Οι ΤΠΕ και η εξ αποστάσεως μέθοδοι στις παραμεθόριες περιοχές: η περίπτωση των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες

This item is provided by the institution :
National Documentation Centre (EKT)   

Repository :
National Archive of PhD Theses  | ΕΚΤ NA.Ph.D.   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



ICT and remote methods in boarder areas: the case of the child with learning disabilities
Οι ΤΠΕ και η εξ αποστάσεως μέθοδοι στις παραμεθόριες περιοχές: η περίπτωση των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες

Alasona, Niki
Αλασώνα, Νίκη

PhD Thesis

2021


The methodology followed in the work is triangulation with quantitative and qualitative research for the possible reliability of the research. A questionnaire was given to 200 randomly selected teachers serving in primary education in rural areas of the country and ten interviews were conducted with teachers teaching in primary schools. The tools used for the analysis were spss 24 and excel.The results showed the ICT tools which help most in distance education are educational software and videos as well as interactive applications and games.The use of ICT, Psycho-pedagogical Development Programs, the bright colors and images and the Emotional Intelligence Programs were the best treatment for learning disabilities, and distance education could help learning disabilities.The teachers, referring to what way ICT helps children with learning disabilities, they emphasized the audiovisual approach to teaching with the use of images and sound, the opportunity for multiple repetitions, the playful way teaching the subject matter.ICT applications that help students with learning disabilities included the interactive whiteboard, various types of interactive software, and programs tailored to learning disabilities.In addition, their training in ICT and learning disabilities was not satisfactory indicating that perhaps the training should be more specialized and / or longer.
Το συνεχώς μεταβαλλόμενο και αβέβαιο περιβάλλον μέσα στο οποίο καλούνται να λειτουργήσουν τα σύγχρονα σχολεία έχει επιφέρει σημαντικές αλλαγές στον ρόλο του εκπαιδευτικού αλλά και στις μεθοδολογίες που εφαρμόζονται στη μάθηση.Οι εξελίξεις παγκοσμίως σε συνδυασμό με τη ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας και τους περιορισμούς της τυπικής εκπαίδευσης δημιουργούν την ανάγκη για μια εκπαίδευση με πιο ευέλικτη μορφή που να ανταποκρίνεται σε όλα τα επίπεδα, την εξ αποστάσεως εκπαίδευση που ενσωματώνει διάφορα εργαλεία των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ). Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των επιπτώσεων των ΤΠΕ και της εξ αποστάσεως μεθοδολογίας σε Δημοτικά σχολεία στις παραμεθόριες περιοχές στους μαθητές με μαθησικές δυσκολίες. Η μεθοδολογία που ακουλουθήθηκε στην εργασία είναι τριγωνοποίηση με ποσοστική και ποιοτική έρευνα για την όσο το δυνατόν αξιοπιστία της έρευνας. Δόθηκε ένα ερωτηματολόγιο σε 200 δασκάλους με τυχαία δειγματοληψία που υπηρετούσαν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση σε παραμεθόριες περιοχές της χώρας και επίσης πραγματοποιήθηκαν δέκα συνεντεύξεις σε εκπαιδευτικούς που δίδασκαν σε δημοτικά σχολεία σε παραμεθόριες περιοχές με βολική δειγματοληψία. Τα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν για την ανάλυση ήταν το λογισμικό spss 24 και το excel.Τα αποτελέσματα έδειξαν τα εργαλεία των ΤΠΕ που βοηθούν σε μεγαλύτερο βαθμό στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι τα εκπαιδευτικά λογισμικά και τα Βίντεο καθώς και οι διαδραστικές εφαρμογές και τα παιχνίδια.Για την αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών θεωρήθηκε η χρήση των ΤΠΕ, τα Προγράμματα ψυχοπαιδαγωγικής ανάπτυξης, η χρήση έντονων χρωμάτων και εικόνων και τα Προγράμματα συναισθηματικής νοημοσύνης, θεωρώντας ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση θα μπορούσε να βοηθήσει στην αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών.Οι εκπαιδευτικοί αναφερόμενοι στον τρόπο που βοηθούν οι ΤΠΕ τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες τόνισαν την οπτικοακουστική προσέγγιση της διδασκαλίας με τη χρήση εικόνας και ήχου, την ευκαιρία για πολλαπλές επαναλήψεις και την παιγνιώδη μορφή στο γνωστικό αντικείμενο αλλά και στη δυνατότητα παρουσίασης της διδακτικής ύλης με διάφορους τρόπους.Οι εφαρμογές των ΤΠΕ που βοηθούν τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες περιλάμβαναν τον διαδραστικό πίνακα, τα διάφορα είδη αλληλεπιδραστικών λογισμικών και τα Προγράμματα προσαρμοσμένα στις μαθησιακές δυσκολίες.Επιπλέον, η εκπαίδευσή τους στις ΤΠΕ και τις μαθησιακές δυσκολίες δεν ήταν σε ικανοποιητικό επίπεδο παρόλο που είχαν επιμορφωθεί δείχνοντας ότι ίσως η επιμόρφωση πρέπει να είναι περισσότερο εξειδικευμένη ή/και με μεγαλύτερη διάρκεια.

Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες ➨ Άλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Ανθρωπιστικές επιστήμες, άλλοι τομείς

Distance education
Άλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Other Humanities
Rural areas
Humanities and the Arts
παραμεθόριες περιοχές
Δημοτικό
Ανθρωπιστικές επιστήμες, άλλοι τομείς
Μαθησιακές δυσκολίες
ΤΠΕ
Humanities, miscellaneous
Learning disabilities
ICT
Primary school
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες

Greek

National and Kapodistrian University of Athens
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ)

Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Μαθηματικών και Πληροφορικής




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)