετικές προσεγγίσεις της έννοιας της παγκόσμιας ιδιότητας του πολίτη. Στη συνέχεια παρουσιάσαμε αναλυτικά το θεωρητικό πλαίσιο, τους σκοπούς, το περιεχόμενο και τις διαστάσεις των δύο αυτών κινημάτων. Ακόμη αναφερθήκαμε στην εννοιολόγηση της ταυτότητας και στους τρόπους με τους οποίους συγκροτείται. Αναλύσαμε την εθνική ταυτότητα σε αντιδιαστολή με την κοσμοπολίτικη ταυτότητα και κάναμε ανασκόπηση της βιβλιογραφίας που αφορά τις γεωγραφικές μελέτες που εξετάζουν τη σχέση της ταυτότητας και του χώρου. Ασχοληθήκαμε επιπλέον με τη συμβολή της γεωγραφικής εκπαίδευσης στην εκπαίδευση για την ιδιότητα του πολίτη, την έννοια του γεωγραφικού γραμματισμού, την ανάγκη για καλλιέργεια της χωρικής σκέψης και του χωρικού γραμματισμού, τη συμβολή της γεωτεχνολογίας στην ικανότητα επίλυσης προβλημάτων. Τέλος αναζητήσαμε τις βασικές ικανότητες που μπορεί να καλλιεργήσει η γεωγραφική και χωρική εκπαίδευση στη διαμόρφωση του παγκόσμιου γεω-πολίτη.

Κοινωνικές Επιστήμες ➨ Εκπαίδευση

Citizenship education
Γεωγραφική εκπαίδευση
Geographical education
Global citizenship
Social Sciences
Eκπαίδευση για την ιδιότητα του πολίτη
Οικουμενική εκπαίδευση
Education
Global education
Εκπαίδευση
Κοινωνικές Επιστήμες
Παγκόσμια ιδιότητα του πολίτη

Ελληνική γλώσσα

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ)
Aristotle University Of Thessaloniki (AUTH)

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.