Examination of the level of adoption of opportunistic behaviors in the supply chain in the food sector: relationships between multiple retailers and suppliers

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Εξέταση του βαθμού υιοθέτησης οπορτουνιστικών συμπεριφορών στην εφοδιαστική αλυσίδα στον κλάδο τροφίμων: σχέσεις επιχειρήσεων λιανικής πώλησης και προμηθευτών
Examination of the level of adoption of opportunistic behaviors in the supply chain in the food sector: relationships between multiple retailers and suppliers

Maglaras, George
Μαγλαράς, Γεώργιος

PhD Thesis

2013


Το λιανεμπόριο στον κλάδο των τροφίμων παρουσιάζει μεγάλη συγκέντρωση. Αυτό έχει οδηγήσει στην δημιουργία μεγάλων επιχειρήσεων λιανικής πώλησης με μεγάλη δύναμη που κυριαρχούν στις εφοδιαστικές αλυσίδες. Αυτές οι επιχειρήσεις έχουν συντελέσει στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας των εφοδιαστικών αλυσίδων σύμφωνα με τις προτιμήσεις των καταναλωτών. Παρ’ όλα αυτά, έχει αναπτυχθεί μια ανησυχία σχετικά με τις πρακτικές των επιχειρήσεων λιανικής πώλησης στις σχέσεις τους με τους προμηθευτές και υπάρχουν ενδείξεις αμφιλεγόμενων πρακτικών από την πλευρά των λιανέμπορων. Σε μερικές περιπτώσεις οι επιχειρήσεις λιανικής πώλησης συμπεριφέρονται οπορτουνιστικά στις σχέσεις τους με τους προμηθευτές. Το γεγονός αυτό μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την λειτουργία των προμηθευτών. Παρ’ όλα αυτά η ανησυχία έχει αναπτυχθεί κυρίως από το γεγονός ότι αυτές οι πρακτικές μπορεί να επηρεάσουν την λειτουργία όλης της εφοδιαστικής αλυσίδας στον κλάδο των τροφίμων, την ανταγωνιστικότητά της αλλά και την ευημερία του καταναλωτή. Αν και το συγκεκριμένο θέμα είναι μεγάλης σημασίας καμία παλαιότερη έρευνα δεν το έχει εξετάσει εμπειρικά. Ο σκοπός της συγκεκριμένης έρευνας είναι να εξετάσει τον πιθανό οπορτουνισμό των επιχειρήσεων λιανικής πώλησης στην εφοδιαστική αλυσίδα στον κλάδο των τροφίμων στην Ελλάδα. Για το λόγο αυτό δημιουργήθηκε ένα θεωρητικό μοντέλο που περιγράφει την δημιουργία του οπορτουνισμού των λιανέμπορων.
Retailing in the food sector is characterized by increased concentration. This resulted to the creation of multiple retailing companies with high market power that dominate supply chains. These organizations contributed to the increased competitiveness of supply chains according to consumers’ preferences. Nevertheless, there is a raising concern about multiple retailers’ practicing in their relationships with suppliers. Indications of retailers’ questionable behaviors have been reported. In some cases, multiple retailers may behave opportunistically against their suppliers. This could negatively impact suppliers’ operations. However, the concern was mainly raised because this kind of practicing could negatively affect the operations of the whole supply chain in the food sector, its competitiveness and in the long term even consumers’ welfare. Even though the issue is of high importance no studies have attempted to examine it empirically in the past. The aim of this study is to investigate potential multiple retailers’ opportunism in the supply chain in the Greek food sector. For this reason a conceptual model describing the creation of multiple retailers’ opportunism was developed.

Κοινωνικές Επιστήμες ➨ Οικονομικά και Επιχειρήσεις

Economics and Business
Social Sciences
Κοινωνικές Επιστήμες
Σχέσεις επιχειρήσεων λιανικής πώλησης και προμηθευτών
Multiple retailers-suppliers relationships
Οπορτουνισμός
Supply chain in the food sector
Opportunism
Εφοδιαστική αλυσίδα στον κλάδο τροφίμων
Οικονομικά και Επιχειρήσεις

Αγγλική γλώσσα

Πανεπιστήμιο Πατρών
University of Patras

Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγροτικών Προιόντων και Τροφίμων




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.