This item is provided by the institution :
National Documentation Centre (EKT)   

Repository :
National Archive of PhD Theses  | ΕΚΤ NA.Ph.D.   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Wasted Billboards: τα αντι-μνημεία του αύριο
Wasted billboards : tomorrow's anti-monuments

Botsari, Aikaterini
Μπότσαρη, Αικατερίνη

PhD Thesis

2023


Αν και σήμερα η διαφήμιση ταξιδεύει με γοργούς ρυθμούς μέσω της ψηφιακής τεχνολογίας και του διαδικτύου, η σύγχρονη ελληνική μητρόπολη εξακολουθεί να κατακλύζεται από τα απομεινάρια των μεγαλοπρεπών αναλογικών διαφημιστικών πινακίδων που εμφανίστηκαν τις τελευταίες δεκαετίες στο οδικό δίκτυο εντός και εκτός του αστικού ιστού. Στην παρούσα έρευνα εξετάζονται επτά περιπτώσεις αυτών των εναπομεινασών κατασκευών που υλοποιήθηκαν στην Αττική από τη δεκαετία του 1980 με σκοπό την υποστήριξη διαφημιστικών μηνυμάτων. Ο όρος μνημείο υπογραμμίζει την επικράτηση της μνήμης ως κυρίαρχου σημείου αναφοράς για την ανάδειξη αξιόλογων ανθρώπινων δημιουργημάτων. Η παραμονή των ανενεργών διαφημιστικών πινακίδων, ενεργοποιεί στη μνήμη τη συνθήκη της καταναλωτικής λήθης (Smithson) και τα αποτελέσματα αυτής μετά την έναρξη της Διεθνούς Χρηματοπιστωτικής Κρίσης. Η λανθάνουσα επιλογή του κρατικού μηχανισμού να αδιαφορεί για την ύπαρξή τους, λαμβάνεται σαν μια αθέλητη ανάδειξη της αντιμνημειακότητάς τους. Όταν συγκριθούν με συνθήκες εικαστικού ενδιαφέροντος παρατηρείται ένα αξιοσημείωτο φαινόμενο. Η αναίρεση των ιδεών της ισορροπίας και της αρμονίας που επιτυγχάνεται ακούσια με αυτές τις ιδιότυπες μνημειώδεις κατασκευές είναι ανάλογη με αυτή που εκούσια πρεσβεύουν κινήματα και σύγχρονες καλλιτεχνικές πρακτικές. Για τον Mikel Dufrenne αυτή η μορφή τέχνης ισοδυναμεί με μια στάση διαμαρτυρίας και κατ’ επέκταση κριτικής στην εξουσία. Στόχος της παρούσας διατριβής είναι μέσω των αξιών της αντικουλτούρας να διερευνηθεί αυτός ο αντι-μνημειακός χαρακτήρας των διαφημιστικών πινακίδων που βρίσκονται στη δημόσια σφαίρα και να αξιολογηθεί η παραμονή τους καθώς και οι δυνατότητες που παρέχουν για μελλοντικές καλλιτεχνικές παρεμβάσεις.
Although today advertising travels rapidly through digital technology and the internet, the modern Greek metropolis is still overwhelmed by the remnants of the grandiose analog billboards that appeared in recent decades along the road network inside and outside the urban fabric. In the present research, seven cases of these remaining structures built in Attica since the 1980s with the purpose of supporting promotional messages are examined. The term monument underlines the prevalence of memory as a dominant point of reference for highlighting remarkable human creations. The remaining inactive billboards, activates in memory the condition of consumer oblivion (Smithson) and its effects after the start of the International Financial Crisis. The latent choice of the state apparatus to be indifferent to their existence is taken as an involuntary highlighting of their anti-monumentality. When compared with visual arts conditions an interesting phenomenon is observed. The refutation of balance and harmony unintentionally achieved by these idiosyncratic monumental constructions is analogous to that intentionally espoused by art movements and contemporary practices. For Mikel Dufrenne this form of art is equivalent to a stance of protest and by extension criticism of authority. The aim of this thesis is to investigate this anti-monumental nature of billboards in the public sphere through the values of counterculture and to evaluate their stay as well as the possibilities they provide for future artistic interventions.

Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες ➨ Τέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Εικαστικές τέχνες

Consumption
Αντι-μνημείο
Τέχνη κοινοτικής βάσης
Visual arts
Μη-τόποι
Διαφήμιση
Community-based art
Humanities and the Arts
Τέχνη στο δημόσιο χώρο
Non-places
Κατανάλωση
Diversion
Τέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Art in public space
Εικαστικές τέχνες
Counter-culture
Arts (arts, history of arts, performing arts, music)
Anti-monument
Περιπλάνηση
Advertising
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Εκτροπή
Αντι-κουλτούρα
Wandering

Greek

Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (ΑΣΚΤ)
Athens School of Fine Arts (ASFA)

Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (ΑΣΚΤ). Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Εικαστικών Τεχνών




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)