Στάσεις και αντιλήψεις των διευθυντών(-ριών) και εκπαιδευτικών για τη διαχείριση κινδύνων - κρίσεων στον εργασιακό χώρο των σχολικών μονάδων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Attitudes and perceptions of principals and teachers on risk-crisis management in the workplace of the country's primary education units
Στάσεις και αντιλήψεις των διευθυντών(-ριών) και εκπαιδευτικών για τη διαχείριση κινδύνων - κρίσεων στον εργασιακό χώρο των σχολικών μονάδων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας

Saiti, Aikaterini
Σαΐτη, Αικατερίνη

PhD Thesis

2019


The purpose of this doctoral thesis is to investigate the perceptions of the people in the school community - principals and teachers of primary school units with reference to crisis management in the school’s workplace, scrutinizing comparatively the situation by using anonymous questionnaire especially adjusted to the initiative of this study and answered by 734 principals and educators in a nationwide level during the school year 2016 - 2017, and specially from March to June 2017. This study tries to focus on the ways and means of treatments and repressions of the dangers and crisis which may occur in school units of the greek primary education system aiming to the effective prevention and treatment of these phenomena and creating a safe school environment, totally harmonized with the European school standards. Due to the given answers, we draw useful conclusions regarding the specific parameters of this study and especially: the emotional situation of the school members, their possible education about school crisis’s management, their possible cooperation with parents, their communication with the media, in order to understand the reaction of the school members in an era of a rapid increase of violent outbreaks and an infringing behavior on behalf of students that may lead to injuries, phycological blackmails, threats or bullying. The citation of the current and applicable legislation as well as the decisions of the courts will strongly support to draw useful conclusions and a constructive dialogue in the future.
Σκοπός της παρούσας διατριβής είναι να διερευνήσει τις στάσεις και αντιλήψεις της σχολικής κοινότητας, ήτοι διευθυντών(-ριών) και εκπαιδευτικών των σχολικών μονάδων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας αναφορικά με τη διαχείριση κινδύνων-κρίσεων στον εργασιακό χώρο του σχολείου επισκοπώντας συγκριτικά την εν λόγω κατάσταση με χρήση ανώνυμου ερωτηματολογίου ειδικώς σχεδιασμένου και προσαρμοσμένου στον ερευνητικό σκοπό και απαντημένου συνολικώς από 734 εκπαιδευτικούς και διευθυντές σε πανελλαδικό επίπεδο κατά το σχολικό έτος 2016-2017 και ειδικότερα το διάστημα από τον Μάρτιο έως τον Ιούνιο 2017. Πιο συγκεκριμένα, η εν λόγω μελέτη επιχειρεί να εστιάσει και να εμβαθύνει στον τρόπο και τα μέσα αντιμετώπισης και καταστολής των κινδύνων και κρίσεων κάθε μορφής, όπως εκδηλώνονται στις σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας, με απώτερο σκοπό την αποτελεσματική πρόληψη και αντιμετώπιση των φαινομένων αυτών και τη δημιουργία ασφαλούς και εύρυθμου σχολικού περιβάλλοντος, πλήρως εναρμονισμένου με τα ευρωπαϊκά σχολικά πρότυπα. Μέσα από τις απαντήσεις που συλλέχθηκαν, δημιουργούνται χρήσιμα συμπεράσματα και ως προς ειδικότερες παραμέτρους της παρούσας διατριβής, και ιδίως τη συναισθηματική κατάσταση των μελών της σχολικής κοινότητας, την επιμόρφωση εκπαιδευτικών ή μη για ζητήματα σχολικών κινδύνων-κρίσεων, την πιθανή ή μη συνεργασία τους με γονείς - κηδεμόνες, την επικοινωνία τους με ΜΜΕ, ώστε να διαπιστωθεί η εν γένει αντίδραση των μελών της σχολικής κοινότητας σε μια εποχή ραγδαίας αύξησης των κρουσμάτων βίας και παραβατικής συμπεριφοράς μαθητών, με ειδικότερες εκφάνσεις εκδήλωσής τους να αποτελούν οι σωματικές βλάβες, οι ψυχολογικοί εκβιασμοί, οι απειλές και το bullying. Η παράθεση της κείμενης και ισχύουσας νομοθεσίας, καθώς και αποφάσεων ελληνικών δικαστηρίων ως προς την ευθύνη εκπαιδευτικών σε σχολικές κρίσεις, θα συνδράμουν αποφασιστικά στην εξαγωγή εποικοδομητικών συμπερασμάτων και σε ένα γόνιμο διάλογο τα προσεχή χρόνια.

Εκπαίδευση
Κοινωνικές Επιστήμες

Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Social Sciences
Διαχείριση κινδύνου
Αντιλήψεις διευθυντών σχολείων
Education
Εκπαίδευση
Εργασιακό περιβάλλον σχολείου
Αντιλήψεις εκπαιδευτικών
Κοινωνικές Επιστήμες

Ελληνική γλώσσα

National and Kapodistrian University of Athens
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ)

Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Μαθηματικών και Πληροφορικής

BY




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.