Αυτή η διατριβή διερευνά το αστικό περιβάλλον μέσα από το φίλτρο του ήχου για να εξετάσει τη σημασία του ήχου στην κοινωνία. Ως εκ τούτου, εντάσσεται στο πλαίσιο των μελετών της ακουστικής κουλτούρας σε συνδυασμό με θεωρητικές πτυχές της κοινωνιολογίας, των πολιτισμικών σπουδών, ανθρωπολογίας, της φιλοσοφίας, της γεωγραφίας και της μουσικολογίας που από κοινού συνθέτουν την διεπιστημονική/διατμηματική περιοχή των ηχητικών σπουδών. Παρουσιάζονται παραδείγματα ηχητικής τέχνης που καταδεικνύουν την ανάπτυξη των κοινωνικών αλληλεπιδράσεων που λαμβάνουν χώρα στα δίκτυα που διαμορφώνονται από τη διαπλοκή χωρικών, ακουστικών και πληροφοριακών στρωμάτων, μικτών πραγματικοτήτων και ψηφιακά τοπία. Η παρούσα διατριβή επικεντρώνεται σε έργα ηχητικής τέχνης που συνδημιουργούνται από καλλιτέχνες και το κοινό, υπάρχουν σε - πραγματικό, φανταστικό ή υβριδικό - χώρο, είναι τεχνολογικά διαμεσολαβημένα, γεωγραφικά εντοπισμένα και βιώσιμα μέσω ακουστικών. Τα ακροατήρια αυτού του είδους των ηχητικών τέχνης είναι οι ακροατές που εξερευνούν και οικειοποιούνται μια περιοχή, ενώ παράλληλα συνειδητοποιούν τον πλούσια ηχητικά τοπία της καθημερινής ζωής. Τα ακροατήρια με αυτή την έννοια μπορούν να γίνουν συμμετέχοντες που εμπλέκονται στη δημιουργία του περιεχομένου της ηχητικής τέχνης, το οποίο στις περισσότερες περιπτώσεις είναι ηχογραφήσεις πεδίου και συνθέσεις ηχοτοπίων.
This thesis interrogates the urban environment through the filter of the sonic to explore the significance of sound in society. As such, it is located within the study of the auditory culture in combination with theoretical aspects of sociology, cultural studies, anthropology, philosophy, geography, and musicology that together comprise the inter/transdisciplinary discipline of sound studies. Examples of sound art are introduced that demonstrate the development of the social interactions that take place in the networks formed by the interlacing of spatial, acoustic, and informational layers, mixed realities, and digital landscapes. This thesis focuses on sound art works that are coproduced by artists and audiences, exist in real, imagined, or hybrid space, are technologically mediated, geo-located, and experienced through headphones. The audiences of this type of sound art are the listeners who explore and appropriate an area while becoming aware of the rich soundscapes of everyday life. Audiences in this sense may become participants involved in creating the content of sound art, which is, in most cases, field recordings and soundscape compositions.