The evolution of technical vocational education in Greece

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



H διαχρονική εξέλιξη της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα
The evolution of technical vocational education in Greece

Maragkakis, Stylianos
Μαραγκάκης, Στυλιανός

PhD Thesis

2014


«H διαχρονική εξέλιξη της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα»Παρουσιάζεται, με τεκμηριωμένη ανάλυση, η κατάσταση στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση διαχρονικά στην Ελλάδα, με σύντομη ιστορική ανασκόπηση της εξέλιξης της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης από την αρχαιότητα μέχρι και τη Βυζαντινή περίοδο, και την Τουρκοκρατία Στη συνέχεια γίνεται ιστορική ανασκόπηση της εξέλιξης της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης κατά τους νεότερους χρόνους. Παρουσιάζεται η Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση στη σύγχρονη Ελλάδα, καθώς και οι μεταρρυθμίσεις που πραγματοποιήθηκαν. Γίνεται επίσης ιδιαίτερη παρουσίαση των ΕΠΑγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ). Επίσης παρουσιάζονται εκτενώς οι θεωρίες μάθησης η γνώση των οποίων βοηθά τον εκπαιδευτικό να οδηγήσει τους μαθητές του προς την κριτική σκέψη. Δίνονται στοιχεία από τις θεωρίες μάθησης και καλές πρακτικές διδασκαλίας, που πρέπει να ακολουθήσουν οι εκπαιδευτικοί που θα εργαστούν στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση. Παρατίθεται μία μελέτη για τη λειτουργικότητα του σχολικού χώρου και τη γνώμη που έχουν εκπαιδευτικοί και μαθητές για αυτόν.Γίνεται αναφορά στις Νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση, και την ένταξή τους στο περιεχόμενο σπουδών, στην Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση και στη δυνατότητα να βοηθηθεί η Κριτική Σκέψη και η συμβολή σε αυτό του Διαδικτύου. Παραθέτονται τα Εκπαιδευτικά Λογισμικά που χρησιμοποιούνται στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση.Ερευνάται η Εσωτερική αξιολόγηση μιας Σχολικής Μονάδας και η Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου (ΑΕΕ) και παρουσιάζονται διαπιστώσεις από την έρευνα, μεταξύ των οποίων ότι η Αυτοαξιολόγηση της Σχολικής Μονάδας συνιστά ένα καινοτόμο εγχείρημα υποστήριξης της αλλαγής δομών, διαδικασιών, σχέσεων και κουλτούρας στη σχολική μονάδα Εκτίθενται σκέψεις για το παρόν και μέλλον της Δευτεροβάθμιας Τεχνικής -Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα και Συμπεράσματα, Προτάσεις, για τα ζητούμενα ενός επερχόμενου μέλλοντος στην Τεχνική Επαγγελματική εκπαίδευση, βασιζόμενη στην αναγνώριση της σχετικής αυτονομίας των σχολείων και την ενίσχυση του βαθμού ελευθερίας των εκπαιδευτικών στην υλοποίηση του έργου τους.
«The evolution of Technical Vocational Education in Greece»This paper presents by reasoned analysis, the situation in Technical Vocational Education in Greece over time, with a brief historical overview of the development of Technical and Vocational Education from Antiquity to the Byzantine period, and the Turkish Occupation, followed by an historical overview of the development of Technical and Vocational Education in modern times. The Technical and Vocational Education in Modern Greece and the reforms undertaken. There is also an overview of The Vocational Lyceum (EPAL). Theories of learning assisting the teacher to lead students towards critical thinking are examined, alongside good teaching practices to be followed by teachers who will work in the Technical and Vocational Education. A study on the functioning of the school site and the opinion of teachers and students have for it is cited. Reference is made to the new technologies in education, and their integration into the curriculum, in teacher training, distance education and the opportunity created by the internet to help critical thinking and contribute to education. Lists of educational software used in Technical Education are referenced. The Internal assessment at a School Unit is investigated and the Evaluation of Educational Project (EEP) and findings from the research are presented, including that the School Self Assessment Unit is an innovative project to support the changing structures, processes, relationships and culture in the school. Explorative thinking about the present and future of Secondary Technical Education in Greece and conclusions are discussed. Recomendations are made for the desired future in an upcoming technical training, based on the recognition of the relative autonomy of schools and enhancing the degree of freedom of teachers to implement their work.

Κοινωνικές Επιστήμες ➨ Εκπαίδευση
Φυσικές Επιστήμες ➨ Μαθηματικά

Τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση
Distance education distance learning
Social Sciences
Technical vocational education
Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου
Εκπαίδευση
Μαθηματικά
Mathematics
Φυσικές Επιστήμες
Νέες τεχνολογίες
Εξ αποστάσεως εκπαίδευσης
Theories of learning
Evaluation of educational project
Education
Κοινωνικές Επιστήμες
Natural Sciences
New technologies by PC
Θεωρίες μάθησης

Ελληνική γλώσσα

National and Kapodistrian University of Athens
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ)

Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Μαθηματικών και Πληροφορικής

BY




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.