It is known that the noise constitutes a risk to human hearing especially if exposed to high intensities and for a long time. Exposed to such a risk those working in a noisy environment and in particular, in this thesis, we are interested in the aircraft pilots who have not been studied again in Greece. We measured, therefore, the hearing of 159 pilots who partitioned into 3 major groups. The 96 were ages 30-39, 35 were ages 20 to 29 and 28 were ages 50-59. Of these the first group belonged to the Air Force and 35 were found to suffer from hearing loss (over 25db) at high frequency (over 2000hz) either at one or both ears. The second group was also of the Air Force and just 4 were found to suffer. Finally, the third group belonged in civil aviation (usually those ages have been withdrawn from military) and 14 were found to suffer of deafness in one or both ears at high frequencies. The group of 96 was compared with control group of 30 similar economic level professionals working without noise while the 3 groups were compared with the results of the largest study of the general U.S. population over the hearing. Groups of 20-29 and 50-59 did not differ significantly in the percentage of high frequency hearing loss in relation to existing studies of general population, although we did not study the average of the levels of hearing loss, especially for the older group, which may differ. The group of 30-39, which is the most active with several flight hours, differed at a statistically significant proportion from the general population of the U.S. and marginally significant from our control group, so we conclude that the pilots occupational noise has a negative effect on their hearing, despite the fact that all necessary precautions are taken.
Είναι γνωστό ότι ο θόρυβος αποτελεί κίνδυνο για την ακοή του ανθρώπου ειδικά αν εκτεθεί σε μεγάλες εντάσεις και για μεγάλο χρονικό διάστημα. Σε τέτοιο κίνδυνο εκτίθενται όσοι εργάζονται σε θορυβώδες περιβάλλον και συγκεκριμένα, στη διατριβή αυτή, μας ενδιαφέρουν οι πιλότοι αεροσκαφών, οι οποίοι δεν έχουν μελετηθεί ξανά στην Ελλάδα. Μετρήσαμε, λοιπόν, την ακοή 159 πιλότων που τους κατανείμαμε σε 3 μεγάλες ομάδες. Οι 96 ήταν ηλικιών 30-39, οι 35 ήταν ηλικιών 20-29 και οι 28 ηλικιών 50-59. Από αυτούς η πρώτη ομάδα ανήκε στη πολεμική αεροπορία και οι 35 βρέθηκε να πάσχουν από βαρηκοΐα (άνω των 25db) υψηλών συχνοτήτων (άνω των 2000hz) είτε στο ένα είτε και στα δύο αυτιά. Η δεύτερη ομάδα ήταν κι αυτή της πολεμικής αεροπορίας και βρέθηκε να πάσχουν μόλις οι 4. Τέλος η τρίτη ομάδα ανήκε στην πολιτική αεροπορία (συνήθως οι ηλικίες αυτές έχουν αποσυρθεί στην πολεμική) και βρέθηκαν να πάσχουν οι 14 από βαρηκοΐα στο ένα ή και στα δύο αυτιά στις υψηλές συχνότητες. Οι ομάδα των 96 συγκρίθηκε με κοντρόλ ομάδα 30 επαγγελματιών παρόμοιας οικονομικής στάθμης χωρίς εργασιακό θόρυβο ενώ και οι 3 ομάδες συγκρίθηκαν με τα αποτελέσματα της μεγαλύτερης μελέτης των ΗΠΑ γενικού πληθυσμού πάνω στην ακοή. Οι ομάδες των 20-29 και 50-59 δεν διέφεραν στατιστικά σημαντικά ως προς τα ποσοστά βαρηκοΐας υψηλών συχνοτήτων σε σχέση με τις υπάρχουσες μελέτες γενικού πληθυσμού, αν και δεν μελετήθηκε ο μέσος όρων των επιπέδων βαρηκοΐας, ειδικά για την ομάδα των ηλικιωμένων, που μπορεί και να διέφερε. Η ομάδα των 30-39, που είναι και η πιο ενεργή με αρκετές ώρες πτήσης, διέφερε σε ποσοστό στατιστικά σημαντικό από το γενικό πληθυσμό των ΗΠΑ και σε ποσοστό οριακά σημαντικό από την ομάδα ελέγχου μας, οπότε συμπεραίνουμε πως ο εργασιακός θόρυβος των πιλότων ασκεί αρνητική επίδραση στην ακοή τους, παρά το ότι λαμβάνονται όλα τα απαραίτητα μέτρα προφύλαξης.