SUBJECT-CERAMICS (1800-1992). 1. A GENERAL LOOK AT THE FORM OF CERAMICS. 2. THEFORM IN WHICH THEY PLAY A PART OF RELIGIONS CEREMONIES. 3. THE PART IN WHICH THEY PLAY IN THE HOUSE MR. M. PARASKEVAIDIS FOUND MANY YEARS AGO BY CHANCE, ALOT OF POTS IN SOME OLD BASEMENTS, AND UNDER STAIRS IN A FEW HOUSES IN THE VILLAGE OF AG. PARASKEVI AND HE DREW PICTURES OF THE POTS AND THE DESIGNS THEREON AND THUS WAS ABLE TO SAY FOR WHAT PURPOSE THE POTS WERE USED. 4. OLD POTS (JUGS-SMALL BOWELS ETC), HOW THE ARTISTIC ELEMENTS (SHAPES OF THE POTS) WERE MADE AND AFTERWARDS FROM WHICH THE MOTIFS WERE DERIVED. 5. FINALLY, MOST IMPORTANT,THE WORKSHOPS IN PLACES, WHERE THESE POTS ETC. WERE MADE AND THE DATES OF PRODUCTION.
ΟΙ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΣΥΝΘΕΤΟΥΝ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ: 1. ΤΟ ΠΛΗΘΟΣ ΤΩΝ ΜΟΡΦΩΝ. ΕΔΩ ΤΟΝΙΖΕΤΑΙ Η ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΠΕΡΙΣΥΛΛΟΓΗΣ ΤΩΝ ΑΓΓΕΙΩΝ. 2. Ο ΧΩΡΟΣ ΤΟΥ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΥΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΥ, ΟΠΟΥ ΚΑΤΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΑΓΓΕΙΑ ΠΟΥ ΣΥΜΒΑΛΛΟΥΝ ΣΤΗΝ ΤΕΛΕΙΩΣΗ ΜΙΑΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΠΡΑΞΗΣ, ΚΑΤΑ ΕΘΙΜΟ. 3. Ο ΧΩΡΟΣ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΝΟΙΚΟΚΥΡΑΣ.Ο Μ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΙΔΗΣ ΠΡΟΛΑΒΕ ΝΑ ΣΧΕΔΙΑΣΕΙ ΚΑΤΩΓΙΑ ΚΑΙ ΣΚΑΛΕΣ ΣΠΙΤΙΩΝ ΤΩΝ ΧΩΡΙΚΩΝ, ΣΥΝΘΕΜΕΝΑ ΜΕΣΑ Σ'ΕΝΑ ΠΛΟΥΣΙΟ ΚΕΡΑΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΔΙΝΟΝΤΑΣ ΣΥΓΧΡΟΝΩΣ ΤΗΝ ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΧΡΗΣΤΙΚΟ ΤΗΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ. 4. ΠΑΛΑΙΑ ΑΓΓΕΙΑ (Η ΣΤΑΜΝΑ, ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΚΟΥΡΟΥΠΙ, ΚΛΠ), ΟΠΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΡΑΣΠΑΘΕΙΑ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΑΙΣΘΗΤΙΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΣΧΡΗΣΤΙΚΗΣ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΚΗΣ. 5. ΣΕ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΚΑΤΑ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΚΑΙ Η ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΚΗ ΤΟΥΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑ.