Audiovisual arts in foreign language aquisition: film L2 dubbing in English vocabulary teaching to Greek native speakers

This item is provided by the institution :
National Documentation Centre (EKT)   

Repository :
National Archive of PhD Theses  | ΕΚΤ NA.Ph.D.   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Οπτικοακουστικά έργα τέχνης και εκμάθηση ξένων γλωσσών: η διδασκαλία του λεξιλογίου της αγγλικής σε ελληνόφωνους μαθητές
Audiovisual arts in foreign language aquisition: film L2 dubbing in English vocabulary teaching to Greek native speakers

Kanellopoulou, Aikaterini
Κανελλοπούλου, Αικατερίνη

PhD Thesis

2021


The present empirical study investigates the effect of audiovisual pop culture, and films in particular, on foreign language development. The tool used in this investigation was the FL2DA (Foreign L2 Dubbing Activity) technique, which focused on feature films and the long-term retention of foreign language vocabulary. The FL2DA technique consists of a film clip that has been modified so that a user can record their own voice onto a specific actor’s part. The user can later watch the film clip and listen to their own voice acting that role. The underlying principle of the FL2DA is learning by hands-on experience and impersonation; by playing an active role and experiencing language while using it in different contexts. More importantly, it draws on the enhanced engagement that pop culture affords on the new, technologically savvy, net generation and their digital means of communication.The experiment involved 107 teenage participants, all Greek native speakers, who were randomly assigned to an experimental and a control group. All participants were given a pre-test set of activities and a delayed post-test with a set of vocabulary activities examining long-term retention of 12 target lexical items. All activities were performed online using a platform that was specially built for the needs of this experiment. The results reveal that the FL2DA helped the experimental group retain more lexical items long-term, while its format was enjoyable and user friendly.
Η παρούσα εμπειρική μελέτη διερευνά την επίδραση των σύγχρονων οπτικοακουστικών μορφών τέχνης και της δημοφιλούς κουλτούρας του κινηματογράφου στην εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας. Για τη διερεύνηση αυτή χρησιμοποιήθηκε η τεχνική FL2DA (Foreign L2 Dubbing Activity), η οποία εστίασε σε ταινίες μεγάλου μήκους και στη μακροπρόθεσμη απομνημόνευση λεξιλογίου μιας ξένης γλώσσας. Στην τεχνική FL2DA, χρησιμοποιείται ένα απόσπασμα ταινίας το οποίο έχει τροποποιηθεί έτσι ώστε ο χρήστης να μπορεί να εγγράψει τη φωνή του πάνω σε ένα συγκεκριμένο ρόλο. Ο χρήστης μπορεί αργότερα να παρακολουθήσει το απόσπασμα με τη δική του φωνή στον ρόλο αυτό. Βασικές αρχές του FL2DA είναι η εκμάθηση που πηγάζει από προσωπική εμπειρία και την υιοθέτηση ενός ρόλου προς μίμηση, αλλά και η αυξημένη εμπλοκή η οποία πηγάζει από τη χρήση του κινηματογράφου, ως σύγχρονη μορφή δημοφιλούς κουλτούρας της νέας, τεχνολογικά εξοικειωμένης, γενιάς και του ψηφιακού τρόπου επικοινωνίας τους.Στο πείραμα συμμετείχαν 107 αγόρια και κορίτσια 12-17 ετών, με μητρική γλώσσα τα Ελληνικά, τα οποία χωρίστηκαν σε μια πειραματική ομάδα και μια ομάδα ελέγχου. Σε όλους τους συμμετέχοντες δόθηκε ένα pre-test δραστηριοτήτων και ένα post-test που εξέταζε την εκμάθηση 12 λεξιλογικών στοιχείων. Όλες οι δραστηριότητες πραγματοποιήθηκαν στο διαδίκτυο χρησιμοποιώντας μια πλατφόρμα που δημιουργήθηκε ειδικά για τις ανάγκες αυτού του πειράματος. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η τεχνική FL2DA ήταν ευχάριστη και φιλική προς τον χρήστη, ενώ βοήθησε την πειραματική ομάδα να διατηρήσει τη γνώση περισσότερων λεξιλογικών στοιχείων μακροπρόθεσμα.

Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες ➨ Γλώσσα και Λογοτεχνία ➨ Γλώσσα και Γλωσσολογία

Feature films
Multimedia learning
Humanities and the Arts
Languages and Literature
Εμπειρική εκμάθηση
Γλώσσα και Λογοτεχνία
Experiential learning
Foreign language learning
Κινηματογραφικές ταινίες
Εκπαιδευτικά πολυμέσα
Αλληλεπιδραστικά πολυμέσα
Vocabulary retention
Γλώσσα και Γλωσσολογία
Απομνημόνευση λεξιλογίου
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Language and Linguistics
Εκμάθηση ξένης γλώσσας

Greek

Ionian University
Ιόνιο Πανεπιστήμιο

Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Σχολή Μουσικής και Οπτικοακουστικών Τεχνών. Τμήμα Τεχνών Ήχου και Εικόνας




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)