Gifted Students’ Counselling and Vocational Guidance: When Talent Turns into a Dilemma

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/tbb   

Repository :
Pedagogikos Logos  | ΕΚΤ eJournals   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



H Επαγγελματική Συμβουλευτική των Χαρισματικών Μαθητών: Όταν το Ταλέντο γίνεται Δίλημμα (EL)
Gifted Students’ Counselling and Vocational Guidance: When Talent Turns into a Dilemma (EN)

Σωτηράκη, Καλιόππη
Αντωνίου, Αλέξανδρος-Σταμάτιος

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article (EN)

2021-09-14


Οι χαρισματικοί μαθητές αποτελούν μία ομάδα του μαθητικού πληθυσμού, η οποία έχει απασχολήσει αρκετά την επιστημονική κοινότητα τις τελευταίες δεκαετίες. Οι ιδιαίτερες δυνατότητες αλλά και δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίζουν οι μαθητές αυτής της κατηγορίας στο σχολικό και κοινωνικό τους περιβάλλον είναι πολλαπλές με αποτέλεσμα να χρειάζονται συμβουλευτική υποστήριξη για να μπορέσουν να διαχειριστούν τη διαφορετικότητα που τους διακρίνει. Η συμβουλευτική μπορεί να αφορά τόσο σε προσωπικές δυσκολίες όσο και σε ζητήματα επαγγελματικής ανάπτυξης και αποφάσεων. Σε αυτά τα ζητήματα είναι χρήσιμη η υποστήριξη των χαρισματικών μαθητών μέσω ενός προγράμματος επαγγελματικού προσανατολισμού, το οποίο θα προσαρμόζεται στο προφίλ και τις ανάγκες τους. Στόχος των διαδικασιών αυτών είναι η αυτογνωσία του μαθητή. Στην ειδική αγωγή –και ειδικότερα στην περίπτωση των χαρισματικών παιδιών– ο επαγγελματικός προσανατολισμός καλείται να λάβει επιπλέον υπόψη τις ιδιαιτερότητες και ιδιαίτερες ανάγκες των ατόμων, τα δικαιώματα που πηγάζουν από τις ανάγκες αυτές αλλά και τη στάση της κοινωνίας απέναντί τους. (EL)
Gifted students constitute a group of the student population, which has widely preoccupied the scientific community over the last few decades. The rich potential as well as the difficulties that students of this category may encounter in their school and social environment are multiple, and as a result, they need counselling support in order to be in position to manage the diversity that distinguishes them. Counselling can address both personal difficulties and issues of vocational guidance and decision making. In the aforementioned field, a vocational guidance programme, which is tailored to the gifted students’ profile and needs, is considered to be a useful support scheme. The goal of such processes is the student's self-awareness. In special education -and particularly in the case of gifted children- vocational guidance is expected to further take into account the individuals’ specific characteristics and special needs, the rights arising from these needs, as well as society's attitude towards them. (EN)


συμβουλευτική υποστήριξη (EL)
χαρισματικοί μαθητές (EL)
διαφορετικότητα (EL)
επαγγελματική ανάπτυξη (EL)
επαγγελματικός προσανατολισμός (EL)
counselling support (EN)
diversity (EN)
gifted students (EN)
vocational guidance (EN)
vocational development (EN)

Greek

Τμήμα Βιοχημείας και Βιοτεχνολογίας Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (Λάρισα) (EL)


1106-9341
2732-8937
Παιδαγωγικός Λόγος; Τόμ. 27 Αρ. 1 (2021): Περί Χαρισματικότητος; 101-120 (EL)
Pedagogikos Logos; Vol. 27 No. 1 (2021): Giftedness; 101-120 (EN)

Copyright (c) 2021 Καλιόππη Σωτηράκη, Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου (EN)
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)