The figure of the Virgin Mary in Italian and Modern Greek poetry from the 13th to the 18th century

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η μορφή της Παναγίας στην ιταλική και τη νεοελληνική ποίηση από τον 13ο έως τον 18ο αιώνα
The figure of the Virgin Mary in Italian and Modern Greek poetry from the 13th to the 18th century

Maragkopoulou-Seirli, Merimna-Pigi
Μαραγκοπούλου-Σεϊρλή, Μέριμνα-Πηγή

PhD Thesis

2024


In this Phd Dissertation, the representation of the Virgin Mary in Italian and Modern Greek poetry from the 13th to the 18th century is examined. A theological introduction was initially deemed necessary for a better understanding of the subject. The methodology employed is the presentation of the poets based on the century in which they approximately lived, followed by a comparative study of the poems, where this was deemed possible and necessary. The purpose was, on the one hand, to trace the evolution of the tradition associated with the person of the Virgin Mary over the centuries, and on the other hand to identify similarities, differences, and possible influences between Italian and Modern Greek poems. Indeed, in this study the richness of the Virgin’s portrayals emerged, and all the aforementioned elements were identified. Far from being one-dimensional, the Virgin Mary’s multifaceted character found in poetry, as well as in other forms of art, an ideal medium through which it could be expressed.
Στην παρούσα Διδακτορική Διατριβή εξετάζονται οι εκδοχές της μορφής της Παναγίας στην ιταλική και τη νεοελληνική ποίηση κατά την περίοδο από τον 13ο έως και τον 18ο αιώνα. Κρίθηκε αρχικά απαραίτητη μια θεολογική εισαγωγή για την καλύτερη κατανόηση του θέματος. Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε στη συνέχεια είναι η παρουσίαση των ποιητών με βάση τον αιώνα στον οποίο ανήκουν κατά προσέγγιση, και η συγκριτική μελέτη των ποιημάτων, όπου αυτό κρίθηκε εφικτό και αναγκαίο. Σκοπός ήταν αφενός να δούμε την εξέλιξη της παράδοσης που σχετίζεται με το πρόσωπο της Παρθένου ανά τους αιώνες, και αφετέρου να εντοπιστούν αναλογίες, διαφορές και πιθανές επιδράσεις ανάμεσα σε ιταλικά και νεοελληνικά ποιήματα. Πράγματι, στη μελέτη αυτή αναδύθηκε ο πλούτος των όψεων της Θεοτόκου και εντοπίστηκαν όλα τα προαναφερθέντα στοιχεία. Η Παναγία είναι κάθε άλλο παρά ένα μονοδιάστατο πρόσωπο και ο πολύπλευρος χαρακτήρας της βρήκε τελικά στην ποίηση, όπως άλλωστε και στην Τέχνη, έναν ιδανικό τρόπο για να εκφραστεί.

Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες ➨ Γλώσσα και Λογοτεχνία ➨ Ποίηση
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες ➨ Φιλοσοφία, Ηθική και Θρησκεία ➨ Θρησκεία

Παναγία
Queen of Heaven
New Eve
Goddess
Languages and Literature
Ποίηση
Ανάληψη
Panagia
Assumption
Γλώσσα και Λογοτεχνία
Θεοτόκος
Mater dolorosa
Philosophy, Ethics and Religion
Φιλοσοφία, Ηθική και Θρησκεία
Βασίλισσα των Ουρανών
Poetry
Italian poetry
Παρθένος
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Virgin Mary
Άμωμη σύλληψη
Immaculate conception
Θεά
Θρησκεία
Μήτηρ Θεού
Humanities and the Arts
Religion
Theotokos
Modern greek poetry
Ιταλική ποίηση
Mother of God
Νεοελληνική ποίηση
Νέα Εύα

Ελληνική γλώσσα

National and Kapodistrian University of Athens
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ)

Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.