Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
National Documentation Centre (EKT)   

Αποθετήριο :
National Archive of PhD Theses  | ΕΚΤ ΕΑΔΔ   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η δημιουργική γραφή (πεζογραφία) στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Creative writing (fiction) in secondary education

Anagnostou, Eleonora
Αναγνώστου, Ελεονώρα

PhD Thesis

2017


The purpose of this dissertation is to explore whether creative writing -- as a teaching method in the Modern Greek Literature class at the Senior High School level – enhances the effectiveness of this subject. This is examined regarding both the specific subject’s scopes (MGLit) and the more general ones. We examine how reading, interpretation and critical inquiry are influenced through writing, leading to a possible impact on learners’ subjectivity. Also, whether dealing working on creative writing increases the appeal of this school subject, inspires a more stable and active familiarization with literature, contributes to a more positive disposition towards reading and an overall pleasure by the students. This is an action research in which creative writing was incorporated in the Modern Greek Literature classes of Grades 2 and 3 in a Public Senior High School between 2013 and 2016. These classes were systematically enriched with creative writing exercises. Our data include calendar registry of lessons and over 800 student essays which were analyzed by the Discourse Analysis approach. Main findings and conclusions were drawn from discussions with students either in individual interviews or focus groups. which aimed. They both aimed to explore the students’ lived experience. The collected data were analysed using Interpretative Phenomenological Analysis.
Σκοπός αυτής της διατριβής είναι να διερευνηθεί αν η αξιοποίηση της δημιουργικής γραφής ως διδακτικής μεθόδου στο μάθημα των Κειμένων Νεοελληνικής Λογοτεχνίας στο Λύκειο ενισχύει την αποτελεσματικότητα του μαθήματος και ως προς τον σκοπό του και ως προς τους γενικούς του στόχους. Nα διερευνηθεί πώς επηρεάζονται η ανάγνωση, η ερμηνεία και η κριτική των λογοτεχνικών κειμένων, η ίδια η υποκειμενικότητα των μαθητών μέσα από τις δοκιμές γραφής. Αν η ενασχόληση με τη δημιουργική γραφή ενισχύει τη θελκτικότητα του μαθήματος, αν εμπνέει μια πιο ενεργή και σταθερή οικείωση με τη λογοτεχνία, αν ενισχύει την αναγνωστική διάθεση και απόλαυση των μαθητών. Είναι μια έρευνα δράσης στο πλαίσιο της οποίας διδάχθηκε το μάθημα Κειμένων Νεοελληνικής Λογοτεχνίας σε τμήματα της Α΄ και Β΄ δημοσίου Γενικού Λυκείου επί τρία συναπτά σχολικά έτη (από το 2013 έως το 2016) συστηματικά εμπλουτισμένο με πρωτότυπες ασκήσεις δημιουργικής γραφής. Ανάμεσα στα δεδομένα τα οποία απέδωσε η έρευνα συμπεριλαμβάνονται ημερολογιακές καταγραφές μαθημάτων και 820 μαθητικά κείμενα τα οποία αναλύθηκαν με τη μέθοδο της Ανάλυσης Λόγου. Τα κύρια συμπεράσματα εξήχθησαν από συζητήσεις με τους μαθητές, σε ατομικές συνεντεύξεις και ομάδες εστίασης, οι οποίες στόχευαν στην αποτύπωση του βιώματος των μαθητών και των οποίων τα δεδομένα αναλύθηκαν με την ερμηνευτική- φαινομενολογική μέθοδο.

Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες ➨ Γλώσσα και Λογοτεχνία

Humanities and the Arts
Languages and Literature
Δημιουργική γραφή
Creative writing
Reading skill and pleasure in reading
Students’ lived experience
Γλώσσα και Λογοτεχνία
Teaching literature
Teaching methodology
Μαθητικό βίωμα
Διδασκαλία της λογοτεχνίας
Διδακτική μεθοδολογία
Αναγνωστική ικανότητα και απόλαυση
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες

Ελληνική γλώσσα

University of Western Macedonia
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Παιδαγωγική Φλώρινας. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών

BY




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.