Μy name is Kirikou: υβριδικές ταυτότητες και συγκροτητικές παράμετροι των σύγχρονων Ευρωπαϊκών ταινιών animation μεγάλου μήκους (1998-2015)

This item is provided by the institution :
National Documentation Centre (EKT)   

Repository :
National Archive of PhD Theses  | ΕΚΤ NA.Ph.D.   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



My name is Kirikou: hybrid identities and constituting parameters of contemporary European feature animation (1998-2015)
Μy name is Kirikou: υβριδικές ταυτότητες και συγκροτητικές παράμετροι των σύγχρονων Ευρωπαϊκών ταινιών animation μεγάλου μήκους (1998-2015)

Kroustallis, Vasileios
Κρουστάλλης, Βασίλειος

PhD Thesis

2025


Η διατριβή εξετάζει την ευρωπαϊκή παραγωγή ταινιών animation μεγάλου μήκους (1998-2015) υπό το πρίσμα της υβριδικότητας στο πλαίσιο των πολιτισμικών σπουδών. 33 σύγχρονες ταινίες εξετάζονται ως προς τις συνθήκες παραγωγής, την αφηγηματική δομή και την αισθητική φόρμα. Συμπεραίνεται ότι οι συγκεκριμένες ταινίες, με προεξάρχουσες τις ταινίες του Kirikou (σκηνοθέτης: Michel Ocelot) ως παράδειγμα, δηλώνουν η καθεμία μια διαφορετική, υβριδική πολιτισμική απόκριση σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο πολιτισμικό πεδίο, ανάμεσα στην πολιτική ταινιώ animation των μεγάλων αμερικανικών στούντιο και της προϋπάρχουσας ευρωπαϊκής παράδοσης των δημιουργών. Θέματα προφορικής παράδοης, φύλου, και μια φόρμα που προκρίνει την πολυαισθητηριακή αντίληψη και την μίξη των αισθητικών τεχνικών διατρέχει όλες τις παραπάνω καλλιτεχνικές δημιουργίες.
The thesis examines the contemporary European feature animation films (1998-2015) as part of a cultural hybridity framework. 33 feature animation films are here tested via their (co-) production methods, their narrative structure and aesthetic form. It is concluded that these films -with the Kirikou films by Michel Ocelot here becoming a paradigm case- each express a different, hybrid cultural response to a continuously changing cultural field, beyond the US studio animation practices and the preexisting European tradition of the auteurs. Oral tradition issues, gender and a form that advocate the multisensory perception and the mix of aesthetic techniques run through all these artistic creations.

Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες ➨ Τέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Κινηματογράφος, Ραδιόφωνο, Τηλεόραση
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες ➨ Τέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Τέχνες, διεπιστημονική προσέγγιση

Τέχνες, διεπιστημονική προσέγγιση
Arts, interdisciplinary
Humanities and the Arts
Κινηματογράφος
Κινούμενα σχέδια
Τέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Arts (arts, history of arts, performing arts, music)
Animation
Art history
Υβριδικότητα
Κινηματογράφος, Ραδιόφωνο, Τηλεόραση
Film, Radio,Television
Hybridity
Film history
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες

English

Ionian University
Ιόνιο Πανεπιστήμιο

Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Σχολή Μουσικής και Οπτικοακουστικών Τεχνών. Τμήμα Τεχνών Ήχου και Εικόνας




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)