Εκπαίδευση και κοινοτική αυτοδιοίκηση στην Ηλεία κατά την Οθωνική περίοδο

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Education and community management in Ilia in Othon's period
Εκπαίδευση και κοινοτική αυτοδιοίκηση στην Ηλεία κατά την Οθωνική περίοδο

Makri, Martha
Μακρή, Μάρθα

PhD Thesis

2016


The history of education in this essay studies the evolution of educational affairs in the 19th century, it aims to understand the national and social role that was asked to play the school during centuries and explains how they contributed to the formation of national identity and how he participated in this in shaping society. The interface with the local history and other institutions, which shields the Greek state, as the local government institution gives us the opportunity to look systematically to scraping elements of the past with evidence based on a number of scientific and discover multiple forms of material and evaluation of the factors that affected the efficiency of the organization of institutions at local level.The Othon's Regency period (1833-1835), considered only part of the quarter Othon' s period (1833-1862), is an important historical phase of Greece from many points of view, in order to create and develop the modern Greek national state. It is a period where some internal management institutions and foundations are created, which will determine the subsequent developments. This period, which lasted thirty years, was the Absolute Constitutional Monarchy, which would build the fate of our people.This research is an attempt- through the examination and interpretation of archival and original material and more- to investigate the factors and resultants that influenced the formation of institutions of education and community self-government in the province of Ilia in the Othon's period. This is why we are studying actions, behaviors, choices, the way of expression and explanation of events and humans representing these institutions in this part, as well as the conditions, rights and obligations, emergent trends and how to adapt and participate in the events. All this, combined with the joint examination of the two institutions and interpretation of the archival documents show a complete picture of the time in Ilia.
Η ιστορία της εκπαίδευσης του παρόντος πονήματος μελετά την εξέλιξη των εκπαιδευτικών πραγμάτων κατά τον 19ο αιώνα, έχει ως στόχο την κατανόηση του εθνικού και κοινωνικού ρόλου που κλήθηκε να παίξει το σχολείο κατά τον αιώνα τούτο και ερμηνεύει το πώς συνέβαλε στη συγκρότηση της εθνικής ταυτότητας και πώς συμμετείχε κατ’ αυτόν στην διαμόρφωση της κοινωνίας. Η διασύνδεσή της με την τοπική ιστορία και με άλλους θεσμούς, που θωράκιζαν το ελληνικό κράτος, όπως ο θεσμός της τοπικής αυτοδιοίκησης, μας δίνει την δυνατότητα να εξετάσουμε συστηματικά, να αναμοχλεύσουμε στοιχεία του παρελθόντος με τεκμήρια που στηρίζονται σε μια βάση επιστημονική και να ανακαλύψουμε πολλαπλές μορφές αξιολόγησης του υλικού και των παραγόντων που επέδρασαν στην αποτελεσματικότητα της οργάνωσης των θεσμών σε τοπικό επίπεδο. Η περίοδος της Αντιβασιλείας του Όθωνα (1833-1835), που θεωρείται κομμάτι της οθωνικής περίοδου (1833-1862), αποτελεί μια σημαντική ιστορική φάση της Ελλάδας από πολλές πλευρές, με στόχο τη διαμόρφωση και την ανάπτυξη του νεοελληνικού εθνικού κράτους. Είναι μια περίοδος, όπου σταθεροποιούνται κάποιοι πρώτοι θεσμοί εσωτερικής διοίκησης και δημιουργούνται τα θεμέλια, τα οποία θα καθορίσουν τις μετέπειτα εξελίξεις. Η περίοδος αυτή που διήρκησε τριάντα περίπου χρόνια αποτέλεσε το σχήμα εξουσίας, της Απόλυτης Συνταγματικής Μοναρχίας, που θα στηριζόταν η τύχη του λαού μας.Στην παρούσα ερευνητική εργασία γίνεται προσπάθεια μέσα από την εξέταση και την ερμηνεία αρχειακού και πρωτογενούς υλικού και όχι μόνο, να διερευνηθούν οι παράγοντες και οι συνισταμένες που επηρέασαν τη διαμόρφωση των θεσμών της εκπαίδευσης και της κοινοτικής αυτοδιοίκησης στην επαρχία της Ηλείας κατά την οθωνική περίοδο. Γι’ αυτό και μελετώνται οι ενέργειες, οι συμπεριφορές, οι επιλογές, ο τρόπος έκφρασης και ερμηνείας γεγονότων και ανθρώπων, που εκπροσωπούσαν τους θεσμούς αυτούς στο συγκεκριμένο μέρος, όπως επίσης οι συνθήκες, τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις, οι διαμορφούμενες τάσεις και ο τρόπος προσαρμογής και συμμετοχής στα δρώμενα. Όλα αυτά, σε συνδυασμό με την συνεξέταση των δύο θεσμών και την ερμηνεία των αρχειακών εγγράφων, παρουσιάζουν μια ολοκληρωμένη εικόνα της εποχής στην Ηλεία.

Κοινωνικές Επιστήμες ➨ Εκπαίδευση

Social Sciences
Ηλεία
Education
Εκπαίδευση
Ilia
Κοινωνικές Επιστήμες
Othon
Όθωνας

Ελληνική γλώσσα

Πανεπιστήμιο Πατρών
University of Patras

Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.