Η παρούσα διδακτορική διατριβή ανήκει στο πεδίο της Ιστορίας του Ελληνικού Θεάτρου και ειδικότερα του Θεάτρου στην Επαρχία. Μελετά την δραστηριότητα στην πόλη του Ρεθύμνου σε όλη τη διάρκεια του 20ού αιώνα και την αλληλεπίδρασή της με την τοπική κοινωνία. Καταγράφηκαν και μελετήθηκαν οι περιοδεύοντες θίασοι, ως προς τη συχνότητα επισκέψεων, το ρεπερτόριο και την πρόσληψη. Ξεχωριστά ερευνήθηκε η τοπική θεατρική δράση, οι ερασιτεχνικοί ή επαγγελματικοί θίασοι που δημιουργήθηκαν ανά περιόδους. Μελετήθηκε η σύστασή τους, το ρεπερτόριο και οι στόχοι δράσης τους. Αποτελείται από επτά κεφάλαια. Στα έξι πρώτα τα θεατρικά γεγονότα εξετάζονται ανά χρονικές περιόδους (1900-1922, 1923-1940, 1941-1949, 1950-1960, 1960-1980 και 1980-2000). Κάθε περίοδος είναι χωρισμένη σε τέσσερις βασικές ενότητες: 1. Εισαγωγή, Ιστορικά - Κοινωνικά στοιχεία, 2. Τοπικό Θέατρο, 3. Περιοδεύοντες Θίασοι και 4. Ανταπόκριση Κοινού. Στο έβδομο κεφάλαιο εξετάζονται οι θεατρικοί χώροι καθ' όλη τη διάρκεια του αιώνα, γίνεται συνολική επισκόπηση και ακολουθεί αναλυτική παράθεση και σχολιασμός των στοιχείων του κάθε ενός ξεχωριστά. Η διατριβή συνοδεύεται από παραρτήματα με πίνακες και τεκμήρια από τον Τύπο.
The present doctoral dissertation belongs in the field of History of the Theatre in Greece, and specifically, in the field of theatre in the countryside. It studies the theatrical activity in Rethymno, during the 20th century, and the interaction with the local community. All the touring theater groups were collected and studied in terms of frequency of visits, repertory and reception. Local theatrical action was separately researched. The amateur or professional theatre groups that were created in Rethymno were studied in terms of their repertory, their goals and their characteristics. It is divided into seven chapters. In the first six the theatrical events in the city of Rethymno are examined, by time periods (1900-1922, 1923-1940, 1941-1949, 1950-1960, 1960-1980 και 1980-2000). These are divided into four main sections: 1.Introduction, historical and social data, 2. Local theatre, 3. Touring theatre groups, 4. Audience response. In the seventh chapter theatre spaces throughout the century are examined. The dissertation is accompanied by appendices with charts and evidence from the Press.