δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η σχολική επίδοση των ασθματικών παιδιών
The school performance in asthmatic children

Tsakiris, Anastasios
Τσακίρης, Αναστάσιος

PhD Thesis

2016


Objective. Childhood asthma is a frequent cause of absenteeism that affects school performance. We aimed to investigate the impact of asthma on absenteeism and school performance level of elementary and high school students. Methods. Data about sociodemographics, absenteeism, and academic achievement were obtained from 1539 students attending 98 schools in Greece. School performance was assessed for the last two years of school attendance using parents’ and teachers’ reports and grade point average promotion. Results. The mean of the days of absence of students with asthma was higher compared to the healthy students (6.2 ± 11.7 versus 0.3 ± 3.1, resp., < 0.001). Students with reduced healthcare use presented less absenteeism than those with increased healthcare use for asthma (4.3 ± 8.6 versus 12.4 ± 17.0 days, resp., < 0.001). Asthma and healthcare use for asthma accounted for an overall estimated variability in absence days of 13.8% and 9%, respectively. Absenteeism was associated with poor school performance for the last two years of school ( = 0.002) and with lower grade point promotion in elementary school students ( = 0.001) but not in high school students ( = 0.316). Higher level of parental education was associated with better school performance ( < 0.001). Asthma was associated with a decreased possibility for excellent performance (OR = 0.64, = 0.049, 95% CI = 0.41–1.00) in elementary students. Students with asthma using inhalers were four times more likely to perform excellently in elementary school (OR = 4.3, = 0.028, 95% CI = 1.17–15.95) than their asthmatic peers with alternative asthma treatments. Conclusions. Asthma and increased healthcare use enhance school absenteeism. Inhaled steroid use and the higher parental education level were the most important predicting factors for good school performance in elementary school asthmatic children.
Στόχος. Το παιδικό άσθμα είναι μια συχνή αιτία σχολικών απουσιών, γεγονός που επηρεάζει την απόδοση στο σχολείο. Πρόθεση μας είναι να διερευνήσουμε τις επιπτώσεις του άσθματος στις απουσίες και στην σχολική επίδοση σε μαθητές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Μέθοδος. Συλλέχθηκαν δεδομένα στα οποία περιλαμβάνονταν κοινωνικο-δημογραφικά στοιχεία, τις απουσίες και την ακαδημαϊκή επίδοση από 1539 μαθητές σε 98 σχολεία στην Ελλάδα. Η Σχολική επίδοση εκτιμήθηκε για τα τελευταία δύο χρόνια της σχολικής φοίτησης μέσω εκθέσεων των γονέων και των εκπαιδευτικών και μέσω της βαθμολογίας προβιβασμού ή του απολυτηρίου. Αποτελέσματα. Ο μέσος όρος των ημερών απουσίας των ασθματικών μαθητών ήταν υψηλότερος σε σύγκριση με τους υγιείς μαθητές (6,2 ± 11,7 έναντι 0,3 ± 3,1 αντίστοιχα, p <0,001). Οι μαθητές με μικρότερη χρήση υγειονομικής φροντίδας, παρουσίασαν λιγότερες απουσίες σε σχέση με εκείνους με αυξημένη χρήση υγειονομικής περίθαλψης λόγω άσθματος (4,3 ± 8,6 έναντι 12,4 ± 17,0 ημέρες αντίστοιχα, p <0,001). Η παρουσία άσθματος και η χρήση των υπηρεσιών υγείας για το άσθμα, αντιπροσώπευε μια συνολικά εκτιμώμενη μεταβλητή στις μέρες απουσίας του 13,8% και 9%, αντίστοιχα. Οι απουσίες συσχετίστηκαν με κακή σχολική επίδοση για τα δύο τελευταία χρόνια του σχολείου (p = 0,002) και με χαμηλότερο βαθμό απολυτηρίου σε μαθητές δημοτικού σχολείου (p = 0,001), αλλά όχι σε μαθητές γυμνασίου (p = 0,316).Υψηλότερο επίπεδο εκπαίδευσης των γονέων σχετίζεται με καλύτερη σχολική επίδοση των παιδιών (p <0,001). Η παρουσία άσθματος συσχετίσθηκε με μειωμένη δυνατότητα για άριστη απόδοση (OR = 0,64, p = 0,049, 95% CI = 0,41 - 1,00) σε μαθητές του Δημοτικού. Ασθματικοί μαθητές που χρησιμοποιούσαν συσκευές εισπνοής είχαν τετραπλάσιες πιθανότητες να έχουν εξαιρετικές επιδόσεις στο δημοτικό σχολείο (OR = 4,3, p = 0,028, 95% CI = 1,17 - 15,95) σε σχέση με τους ασθματικούς συμμαθητές τους που χρησιμοποιούσαν εναλλακτικούς τρόπους αντιμετώπισης του άσθματος Συμπεράσματα. Το άσθμα και η αυξημένη χρήση των υπηρεσιών υγείας αυξάνουν τον αριθμό των απουσιών από το σχολείο. Η χρήση εισπνεόμενων στεροειδών και το υψηλότερο μορφωτικό επίπεδο των γονέων ήταν οι πιο σημαντικοί προγνωστικοί παράγοντες για καλύτερες σχολικές επιδόσεις των ασθματικών παιδιών στο Δημοτικό.

Ιατρική και Επιστήμες Υγείας ➨ Βασική Ιατρική
Ιατρική και Επιστήμες Υγείας ➨ Κλινική Ιατρική

Σχολική επίδοση
Basic Medicine
Clinical Medicine
Medical and Health Sciences
Άσθμα
Βασική Ιατρική
Κλινική Ιατρική
Ιατρική και Επιστήμες Υγείας
School performance
Asthma

Ελληνική γλώσσα

Democritus University of Thrace (DUTH)
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ)

Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Ιατρικής. Τομέας Υγείας Παιδιού. Κλινική Πανεπιστημιακή Παιδιατρική




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.