Networks, public works and infrastructure in Eastern Crete from the late 18th century to the interwar period

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
National Documentation Centre (EKT)   

Αποθετήριο :
National Archive of PhD Theses  | ΕΚΤ ΕΑΔΔ   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Δίκτυα, δημόσια έργα και υποδομές στην Ανατολική Κρήτη από τα τέλη του 18ου αιώνα μέχρι και το μεσοπόλεμο
Networks, public works and infrastructure in Eastern Crete from the late 18th century to the interwar period

Kypriotakis, Dimitrios
Κυπριωτάκης, Δημήτριος

PhD Thesis

2023


The purpose of this thesis is to investigate the way in which the transport networks in Eastern Crete were formed from the 18th century until the end of the Inter-war period. In particular, the development of the road network, the main port infrastructures, the issue of coastal navigation and the efforts for the development of the railway were examined. Seven parameters were taken as criteria for approaching the above areas: 1. the natural environment; 2. the specific characteristics of local production and the economy; 3. the political and administrative system; 4. the legal framework; 5. the financing; 6. the available technology and know-how; and, finally, 7. the labor supply in combination with the availability of the necessary skilled personnel, engineers, foremen, contractors and contracting companies. The research was based on primary material, travel texts, the local press, the archives of the Heraklion Port Commission, the archives of the Municipality of Heraklion and more.
Αντικείμενο της παρούσας διατριβής αποτελεί η διερεύνηση του τρόπου διαμόρφωσης των συγκοινωνιακών δικτύων στην Ανατολική Κρήτη από το 18ο αιώνα μέχρι το τέλος του Μεσοπολέμου. Ειδικότερα, εξετάζεται η διαμόρφωση του οδικού δικτύου, των κύριων λιμενικών υποδομών, το ζήτημα της ακτοπλοΐας και οι προσπάθειες για την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου. Ως κριτήρια για την προσέγγιση των παραπάνω πεδίων τέθηκαν εφτά παράμετροι, 1. το φυσικό περιβάλλον, 2. τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της τοπικής παραγωγής και της οικονομίας, 3. το πολιτικό και διοικητικό σύστημα, 4. το νομικό πλαίσιο, 5. οι δυνατότητες χρηματοδότησης, 6. η διαθέσιμη τεχνολογία και τεχνογνωσία και, τέλος, 7. η προσφορά εργασίας σε συνδυασμό με τη διαθεσιμότητα του αναγκαίου ειδικευμένου προσωπικού, μηχανικών, εργοδηγών, εργολάβων και εργολαβικών εταιριών. Η έρευνας βασίστηκε σε πρωτογενές υλικό, περιηγητικά κείμενα, τον τοπικό τύπο, το αρχείο της Λιμενικής Επιτροπής Ηρακλείου, το αρχείο του Δήμου Ηρακλείου κ.α.

Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες ➨ Ιστορία και Αρχαιολογία ➨ Νεότερη ιστορία

Crete
Roads
Transportation
Economic history
Modern history
Οδοποιΐα
Σιδηρόδρομος
Κρήτη
Μεσοπόλεμος
Ottoman Empire
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Cars
Μεταφορές
Railways
Steamship
Contractors
Humanities and the Arts
Ports
Ιστορία και Αρχαιολογία
Cretan state
Οθωμανική Αυτοκρατορία
Νεότερη ιστορία
Coastal shipping
Κρητική Πολιτεία
Λιμάνι
Interwar
History and Archaeology
Ατμόπλοια
Εργολάβοι
Αυτοκίνητο
Ακτοπλοΐα
Οικονομική ιστορία

Ελληνική γλώσσα

University of Crete (UOC)
Πανεπιστήμιο Κρήτης

Πανεπιστήμιο Κρήτης. Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.