δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Απόκτηση λεξιλογίου μέσω δράματος
Vocabulary acquisition via drama

Kalogirou, Konstantina
Καλογήρου, Κωνσταντίνα

PhD Thesis

2018


This thesis has a twofold purpose. Firstly, to frame the position of second language teaching inmodern Europe and investigate the gap which exists in the current L2 methodologies. Secondly, to suggest and promote an innovative and promising L2 teaching method, called VocabularyAcquisition via Drama (VAD) which emphasises the importance of vocabulary, its acquisition andits committal to memory. At the same time, this thesis tackles the importance of performativity as a research tool and finally its impact on L2 acquisition. In more detail, the thesis describes theproblematic and ambiguous nature of vocabulary, the research goals, the theory, principles andstructure of VAD, the methodology of VAD and the two applications in which VAD wasimplemented to teach two languages, Welsh and Greek, in two different school contexts. For both applications, there is detailed analysis of the participants, course designs, research tools, data analysis and results, using t-tests and ANOVA for their interpretation, along with a brief discussion for each application. Finally, this thesis’ wider goal is not only to suggest a new alternative L2 teaching method for the busy modern language teacher but also an enjoyable and affordable teaching method for L2 learners.
Η παρούσα διδακτορική διατριβή έχει διττό σκοπό. Πρώτον, να παρουσιάσει τη θέση της διδασκαλίας της δεύτερης ξένης γλώσσας στη Ευρώπη του 21ου αιώνα και να διερευνήσει την πιθανότητα ύπαρξης ελλείψεων στις τρέχουσες μεθοδολογίες. Δεύτερον, να προτείνει και να προωθήσει μια καινοτόμο και υποσχόμενη μέθοδο διδασκαλίας δεύτερης ξένης γλώσσας, αποκαλούμενη Απόκτηση Λεξιλογίου μέσω Δράματος (ΑΛΔ) η οποία εστιάζει στη σημασία του λεξιλογίου, στην απόκτηση του και στη διατήρησή του στη μνήμη. Ταυτόχρονα, η παρούσα διατριβή ασχολείται με τη σημασία της δραματικότητας ως ερευνητικό εργαλείο και, τέλος, με την επίδρασή της στην απόκτηση λεξιλογίου δεύτερης ξένης γλώσσας. Αναλυτικότερα, περιγράφεται στην παρούσα διατριβή η προβληματική και διφορούμενη φύση της εκμάθησης του λεξιλογίου, οι ερευνητικοί στόχοι, η θεωρία, οι αρχές και η δομή της ΑΛΔ, η μεθοδολογία της καθώς και οι δύο πιλοτικές εφαρμογές οι οποίες είχαν σκοπό να εξετάσουν την αποτελεσματικότητα της ΑΛΔ σε δύο γλώσσες, Ουαλικά και Ελληνικά, σε δύο διαφορετικά εκπαιδευτικά πλαίσια. Και για τις δύο εφαρμογές υπάρχει λεπτομερής παρουσίαση του σχεδιασμού των μαθημάτων, των ερευνητικών εργαλείων και των συμμετεχόντων. Επιπλέον εφαρμόστηκε στατιστική ανάλυση για την ερμηνεία των δεδομένων και των αποτελεσμάτων. Τέλος, ο ευρύτερος στόχος της παρούσας διδακτορικής διατριβής δεν είναι μόνο η πρόταση μιας νέας εναλλακτικής μεθόδου διδασκαλίας της δεύτερης ξένης γλώσσας για τον πολυάσχολο δάσκαλο αλλά και μια ευχάριστη και προσιτή μέθοδος διδασκαλίας για τους μαθητές των ξένων γλωσσών.

Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες ➨ Γλώσσα και Λογοτεχνία

Vocabulary acquisition and teaching
Ελληνικά Παροικιακά Σχολεία
Humanities and the Arts
Acquisition of second language
Languages and Literature
Γλώσσα και Λογοτεχνία
Ελληνικά ως ξένη Γλώσσα
Experiential learning
Greek as a second language
Βιωματική μάθηση
Welsh as a heritage language
Modern Foreign Languages
Εκπαιδευτικό δράμα
Διαδικαστικό Δράμα
Απόκτηση Δεύτερης Ξένης Γλώσσας
Απόκτηση λεξιλογίου στην ξένη γλώσσα
Drama in education
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες

Αγγλική γλώσσα

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ)
Aristotle University Of Thessaloniki (AUTH)

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας. Τομέας Αμερικάνικης Λογοτεχνίας

BY_NC_ND




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.