Γερμανικός και νεοελληνικός διαφωτισμός: διερεύνηση πνευματικών αλληλεπιδράσεων στη διαμόρφωση της νεοελληνικής παιδείας

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2021 (EL)

Deutsche und neugriechische aufklärung: untersuchung der geistigen wechselwirkungen in der formation der neugriechischen bildung
German and modern greek enlightenment: looking into spiritual interactions in the formation of modern greek education
Γερμανικός και νεοελληνικός διαφωτισμός: διερεύνηση πνευματικών αλληλεπιδράσεων στη διαμόρφωση της νεοελληνικής παιδείας

Κουκουβίνου, Σοφία
Koukouvinou, Sofia

The present dissertation, entitled “German and Modern Greek Enlightenment: Looking into Spiritual Interactions in the Formation of Modern Greek Education” aims to highlight the spiritual interactions between the German and Modern Greek Enlightenment and in particular their contribution to the formation of modern Greek Education until the arrival of King Otto (1833) and the early period of the Regency council (1833-1837) and at the same time to answer the following more specific questions: Was there an influence of Greek antiquity and literature on the German Enlightenment? During the Enlightenment, did spiritual interactions arise between German philosophers-educators and modern Greek scholars? Is there a connection between the Pedagogy of the German Enlightenment and the Pedagogy of the years of the modern Greek Enlightenment and in the following years? How does German philhellenism manifest itself and in what areas? How does spiritual interaction peak and how is it transformed during the early period of the reign of Otto?The first part of the dissertation examines the two-way Greek-German intellectual relations, which are connected with the philosophical trends of the European Enlightenment.In the second part of the dissertation, which looks into the culmination of intellectual interaction, as well as its educational transformation throughout the reign of Otto, German philhellenism is examined as an aesthetic and philological trend.
Die vorliegende Dissertation mit dem Titel „Deutsche und neugriechische Aufklärung: Untersuchung der geistigen Wechselwirkungen in der Formation der neugriechischen Bildung“ zielt darauf ab, die geistigen Wechselwirkungen zwischen der deutschen und neugriechischen Aufklärung und insbesondere ihren Beitrag zur Formation der neugriechischen Bildung bis zur Ankunft von König Otto (1833) und der frühen Periode der Regentschaft (1833-1837) zu beleuchten und gleichzeitig die folgenden spezifischeren Fragen zu beantworten: Gab es einen Einfluss der griechischen Antike und Literatur auf die deutsche Aufklärung? Kam es während der Aufklärung zu geistigen Wechselwirkungen zwischen deutschen Philosophen-Pädagogen und neugriechischen Gelehrten? Gibt es einen Zusammenhang zwischen der Pädagogik der deutschen Aufklärung und der Pädagogik der Jahre der neugriechischen Aufklärung und in den Folgejahren? Wie manifestiert sich der deutsche Philhellenismus und in welchen Bereichen? Wie gipfelt die geistige Interaktion und wie wird sie in der Frühzeit der Herrschaft Ottos transformiert? Der erste Teil der Dissertation untersucht die wechselseitigen griechisch-deutschen Geistesbeziehungen, die mit den philosophischen Richtungen der europäischen Aufklärung verbunden sind. Im zweiten Teil der Dissertation, der sich mit dem Höhepunkt der geistigen Interaktion sowie ihrer pädagogischen Transformation während der Herrschaft Ottos beschäftigt, wird der deutsche Philhellenismus als ästhetische und philologische Richtung untersucht.
Η παρούσα διατριβή που φέρει τον τίτλο «Γερμανικός και Νεοελληνικός Διαφωτισμός: Διερεύνηση πνευματικών αλληλεπιδράσεων στη διαμόρφωση της Νεοελληνικής Παιδείας» έχει ως σκοπό να αναδείξει τις πνευματικές αλληλεπιδράσεις ανάμεσα στον γερμανικό και τον νεοελληνικό Διαφωτισμό και ειδικότερα τη συμβολή τους στη διαμόρφωση της νεοελληνικής Παιδείας μέχρι την άφιξη του βασιλιά Όθωνα (1833) και την πρώιμη περίοδο της Αντιβασιλείας (1833-1837) και συγχρόνως να απαντήσει στα ακόλουθα ειδικότερα ερωτήματα: Υπήρξε επίδραση της ελληνικής αρχαιότητας και γραμματείας στον γερμανικό Διαφωτισμό; Κατά την περίοδο του Διαφωτισμού προκύπτουν πνευματικές αλληλεπιδράσεις μεταξύ Γερμανών φιλοσόφων-παιδαγωγών και νεοελλήνων λογίων; Υπάρχει σχέση μεταξύ της Παιδαγωγικής του γερμανικού Διαφωτισμού και της Παιδαγωγικής των χρόνων του νεοελληνικού Διαφωτισμού και κατά τα επόμενα χρόνια; Πώς εκδηλώνεται ο γερμανικός φιλελληνισμός και σε ποιους τομείς; Πώς κορυφώνεται η πνευματική αλληλεπίδραση και πώς μετασχηματίζεται κατά την πρώιμη οθωνική περίοδο;Στο πρώτο μέρος της διατριβής εξετάζονται οι αμφίδρομες ελληνογερμανικές πνευματικές σχέσεις, που συνδέονται με τα φιλοσοφικά ρεύματα του ευρωπαϊκού Διαφωτισμού. Στο δεύτερο μέρος της διατριβής που διερευνάται η κορύφωση της πνευματικής αλληλεπίδρασης, καθώς και ο εκπαιδευτικός μετασχηματισμός της κατά την οθωνική περίοδο, ο γερμανικός φιλελληνισμός εξετάζεται ως ρεύμα αισθητικό και φιλολογικό.

PhD Thesis

Modern greek enlightenment
Philosophy of education
Neugriechische Aufklärung
Γενετική σύγκριση
Πρόσληψη
Philosophie der Bildung
Ρεύματα αγωγής
Φιλοσοφία της παιδείας
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Γερμανικός διαφωτισμός
Trends of education
Άλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Other Humanities
German Enlightenment
Humanities and the Arts
Εκπαίδευση
Richtungen der Pädagogik
Geistige Wechselwirkungen
Genetischer Vergleich
Ανθρωπιστικές επιστήμες, γενικά
Humanities, general
Rezeption
Deutsche Aufklärung
Perception
Genetic comparison
Νεοελληνικός διαφωτισμός


Ελληνική γλώσσα

2021


National and Kapodistrian University of Athens
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.