Linear verticalities: structural symbiosis among chromatic and microtonal aggregations in Georges Aperghis' Contretemps: les instances (2019) for diffused, synthesized sounds and large ensemble

This item is provided by the institution :
National Documentation Centre (EKT)   

Repository :
National Archive of PhD Theses  | ΕΚΤ NA.Ph.D.   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Γραμμικές καθετότητες: δομική συμβίωση μεταξύ χρωματικών και μικροτονικών συναθροίσεων στο Contretemps του Georges Aperghis: σώματα (2019), για διάχυτους, συνθετικούς ήχους και μεγάλο σύνολο
Linear verticalities: structural symbiosis among chromatic and microtonal aggregations in Georges Aperghis' Contretemps: les instances (2019) for diffused, synthesized sounds and large ensemble

Dimou, Stylianos
Δήμου, Στυλιανός

PhD Thesis

2020


This dissertation aims to shed light on aspects of harmonic construction in Georges Aperghis' Contretemps, a twenty-minute composition for soprano and large ensemble. The foundation of this analysis is the hypothesis that the piece is governed by emblematic intervallic aggregations while their linear and vertical hypostases are inextricably intertwined with each other, formulating global axioms for the harmonic construction of the piece. Through a series of reductions and prolongational analyses, the research explores the role of the linear pitch aggregations articulated in various instrumental combinations. This analysis uses Allen Forte's pitch-class set theory for the representation of the intervallic structures, while 24-tone equal temperament (24-TET) serves as a point of reference in organizing the chromatic and microtonal pitch aggregations. The continual fusion of chromatic and microtonal entities forges a saturated soundscape with, sometimes, indiscernible chordal constructions. Multiple overlapping perspectives are possible concerning the global intervallic axioms that underline and determine distinct archetypes of chordal structures in the work.
Αυτή η διατριβή στοχεύει στο να φωτίσει πτυχές της αρμονικής κατασκευής στο έργο "Contretemps" του Georges Aperghis, μιας σύνθεσης διάρκειας είκοσι λεπτών για σοπράνο και μεγάλο σύνολο. Το θεμέλιο αυτής της ανάλυσης είναι η υπόθεση ότι το έργο διέπεται από εμβληματικές διαστηματικές συναθροίσεις, ενώ οι γραμμικές και κάθετες υποστάσεις τους είναι άρρηκτα συνυφασμένες μεταξύ τους, διαμορφώνοντας καθολικά αξιώματα για την αρμονική κατασκευή του έργου. Μέσω μιας σειράς αναγωγών και προεκτασιακών αναλύσεων, η έρευνα εξετάζει τον ρόλο των γραμμικών φθογγικών συναθροισμάτων που διατυπώνονται μέσα από διάφορους ενόργανους συνδιασμούς. Αυτή η ανάλυση χρησιμοποιεί τη θεωρία φθογγικών συνόλων του Αλλεν Φόρτε για την αναπαράσταση των διαστηματικών δομών, ενώ το 24-τόνο συγγερασμένο σύστημα (24-TET) χρησιμεύει ως σημείο αναφοράς για την οργάνωση των χρωματικών και μικροτονικών φθογγικών συναθροίσεων. Η συνεχής μίξη χρωματικών και μικροτονικών στοιχείων διαμορφώνει ένα κορεσμένο διαστηματικά ηχοτοπίο με, ενίοτε, δυσδιάκριτες συγχορδιακές κατασκευές. Πολλαπλές αλληλεπικαλυπτόμενες προοπτικές είναι δυνατές αναφορικά με τα καθολικά διαστηματικά αξιώματα που υπογραμμίζουν και καθορίζουν τα διακριτά αρχέτυπα των συγχοδιακών δομών στο έργο.

Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες ➨ Τέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Μουσική

Linear verticalities
Μικροτονική μουσική
Mixed electroacoustic composition
Humanities and the Arts
Georges Aperghis
Τέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Γραμμικές καθετότητες
Μουσική
Arts (arts, history of arts, performing arts, music)
Μικτή ηλεκτροακουστική σύνθεση
Music
Microtonal music
Les instances
Γιώργος Απέργης
Σώματα (2019)
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες

English

Institutes outside Greece
Ιδρύματα Εξωτερικού

Columbia University




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)