Management and planning of tourism economy assisting with information technology: a study of spa tourism

This item is provided by the institution :
National Documentation Centre (EKT)   

Repository :
National Archive of PhD Theses  | ΕΚΤ NA.Ph.D.   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Διοίκηση και προγραμματισμός τουριστικής οικονομίας με τη συμβολή των τεχνολογιών πληροφορικής: μελέτη του ιαματικού τουρισμού
Management and planning of tourism economy assisting with information technology: a study of spa tourism

Nikoli, Georgia
Νικολή, Γεωργία

PhD Thesis

2019


The economic importance of Tourism and its role in modern societies has contributed to the effort to coordinate planning of tourism development. That is why the development of the Tourism Economy is required to be directed by a programmed rational design of tourism policy and control over all its phases of development. Information Technology is a valuable decision support tool for the management and planning of the Tourism Economy by tourism operators.Purpose: The purpose of this doctoral thesis is to highlight the contribution of Tourism to Economic Development at a local and regional level in a country. Furthermore, it aims to investigate and conduct conclusions of economic figures of spa tourism as there is a lack of economic data and also because this type of tourism is experienced major growth worldwide. Finally, the research aspires to highlight the role of modern IT applications and in particular of Geographic Information Systems and its applications as a valuable tool for supporting decision making in the tourism industry.Material and Methods: The primary research was carried out through two new questionnaires addressed to visitors from Methana and Edipsos and to Thermal Spa Centers in all over Greece. The statistical analysis was performed using the SPSS 19.0 software. Subsequently Greece's thermal springs were mapped through the software ArcGis 10.3.1. including many thematic levels of information and then, the Thermal Spa Centers of Greece were displayed through the tool ArcGis Story Map. Furthermore, it was created an electronic questionnaire with the tool ArcGis Survey123 and a geographical map with a spatial representation of some data from the primary research and statistics of the Tourism Economy in Greece and the Europe.Results: An investigation of the characteristics of Spa Tourism demand in Greece was carried out through the correlation of factors of the tourist behavior, satisfaction and benefits that visitors are trying to get. Moreover, the current research helped to emerge the contribution of Information Technologies and GIS in particular in order to enable the tourism operators to obtain real-time data on tourist demand and supply from the country, as well as to promote the tourist product easily and efficiently.Conclusions: Geographic Information Systems (GIS) are an important tool for the development of tourism policy and decision-making. They enable users to draw and process large amounts of data in a short period of time. Also, tourism operators and businesses can promote and enrich the value of the service offered, providing at the same time the potential tourist with many kinds of information through geographic maps that help him organizing his travel more flexibly and efficiently.
Η οικονομική σημασία του Τουρισμού και του ρόλου του στις σύγχρονες κοινωνίες έχει συντελέσει στην προσπάθεια για συντονισμένη δράση προγραμματισμού της τουριστικής ανάπτυξης. Γι’ αυτό η ανάπτυξη της Τουριστικής Οικονομίας απαιτείται να κατευθύνεται από ένα προγραμματισμένο ορθολογικό σχεδιασμό της τουριστικής πολιτικής και έλεγχο σε όλες τις φάσεις ανάπτυξής της. Οι Τεχνολογίες Πληροφορικής αποτελούν πολύτιμο εργαλείο στήριξης αποφάσεων για την διοίκηση και τον προγραμματισμό της Τουριστικής Οικονομίας από τους τουριστικούς φορείς. Σκοπός: Η παρούσα έρευνα στοχεύει στην ανάδειξη της συνεισφοράς του Τουρισμού στην Οικονομική Ανάπτυξη σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο μιας χώρας. Παράλληλα η σκοπιμότητα προσδιορίζεται στην έρευνα και διεξαγωγή συμπερασμάτων οικονομικών μεγεθών του Ιαματικού Τουρισμού διότι υπάρχει έλλειψη οικονομικών δεδομένων αλλά και γιατί αυτό το είδους τουρισμού γνωρίζει μεγάλη ανάπτυξη παγκοσμίως. Τέλος, σκοπό έχει να αναδείξει τον ρόλο των σύγχρονων Εφαρμογών Πληροφορικής και συγκεκριμένα των Γεωγραφικών Πληροφοριακών Συστημάτων και των εφαρμογών του ως πολύτιμο εργαλείο στήριξης αποφάσεων στην τουριστική βιομηχανία. Μεθοδολογία: Η πρωτογενής έρευνα πραγματοποιήθηκε μέσω δύο νέων ερωτηματολογίων που απευθύνονται σε επισκέπτες ιαματικών υπηρεσιών από τα Μέθανα και την Αιδηψό και σε Κέντρα Ιαματικού Τουρισμού σε όλη την Ελλάδα. Η στατιστική ανάλυση τους πραγματοποιήθηκε μέσω του λογισμικού SPSS 19.0. Στη συνέχεια έγινε χαρτογράφηση των ιαματικών πόρων της Ελλάδας σε ψηφιακούς χάρτες μέσω του προγράμματος ArcGis 10.3.1. που περιλαμβάνουν πολλά θεματικά επίπεδα πληροφορίας και στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε απεικόνιση των ιαματικών εγκαταστάσεων μέσω του εργαλείου ArcGis Story Map. Επιπλέον, δημιουργήθηκε ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο με το εργαλείο ArcGis Survey 123 και τέλος ένας γεωγραφικός χάρτης όπου έγινε χωρική απεικόνιση κάποιων δεδομένων από την πρωτογενή έρευνα καθώς και στατιστικών μεγεθών της Τουριστικής Οικονομίας στην Ελλάδα και την Ευρώπη.Αποτελέσματα: Πραγματοποιήθηκε διερεύνηση των χαρακτηριστικών της τουριστικής ζήτησης του Ιαματικού Τουρισμού στην Ελλάδα μέσα από την συσχέτιση παραγόντων της τουριστικής συμπεριφοράς, της ικανοποίησης και των ωφελειών που επιχειρούν να αποκομίσουν οι επισκέπτες. Επίσης, συνετέλεσε στο να αναδειχθεί η συνεισφορά των Τεχνολογιών Πληροφορικής και συγκεκριμένα των GIS έτσι ώστε να μπορούν οι τουριστικοί φορείς να αντλούν δεδομένα για την τουριστική ζήτηση και προσφορά από όλη την χώρα σε πραγματικό χρόνο αλλά και να προωθήσουν το τουριστικό προϊόν εύκολα και αποτελεσματικά. Συμπεράσματα: Τα Γεωγραφικά Πληροφοριακά Συστήματα (GIS), αποτελούν σημαντικό εργαλείο για την ανάπτυξη της τουριστικής πολιτικής και τη λήψη αποφάσεων. Δίνουν την δυνατότητα στους χρήστες να αντλούν και να επεξεργάζονται μεγάλο όγκο δεδομένων σε μικρό χρονικό διάστημα. Επίσης, οι τουριστικοί φορείς και επιχειρήσεις μπορούν να προωθήσουν και να εμπλουτίσουν την αξία της προσφερόμενης υπηρεσίας, παρέχοντας ταυτόχρονα στον δυνητικό τουρίστα πολλών ειδών πληροφορίες μέσα από γεωγραφικούς χάρτες που τον βοηθά να οργανώσει το ταξίδι του πιο ευέλικτα και αποδοτικά.

Κοινωνικές Επιστήμες
Οικονομικά και Επιχειρήσεις

Economics and Business
Γεωγραφικά πληροφοριακά συστήματα
Social Sciences
Τεχνολογίες πληροφορικής
Τουριστική οικονομία
Tourism economy
Ιαματικός τουρισμός
Κοινωνικές Επιστήμες
SPA tourism
Information technology
Geographic information systems
Οικονομικά και Επιχειρήσεις

Greek

Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
University of Peloponesse

Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Σχολή Επιστημών Διοίκησης και Οικονομίας. Τμήμα Οικονομικών Επιστημών




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)