Από την πραγματικότητα στην αλήθεια: κριτικές αναπαραστάσεις και υποκριτική στον ανεξάρτητο ελληνικό κινηματογράφο: μελέτες περίπτωσης 1968-2018

This item is provided by the institution :
National Documentation Centre (EKT)   

Repository :
National Archive of PhD Theses  | ΕΚΤ NA.Ph.D.   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



From reality to truth: critical representations and acting in independent greek cinema: case studies 1968-2018
Από την πραγματικότητα στην αλήθεια: κριτικές αναπαραστάσεις και υποκριτική στον ανεξάρτητο ελληνικό κινηματογράφο: μελέτες περίπτωσης 1968-2018

Lykourgioti, Aspasia
Λυκουργιώτη, Ασπασία

PhD Thesis

2021


Το 1968 είναι μια συμβολική ημερομηνία για τα μοντέρνα καλλιτεχνικά και πολιτικά κινήματα. Η εκζήτηση του αληθινού - του μη υποκριτικού και κατασκευασμένου - στις αναπαραστάσεις της καθημερινότητας, που τίθεται από τα πολιτικά κινήματα της εποχής (τα οποία ζητούν τη δημοσιοποίηση και πολιτικοποίηση του αληθινού προσωπικού βιώματος έναντι των κατασκευασμένων και επιβεβλημένων κοινωνικών ρόλων), έρχεται να συναντήσει την εκζήτηση του αληθινού στις καλλιτεχνικές αναπαραστάσεις. Η επιρροή της συγκεκριμένης κοινωνικοπολιτικής πρακτικής στην τέχνη έχει ως αποτέλεσμα και τη συχνή άρση του διαχωρισμού τέχνης – πραγματικής ζωής εντός του έργου τέχνης. Δεν μπορεί κανείς πάντα εύκολα να ξεχωρίσει στη μοντέρνα τέχνη τι είναι καλλιτεχνικά και τι πραγματικά κατασκευασμένο, αλλά και τι δεν επιδέχεται κατασκευής και στα δύο πεδία και προβάλλει τελικά ως αληθινό. Αυτή η πρακτική του μοντερνισμού βρίσκει μία από τις πιο ενδιαφέρουσες εκδοχές της στο πρόσωπο του κινηματογραφικού ηθοποιού, που καλείται να χρησιμοποιεί τον αληθινό του εαυτό κατά την ερμηνεία ενός ρόλου.
1968 is a symbolic date for modern artistic and political movements. The quest for the real - the non-hypocritical and fabricated - in representations of everyday life, posed by the political movements of the time (which call for the publicization and politicization of true personal experience as opposed to constructed and imposed social roles), comes to meet the quest for the real in artistic representations. The influence of this socio-political practice on art also results in the frequent removal of the art-real life separation within the artwork. It is not always easy to distinguish in modern art what is artistically and what is actually constructed, but also what is not amenable to construction in both fields and is ultimately projected as real. This practice of modernism finds one of its most interesting versions in the person of the film actor, who is called upon to use his true self in the interpretation of a role.

Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες ➨ Τέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Κινηματογράφος, Ραδιόφωνο, Τηλεόραση

Ανεξάρτητος Ελληνικός Κινηματογράφος
Οικονομίδης, Γιάννης
Κοινωνικές αναπαραστάσεις
Κινηματογράφος
Μόσχος, Τάκης
Γραμματικός, Νίκος
Κριτικές αναπαραστάσεις
Greek cinema, contemporary
Επιτελεστικότητα
Marketaki, Tonia
Oikonomidis, Giannis
Σύγχρονος Ελληνικός Κινηματογράφος
Νικολαϊδης, Νίκος
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Νέος ελληνικός κινηματογράφος
Nouvelle Vague
Ηθοποιός
Acting
Μαης 1968
Humanities and the Arts
Grammatikos, Nikos
Κινηματογραφική Υποκριτική
Nikolaidis, Nikos
Valley, Michelle
Acting in Cinema
May 1968
Indipendent Cinema
Μπακιρτζής, Αργύρης
Jean-Pierre, Léaud
Mosxos, Takis
Critical Representations
Τέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Performer
Μουρίκης, Βαγγέλης
Υποκριτική
Arts (arts, history of arts, performing arts, music)
Μαρκετάκη, Τόνια
Bakirtzis, Argiris
Performance
Κινηματογράφος, Ραδιόφωνο, Τηλεόραση
Film, Radio,Television
Mourikis, Baggelis

Greek

Πανεπιστήμιο Πατρών
University of Patras

Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών. Τμήμα Θεατρικών Σπουδών




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)