Το σχολείο είναι η πρώτη επαφή των παιδιών με το κοινωνικό σύνολο και η Φυσική Αγωγή είναι επί το πλείστο το μάθημα εκείνο που δημιουργεί στους μαθητές/τριες θετικά συναισθήματα. Ερευνητικά δεδομένα υποστηρίζουν ότι η άθληση δεν βελτιώνει μόνο τις φυσικές ικανότητες, αλλά καταφέρνει και ενισχύει τις ψυχολογικές και κοινωνικές δεξιότητες των παιδιών. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να μελετήσει την επίδραση ενός παρεμβατικού προγράμματος χορού στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, σε ψυχοκοινωνικές μεταβλητές μαθητών/τριών της Α/θμιας Εκπαίδευσης. Στην έρευνα συμμετείχαν 369 μαθητές και μαθήτριες από Α ́ έως και ΣΤ ́ τάξη Δημοτικών σχολείων (Μ.Ο= 8.57, Τ.Α= 1.7). Χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες, την ομάδα παρέμβασης Α, η οποία κατά τη διάρκεια του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής έκανε διάφορα είδη χορού, την ομάδα παρέμβασης Β, η οποία κατά τη διάρκεια του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής, έκανε ελληνικό παραδοσιακό χορό και την ομάδα ελέγχου Γ, η οποία ακολούθησε το αναλυτικό πρόγραμμα κάνοντας αθλοπαιδιές. Το παρεμβατικό πρόγραμμα είχε διάρκεια συνολικά 4 μήνες. Οι μαθητές/τριες συμπλήρωσαν ερωτηματολόγιο πριν την εφαρμογή του προγράμματος όπου μετρήθηκε η υποκειμενική αίσθηση της ευχαρίστησης και τη ζωτικότητας που εισπράττουν από το μάθημα της Φυσικής Αγωγής, η ικανοποίηση των μαθητών/τριών από τον εαυτό τους, το σχολείο και τους φίλους τους, η διαχείριση των συναισθημάτων τους, η ενσυναίσθηση και οι διαπροσωπικές τους σχέσεις, η κοινωνική τους συμπεριφορά και το άγχος. Από τις τιμές στις μετρήσεις των αναλύσεων φάνηκε ότι οι μαθητές/τριες των ομάδων παρέμβασης επηρεάστηκαν θετικά από το συγκεκριμένο πρόγραμμα. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι ιδιαίτερα οι μαθητές/τριες της ομάδας παρέμβασης Α, η οποία έκανε διάφορα είδη χορού, παρουσίασαν αύξηση της ευχαρίστησης και της ζωτικότητάς τους, βελτίωση των κοινωνικών σχέσεων και της ικανοποίησης γενικότερα από τη ζωή τους, ενώ αντίθετα παρουσίασαν μείωση του άγχους και των κοινωνικών τους δυσκολιών. Συμπερασματικά, φάνηκε ότι ένα πρόγραμμα παρέμβασης στο μάθημα της σχολικής Φυσικής Αγωγής που εστιάζεται στο χορό, επηρεάζει θετικά διάφορες ψυχοκοινωνικές μεταβλητές μαθητών/τριών της Α/θμιας Εκπαίδευσης.
School is the first contact children have with the community and Physical Education is for the majority of the students the lesson that gives them positive feelings. Research data suggest that sports not only improves physical condition, but also manages and strengthens children's psychological and social skills. The purpose of the present study was to examine the impact of an interventional dance program on Physical Education lessons, on psychosocial variables of students in Primary education. In the survey, 369 pupils from 1st to 6th class of Primary school (M = 8.57, TA = 1.7) participated in the survey. They were divided into three groups, the intervention group A, which during the course of Physical Education had different kinds of dance, the intervention group B, which did Greek traditional dance, and the control group C, which followed the curriculum by doing athletics. The duration of the intervention program was a total of 4 months. The students completed a questionnaire before implementing the program,which measured the subjective sense of pleasure and vitality they received from physical education lessons, the student’s satisfaction of themselves, their school and their friends, the management of their emotions, empathy and interpersonal relationships. Also social behavior and anxiety were measured. The values of the analysis measurements showed that the students of the intervention teams were affected positively by the program. The results of the research showed that especially the students of the intervention group A, who did different kinds of dance, showed anincrease in their pleasure and vitality, improved social relations and overall satisfaction with their lives, while on the contrary they showed a decrease in anxiety and social difficulties. In conclusion, seems that a program of intervention of School Physical Education lesson that focuses on dance can positively affect different psychosocial variables of students of Primary Education.