Διαχείριση κρίσεων και δεξιότητες διευθυντικών στελεχών στους δημόσιους οργανισμούς: η περίπτωση του Ιδρύματος Κοινωνικών Ασφαλίσεων

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Crisis management and management skills in public authorities: the case o the social insurance institute
Διαχείριση κρίσεων και δεξιότητες διευθυντικών στελεχών στους δημόσιους οργανισμούς: η περίπτωση του Ιδρύματος Κοινωνικών Ασφαλίσεων

Zacharakis, Georgios
Ζαχαράκης, Γεώργιος

PhD Thesis

2017


The purpose of this PhD dissertation is to investigate the issue of the skills of directors of Public Organizations and Enterprises in crisis management issues as well as on issues of preventing and dealing with corruption in the working environment. The methodology of the dissertation was based on the collection of primary and secondary data. The secondary data was collected through books, articles in magazines, and through official web sites. The primary data was collected through the primary quantitative research. The research sample consisted of 60 directors working in the social services of IKA at the beginning of this research. The sample collected was an non propability sample. The research revealed that 60% of the directors had identified the symptoms of the crisis. Of course, we observe that a significant part of the directors are not trained or qualified to deal with crises, and deem it necessary to implement a crisis management plan. As for the barriers that exist in the operation of the agency, these mainly referred to the conflicts between citizens and employees, followed by conflicts between colleagues. The incidents that have occurred in the workplace of the agency reveal the need for security personnel to guard the premises. Sometimes the integrity and the life of the employees appear to be at risk. It has also been found that the most important cause of conflict in the operation of the agency are the different interests of the parties involved, the inadequate communication followed by rivalry between employees. The directors mentioned ways of reducing corruption by the creation and strengthening of the legislative framework, by abolishing the multiplicity of laws, through the computerization and the development of the portal of DIAVGEIA, through meritocracy, staff evaluation and continuous updating, and through the lifting of the permanence and the changing of attitudes.
Σκοπός της παρούσης διδακτορικής διατριβής είναι να διερευνήσει το θέμα των δεξιοτήτων των διευθυντικών στελεχών των Δημοσίων Οργανισμών και Επιχειρήσεων σε θέματα διαχείρισης κρίσεων καθώς και σε θέματα πρόληψης και αντιμετώπισης κρουσμάτων διαφθοράς στο εργασιακό περιβάλλον. Η μεθοδολογία της εργασίας στηρίχθηκε στη συλλογή πρωτογενών και δευτερογενών δεδομένων. Τα δευτερογενή δεδομένα συλλέχθηκαν μέσα από βιβλία, άρθρα σε περιοδικά αλλά και μέσα από επίσημους διαδικτυακούς τόπους. Τα πρωτογενή δεδομένα συλλέχθηκαν μέσα από τη διεξαγωγή πρωτογενούς ποσοτικής έρευνας. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν τα 60 διευθυντικά στελέχη που εργάζονταν στις κοινωνικές υπηρεσίες του ΙΚΑ κατά την έναρξη της παρούσας έρευνας. Το δείγμα που συλλέχθηκε ήταν δείγμα μη πιθανότητας. Από την έρευνα προέκυψε ότι το 60% των διευθυντών είχε εντοπίσει τα συμπτώματα της κρίσης. Βέβαια παρατηρούμε ότι ένα σημαντικό ποσοστό από διευθυντές, δεν είναι εκπαιδευμένοι ή κατάλληλοι για την αντιμετώπιση κρίσεων και θεωρούν απαραίτητο την εφαρμογή ενός σχεδίου αντιμετώπισης των κρίσεων. Ως προς τα εμπόδια που υπάρχουν στην λειτουργία της υπηρεσίας αναφέρθηκαν κυρίως οι συγκρούσεις μεταξύ πολιτών και συναδέλφων και ακολουθούσαν οι συγκρούσεις μεταξύ συναδέλφων. Από τα περιστατικά τα οποία έχουν συμβεί στους χώρους εργασίας της υπηρεσίας προκύπτει η ανάγκη φύλαξης των χώρων με προσωπικό ασφαλείας. Κάποιες φορές φαίνεται να κινδυνεύει η ακεραιότητα και η ζωή των εργαζομένων. Βρέθηκε ακόμα ότι το σημαντικότερο αίτιο σύγκρουσης στην λειτουργία του οργανισμού ήταν τα διαφορετικά συμφέροντα των εμπλεκόμενων μερών, ακολουθεί η ανεπαρκής επικοινωνία και έπεται ο ανταγωνισμός μεταξύ των υπαλλήλων. Οι διευθυντές ανέφεραν ως τρόπους μείωσης των φαινομένων διαφθοράς την δημιουργία και αυστηροποίηση νομοθετικού πλαισίου, την κατάργηση της πολυνομίας, τη μηχανογράφηση, την ανάπτυξη της ΔΙΑΥΓΕΙΑΣ, την αξιοκρατία, την αξιολόγηση του προσωπικού και τη συνεχή ενημέρωσή του, την άρση της μονιμότητας και την αλλαγή νοοτροπίας.

Κοινωνικές Επιστήμες ➨ Οικονομικά και Επιχειρήσεις

Crisis management
Economics and Business
Corruption
Social Sciences
Public Institutions
ΕΦΚΑ
Διαφθορά
Οικονομικά και Επιχειρήσεις
EFKA
Δημόσιοι Οργανισμοί
Κοινωνικές Επιστήμες
ΙΚΑ
IKA
Διαχείριση κρίσεων

Ελληνική γλώσσα

Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
University of Peloponesse

Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Σχολή Ανθρώπινης Κίνησης και Ποιότητας Ζωής. Τμήμα Οργάνωσης και Διαχείρισης Αθλητισμού




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.