Relationships of organizational variables, job satisfaction and burnout of Physical Education teachers and aerobics and dance instructors

This item is provided by the institution :
National Documentation Centre (EKT)   

Repository :
National Archive of PhD Theses  | ΕΚΤ NA.Ph.D.   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Σχέσεις οργανωσιακών παραγόντων, επαγγελματικής ικανοποίησης και εξουθένωσης, καθηγητών Φυσικής Αγωγής και εκπαιδευτών, αεροβικής γυμναστικής και χορού
Relationships of organizational variables, job satisfaction and burnout of Physical Education teachers and aerobics and dance instructors

Genti, Maria
Γεντή, Μαρία

PhD Thesis

2021


The present study, tried for the first time in Greece in physical education teachers, dance teachers and aerobics instructors, employees in cultural clubs and private gyms, to examine at the same time the parameters of burnout, job satisfaction and organizational factors. ,job security, role conflict and role ambiguity. The research had multiple objectives, the investigation of job satisfaction, burnout and organizational factors (job security, conflict and role ambiguity) in Ph.Ed.T.(Physical Education Teachers) and instructors involved in dance and aerobics. In addition, exploring the relationship of the concepts under consideration. Predicting the variability of job satisfaction and burnout from job security, conflict and role ambiguity. Also, to determine whether the demographic data (gender, age, years of work in the field, marital status, employment position) differentiate the examined concepts. The research was carried out in cultural associations and private gyms in the regions of Central Macedonia and Eastern Macedonia & Thrace. The questionnaires were completed during the period from September 2014 to June 2015. The sample of the research consisted of 398 people, dance teachers and aerobics instructors, professionals in the field. As it refers to burnout the participants showed low average values of emotional exhaustion, almost complete lack of depersonalization and high levels of personal achievement. In terms of occupational safety, the participants in the whole sample presented satisfactory average values. The "role conflict" factor showed a low average value in the whole sample, the "role ambiguity" factor showed similar results. The results of the research show that there are important relationships between the factors of "job satisfaction", "burnout" and the scales of the three organizational factors.
Η παρούσα έρευνα, προσπάθησε για πρώτη φορά στον ελλαδικό χώρο σε καθηγητές φυσικής αγωγής, δασκάλους χορού και εκπαιδευτές αεροβικής γυμναστικής, εργαζόμενους σε πολιτιστικούς συλλόγους και σε ιδιωτικά γυμναστήρια, να εξετάσει συγχρόνως τις παραμέτρους της επαγγελματικής εξουθένωσης, της επαγγελματικής ικανοποίησης και των οργανωσιακών παραγόντων ασφάλεια εργασίας, σύγκρουση ρόλων και ασάφεια ρόλου. Η έρευνα είχε πολλαπλούς στόχους, την διερεύνηση της επαγγελματικής ικανοποίησης, της εργασιακής εξουθένωσης και των οργανωσιακών παραγόντων (εργασιακή ασφάλεια, σύγκρουση και ασάφεια ρόλων) σε Κ.Φ.Α και εκπαιδευτές που ασχολούνται με το χορό και την αεροβική γυμναστική. Επιπλέον, την διερεύνηση της σχέση των εξεταζόμενων εννοιών. Την πρόβλεψη της μεταβλητότητας της επαγγελματικής ικανοποίησης και της εργασιακής εξουθένωσης από την ασφάλεια της εργασίας, την σύγκρουση και την ασάφεια ρόλων. Επίσης, να διαπιστωθεί αν τα δημογραφικά στοιχεία (φύλο, ηλικία, χρόνια εργασίας στον χώρο, οικογενειακή κατάσταση, εργασιακή θέση) διαφοροποιούν τις εξεταζόμενες έννοιες. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε πολιτιστικούς συλλόγους και σε ιδιωτικά γυμναστήρια στις περιοχές της Κεντρικής Μακεδονίας και Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης. Η συμπλήρωση των ερωτηματολογίων πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της χρονικής περιόδου από τον Σεπτέμβριο του 2014 έως και τον Ιούνιου του 2015. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 398 άτομα, δάσκαλοι χορού και εκπαιδευτές αερόμπικ, επαγγελματίες του χώρου, Οι καθηγητές φυσικής αγωγής δάσκαλοι χορού και εκπαιδευτές αεροβικής γυμναστικής, που πήραν μέρος στην παρούσα έρευνα εμφάνισαν υψηλά επίπεδα ικανοποίησης από τη φύση της εργασίας τους, και φαίνονταν ικανοποιημένοι από τους προϊσταμένους ενώ για την επαγγελματική εξουθένωση οι συμμετέχοντες παρουσίασαν χαμηλές μέσες τιμές συναισθηματικής εξάντλησης, σχεδόν παντελή έλλειψη αποπροσωποποίησης και υψηλά επίπεδα προσωπικών επιτευγμάτων. Όσον αφορά την επαγγελματική ασφάλεια, οι συμμετέχοντες στο σύνολο του δείγματος, παρουσίασαν ικανοποιητικές μέσες τιμές. Ο παράγοντας «σύγκρουση ρόλων» εμφάνισε χαμηλή μέση τιμή στο σύνολο του δείγματος, ανάλογα αποτελέσματα εμφάνισε και ο παράγοντας «ασάφειας ρόλων». Τα αποτελέσματα της έρευνας, δείχνουν ότι υπάρχουν σημαντικές σχέσεις μεταξύ των παραγόντων «επαγγελματικής ικανοποίησης», «επαγγελματικής εξουθένωσης» και των κλιμάκων των τριών οργανωσιακών παραγόντων.

Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες ➨ Άλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Ανθρωπιστικές επιστήμες, διεπιστημονική προσέγγιση

Άλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Job security
Other Humanities
Humanities and the Arts
Επαγγελματική ικανοποίηση
Επαγγελματική εξουθένωση
Burn out
Σύγκρουση και ασάφεια ρόλων
Ανθρωπιστικές επιστήμες, διεπιστημονική προσέγγιση
Επαγγελματική ασφάλεια
Job satisfaction
Humanities, interdisciplinary
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Role conflict and role ambiguty

Greek

Democritus University of Thrace (DUTH)
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ)

Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)