Το στοιχείο της βίας στο σύγχρονο αμερικάνικο κινηματογράφο (1992-2007)

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



The element of violence in contemporary american cinema (1992-2007)
Το στοιχείο της βίας στο σύγχρονο αμερικάνικο κινηματογράφο (1992-2007)

Bampatzimopoulos, Sotiris
Μπαμπατζιμόπουλος, Σωτήρης

PhD Thesis

2014


O στόχος της παρούσας διατριβής είναι τριπλός: Πρώτον, θα εξεταστεί το στοιχείο της βίας στη σύγχρονη αμερικάνικη κινηματογραφική αφήγηση, καθώς και οι μηχανισμοί με τους οποίους εντάσσεται στην αφήγηση για τη δημιουργία αντίκτυπου στο θεατή. Δεύτερον, θα εξεταστεί η βία σε σχέση με τους χαρακτήρες ως προσδιοριστικός παράγοντας της ταυτότητας και των προθέσεών τους. Τρίτον, θα εξεταστεί η χρήση της βίας ως μέσο σχολιασμού της ίδιας της φύσης της και των μηχανισμών παραγωγής και αναπαραγωγής της. Επιπλέον, θα μελετηθεί κατά πόσο η πρωτοφανής έκρηξη στιλιζαρισμένης βίας, την οποία εγκαινίασε ο Quentin Tarantino και η οποία συνεχίστηκε από σκηνοθέτες όπως οι Oliver Stone και Robert Rodriguez, συνοδεύεται και από μια επαναδιαπραγμάτευση των κωδίκων της βίας ή αντιθέτως οι ήδη υπάρχοντες κώδικες αναπαράγονται με διαφορετικές μεθόδους. Η διατριβή αποτελείται ουσιαστικά από δύο μέρη. Στο πρώτο παρουσιάζεται μια σύντομη ιστορική ανασκόπηση της χρήσης της βίας στον κινηματογράφο από το 1895 μέχρι το 1992, ορίζεται η έννοια της βίας και τίθεται το θεωρητικό πλαίσιο της έρευνας. Στο δεύτερο εξετάζονται ενδελεχώς επτά κινηματογραφικά κείμενα. Πρόκειται για τις ταινίες Unforgiven, Reservoir Dogs, Natural Born Killers, Funny Games, A History of Violence, Sin City και No Country for Old Men.
The objective of the present research is threefold: First, to examine the element of violence in contemporary American cinematographic narratives, as well as the mechanisms with which violence is employed in the narration in order to create an effective impact to the viewer. Second, to analyze violence as a defining element of the characters and their identity. Third, to look into violence as a commentary of its cinematographic expression. The dissertation is divided into two parts. In the first part a brief historical overview of the use of violence in cinema from 1895 to 1992 is presented, the notion of violence is defined, and the theoretical background is established. In the second part the following seven films are used as case studies and therefore are thoroughly analyzed: Unforgiven, Reservoir Dogs, Natural Born Killers, Funny Games, A History of Violence and No Country for Old Men.

Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες ➨ Άλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες ➨ Τέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)

Άλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Other Humanities
Κινηματογραφική αφήγηση
Violence
Film
Humanities and the Arts
Αφήγηση
Κινηματογράφος
Τέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Κινηματογραφική βία
Contemporary American cinema
Arts (arts, history of arts, performing arts, music)
Narrative
Βία
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Cinema

Ελληνική γλώσσα

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ)
Aristotle University Of Thessaloniki (AUTH)

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.